Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3560 ggr
Linda
2006-11-27 21:26
0

Spå

Hej alla glada och mystiska människor:)

Någon som vill spå mig?

Vänligen/Linda …hoppfull inför framtiden

PimTheGreat
2006-11-28 18:30
0

den kan gärna få spå mig med!!!

Iram
2006-11-28 20:36
0

Ja, jag hoppas det dyker upp någon duktig sierska eller spåman här. Själv skulle jag vilja lära mig men har hittills mest intresserat mig för andra områden, även om jag tar fram tarotleken och klurar lite ibland.

Räcka ut tungan

Shailina
2006-11-29 09:41
0

jag sysslar lite med tarot, men vågar inte hävda jag KAN detta … jag har varit korrekt (enligt dom få jag vågat spå) so far bara med att läsa i handboken vad korten betyder och sen lyssna på gut feeling vad den faktiska betydningen är i just denna sammanhang, men jag vågar fortfarande inte hävda jag kan detta Generad

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

LinaN
2006-11-30 13:33
0

Shialina har många gånger hjälpt mig när jag själv inte vågat lägga runorna för egen räkning. Det har gett mig vägledning och stöd i mina beslut bland anant för att våga flytta 25 mil och börja ett helt nytt liv i en stad där jag knappt ens känenr en handfull människor.

Och man ska ju inte glömma att tarotlägningarna, runorna, the-sumpen eller vad man nu spår i är möjliga framtidsvisioner och inte någon profetia. Det är ju ett sätt att fråga om vägledning men inte ett ultimat svar på ens levnadsfrågor.

Jag har börjat lära mig spå i runor, och det går framåt. Och änsålänge så kan jag, med hjälp av runorna och gudarnas vilja, lägga väldigt korrekta nutidsöverblicknignar…. Så man kan se var någonstans finns problemet och vad beror det på? som exempel.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

PimTheGreat
2006-12-01 14:50
0

#4 hoppas allt blir bra för dig och Harry i din nya stad. Vart har du flyttat?

Shailina
2006-12-01 15:12
0

#4 Du får mig att rodna! *gosa på*

― J.R.R. Tolkien

LinaN
2006-12-01 19:47
0

Pim, änsålänge är det bara Harry som flyttat (jag flyttar nångång nu i december beroende på när lägenheten blir ledig) men vi "har" flyttat från Skåne till Vänersborg.  fast jag underestimerade längden, det är 45 mil *rodna* inte 25….

Shailina *krama på*

Mandysan
2006-12-02 23:35
0

Jag skulle oxå vilja bli spådd ngn gång…..

cat-malou
2006-12-03 00:23
0

Jag blev spådd av en dåvarande arbetskamrat för många år sen. Ibland undrar jag var jag hade varit i livet nu om jag hade följt spådomen?Fundersam Har för mig att nån sa en gång att så fort korten var lagda och man fick kännedom om framtiden så ändrades den… Eller nåt sånt var det i alla fall.

Skulle också gärna vilja bli spådd igen men det får bli lite längre fram i mitt liv, just nu har jag varken råd eller tid.

Lina, det blir säkert jättebra för dig efter flytten. Jag har själv flyttat, först 55 mil från Skåne och sen tillbaks en bit så nu har jag "bara" 35 mil till mina och dotterns släktingar i Skåne. Ångrar mig inte en sekund att jag vågade ta steget att flytta!

LinaN
2006-12-03 04:26
0

Låter bra Cat_Malou, alltid läskigt att rycak upp sina rötter och flytta…. en av anledningarna är pga mitt förra förhålaldne som inte gick så väldans bra. känenr mig hotad och förföljd av honom i dagsläget… .så ha när fortfarande en negativ energitjuv som ajg tine ahr lust att ah i mitt liv när ajg väl flyttat….

Milla
2006-12-03 18:56
0

jag vill också bli spådd

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

mandymoo
2006-12-03 19:22
0

Ja vem vill inte det *ler* Jag skulle jätte gärna då och då kunna få lite vägledning i vissa frågor. När man står inför valmöjligheter och man är osäker.

Men sen gäller det att hitta någon som man känner tillit till och det är ju inte det lättaste.

En sak som jag undrat mycket över är det här med att spå via internet - mail osv. Fungerar det? Jag menar ni som kan, känner ni att det går bra att spå någon på det sättet? Eller ska man sitta framför varandra för att få rätt "kontakt"?  Skulle vara intressant att höra vad ni tycker.

LinaN
2006-12-03 19:35
0

Mandymoo, jag måste minst ha talat med personen per telefon, eftersom ajg är rätt ny på att spå andra än mig själv så måste jag få känsla för personen så att altl inte blir käpprätt åt helsikke :P

Spådde en av mina bästa vänner emd runor och det var skrämmande hur pass det stämde överens, och sedan så såg jag ju min egen roll i runorna också… .det vart ltiet läskigt….. Men jag föredrar att spå familj och vänner som man umgås med, för då kan man göra mer ingående tolkningar (som vissa anser är bluff efter om man känner pernsonen) och inte bara rent generella och allmänna tolkningar som mer liknar metros horoskop för dagen.

