Häxor iFokus

Häxor

Etikett: wicca
Läst 1618 ggr
SplitterGlitter
0

Ritualer i Ale kommun

Hej allihopa. Jag ska snart flyga iväg till Ale kommun strax utanför Göteborg. Finns det någon häxa här som bor där och har tips på var jag kan utöva mina ritualer?

// Splitterglitter Waccan

Marah
0

Ooh, ska du till Ales stenar eller? Skrattande

Ganna
3

#1 Ales stenar ligger nere i Skåne, Kåseberga. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

SplitterGlitter
0

Är du dum i huvudet? Ale stenar ligger ju i skåne … Snacka om att vara okunnig.

Bappho
8

#3 Det tillhör inte god ton att skriva att någon är dum i huvudet. Det avslöjar mer om ditt eget huvud. Och det finns säkert en och annan sten i Ale kommun också ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Ackinna]
1

Personligen tycker jag du ska skriva en förlåtelse till Marah.  Så uttrycker man sig inte. Bara för att man inte håller ordning på geografin så är man inte dum i huvudet.

Jag visste inte ens vart Ale ligger/låg.

SgtRipley
1

Jovisst finns det stenar i Ale kommun. Vad sägs om hällristningar på Jätteberget i Alvhem? Bara namnen på platserna är ju helt underbara. Jag har inte varit där själv, men kolla in på Ale kommuns hemsida, under "sevärdehter":

http://www.ale.se/uppleva-och-gora/sevardheter.html

Sofiatinnert
1

Jadå här finns det massa stenar alvhem, och älvängen vad jag vet det e där jag har varit i alla fall ;)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Bappho
0

Ja, där ser man Skrattande

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Marah
2

Hmm, ursäkta att jag är "dum i huvudet" men jag har bara läst om Ales stenar, jag visste alltså inte var de låg och när du skrev att du skule till Ale kommun så kopplade jag ihop det med Ales stenar, jag ber om ursäkt för att jag intresserade mig…

[Ravenna]
8

#9 Marah, du är inte alls dum i huvudet och du behöver inte alls be om ursäkt. Bry dig inte om dumma kommentarer, som säger mer om någon annan än om dig. :-)

LMOA
3

Marah

Jag håller med Åsa. Det var bra av dig att intressera dig.

Alla kan ju inte allt om stenar och själv visste jag inte var Ale stenar låg sen max ett halvår tillbaka trots att jag hört talas om dom. Men vi har ju så mycket stenar att hålla reda på i Falbygden så stenar i skåne glöms bort.

/Magnus

Torulv
0

Splitterglitter Jag får önska dig välkommen till en underbar kommun ALE har ett rikt utbud av gamla offerplatser och andra underbara platser där man kan meditera och ta in naturens goda krafter. Jag bor skälv i ALE kommun sedan ett antal år och tycker att det är underbart.

Sedan håller jag med er som tycker att språkvalet i vissa inlägg inte är bra. Man kan inte veta allt om allting.