[tiiia]
2006-12-03 22:06
0

jag vill också bli spådd :D

mandymoo
2006-12-04 01:37
0

#13 Då känner jag som du, för jag tror att man på något sätt måste ha haft annan kontakt med personen än via nätet… för att man ska kunna veta hur personen är….

Nej varför skulle det vara mer "fusk" än att spå sig själv? Tror många gånger att det till o med kan vara lättare att tolka när man känner personen. För jag har lärt mig så mycket att oavsett om det är kort eller runor o dom har en viss betydelse så är det ändå mera tolkningen tillsammans med vilka flera symboler som kommer upp, i vilken ordning osv…. och att för mig måste det vara lättare att tolka dessa rätt när man känner personens personlighet… ja jag tror så ialla fall…

Jag vart spådd en gång via tarot och nätet - hade aldrig pratat med henne eller haft mail kontakt… fick ett mail med massor av saker… Inget stämde in på mig… men det hade gärna fått göra det *ler* Mailade tillbaka o sa just det att det stämde inte alls men att det gärna hade fått vara så…. då fick jag till svar att då hade hon använt fel lek….

Då kommer min fråga i slutet… kan det ha någon betydelse? Om det nu gäller tarot - vilken lek som änvänds? För mig så känner jag att leken som ska användas är den som spår´s verktyg och det är hon /han som ska känna av vilken hon/han arbetar bäst med….

LinaN
2006-12-04 02:46
0

att tarotläggaren använde fel lek var en vag och dålig ursäkt för att denne antalgigne bara randomizat ihop ett svar so mskulle låta bra….

Som du säger, ger man en tolkning till någon som man känner så kan den tolkningen bli mycket mer exakt än för den som man bara talat med via nätet….. jag är trött, borde itne skriva såhär dags……

natti folk.

Shailina
2006-12-04 10:07
0

#15 Mamma har vissa kortlekar hon använder för att meditera, vissa hon använder för att själv-spå, vissa hon använder på andra. Hon tror att om hon skulle använda en lek för att spå en person som innan varit meditation skulle energien i korten bli orenat på nåt vis.

Men som hon sa (när jag berätta om "fel lek, ursäkta"), det va ingen ursäkt alls. Man kjänner DIREKT när man tar på leken vilken energi det är, mamma behöver bara beröra dom med fingrarna för att veta vad leken används till, så om hon användte fel lek utan att ens märka det har hon ingen kunnighet eller kjänsla om tarot. Så oavsett om detfaktisk  stämmer detta med fel lek, så visar hon att hon inte vetat va hon pratar om eller hur man använder tarot vid att hon gjenomförde en hel seanse med fel lek.  Man borde ju reagerart på svaren skulle jag tycka…

― J.R.R. Tolkien

mandymoo
2006-12-04 21:09
0

#16 o 17 - tack för era svar då var det jag kände rätt… jag tyckte att det lät lite fel om man säger så.

Och tror inte alls att det fungerar att bli spådd via nätet av någon som man aldrig ens pratat med per telefon.

Shailina
2006-12-04 21:24
0

#18 jag lär tro det skulle va mycket generaliserat spådommer i så fall.. :)

― J.R.R. Tolkien

Zabbio
2006-12-05 01:40
0

''lekte'' lite med runor för några år sedan, men det var mest en kul grej. Jag letade upp lite runor på nätet och skrev ner deras betydelse, sedan brände jag in tecknen i små runda, platta träbitar som jag sågat ut or en gren och täljt till. Hände ganska så ofta att det man tydde runorna till stämde in på något märkligt sätt (nästan alltid mer eller mindre) men jag tog det mest ungefär som horoskopet i tidningen; det stämmer väl in på alla liksom.

Blev lite märkligt då när jag ''spådde'' en klasskamrat; jag tydde det som om någon hon kände mådde dåligt eller rent av skulle dö, och sedan att hon skulle få mycket pengar samt att inom ganska kort tid skulle hon segra över något.

Någon dag senare berättade hon att en släkting till henne hade dött (han hade varit sjuk länge, vilket jag inte visste eftersom jag knappt umgicks med den här klasskamraten.) och att hon fått ärva en hel del. Efter det slutade jag med den ''hobbyn''..>_> Dessutom vann hon en tävling i hästhoppning två veckor efteråt.

Men som sagt, det var inte riktigt seriöst, jag misstänker fortfarande att det mest var ''sån't som stämmer in på alla''.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Stj3rnfallet
2006-12-05 16:24
0

Jag själv älskar att spå i Tarot kort, men jag är inte så bra på det längre.. Var riktigt duktig för 1-1,5 år sedan, då kunde jag säga saker som bara kom automatiskt och för dem jag har spått blev det faktiskt så som jag sa på ett eller annat sätt, vilket har varit både positivt och negativt.

Men nu var det så länge sedan sist, så jag är lite rädd att min "förmåga" eller vad jag ska kalla det har försvunnit och att jag inte är bra på det längre =/ Jag tror faktiskt att jag ska börja öva upp mig igen på mig själv och lite smått på någon av mina vänner som är intresserade av det, då får jag se hur det utvecklar sig igen :D Om man inte praktiserar det man är bra på under en längre tid kan det verkligen försvinna då? Eller glömmer man helt enkelt bort hur man gör?

Shailina
2006-12-05 16:49
0

det är som att cyckla :D du glömmer det nog aldrig helt fast man kan bli riktig rostig på det ;)

― J.R.R. Tolkien

Stj3rnfallet
2006-12-05 17:12
0

#22 Ja, jag får hoppas att du har rätt :D

mandymoo
2006-12-05 17:27
0

Jag har hört någonstans att egentligen så behövs inte kort, runor, kristall kula eller vad det än är den som spår använder. Utan att när man väl övat upp sig och börjar lita på det som kommer till en så kommer det ändå. Och att då är korten eller runor osv mera något man har för att den som blir spådd ska ha något som gör att den förstår hur man fått saker till sig, att ha något att "titta" på osv. Att i början så kanske man själv inte litar på det som kommer till en ändå så man känner sig tryggare genom att ha något att tolka. Men att man sen när man slutat läsa i boken om vad de olika symbolerna står för så kommer man att märka att även om man vet vad symbolen metyder om man skulle läsa så är det inte alltid det som kommer till en.

Är det så för er som hållit på länge, känns det som om ni egentligen skulle kunna klara er utan o bara känna vad som kommer till er?

Shailina
2006-12-05 17:50
0

jag tror runor och tarotkort är ett medel att tala med sitt innre jag, the inner self :) man uppnår ju äfter ett tag en teknik för att komma i direkt kontakt

― J.R.R. Tolkien

mandymoo
2006-12-05 18:46
0

Otrolig vackra. Jag klickade vidare och blev "kär" http://www.wandworkshops.freeserve.co.uk/wandhome.htm

vilka fina stavar

mosterMimmi
2006-12-05 19:31
0

Jag brukar förklara mediumskapet så här: Ett medium är en kanal, precis som en tv. Jag är tv, tarotleken är fjärrkontrollen som bestämmer vad som visas och den som blir spådd är den som bestämmer vilket program det blir. Efter "filmvisningen eller spåendet" där mediumet är en öppen och ren kanal, glömmer tv:n bort vad som har sagts. För mig är det som en dröm, jag säger det som kommer till mig och skulle aldrig få för mig att tolka efter en bok. Eftersom korten visar så helt olika beroende på personen som blir spådd. För mig är det enklast att spå helt okända personer eftersom förkunskapen sätter käppar i hjulet för mig.

Nu spår jag inte längre eftersom jag jobbar så mycket i "den hemska verkligheten".

Men här i Skåne känner jag flera medium om det är någon som letar här!

Stj3rnfallet
2006-12-05 20:28
0

#27 Jag ska faktiskt flytta till skåne :) Till Arlöv faktiskt :D Hade varit kul att bli spådd på riktigt och inte av sig själv hela tiden (när jag väl spår) :P

Stj3rnfallet
2006-12-05 20:36
0

#26 Åh, de var verkligen vackra!:D Jag vill ju ha typ var enda jag ser :P Vad är det för nått? Är det "trollspön"? Eller ngt annat? Känner mig lite dum, men vackra var de iaf :D

mandymoo
2006-12-05 21:17
0

#29 ja visst är det svårt att välja - enormt vackra.

Jag vet inte sådär exakt - men att det är en form av spö som en del använder sig av. Men det finns säkert någon som kan berätta mera om hur man anväder dom.

Stj3rnfallet
2006-12-05 21:39
0

#30 Ja, tyckte om alla :)

Jag tror att de har olika betydelse (eller vad jag ska säga), då de alla hade olika stenar och sådant i sig, så jag tror nog inte att varje "stav" passar alla, mendet är ju svårt att veta via internet :P De var då superfina i vilket fall som helst!:)
Jag är lite dålig på det här med spö och sådant då jag aldrig har använt sådant.. Utan jag har mest trott på kraften i sig, om jag nu har gjort ngt.

Linda
2006-12-12 23:16
0

Åh vad spännande!

-Massor av spännande svar:)

Ingen som vågar spå mig över min pm låda?;)

Ha det gott!

Mvh Linda

xxxxx
2006-12-13 18:28
0

jag vill gärn bli spådd. jag kan spå väder vill nån veta hur? jag kollar på kanla 4 LOL

trampolin
2007-02-25 14:43
0

Angående om det funkar att spå via mail. Det har funkat ganska bra för mig ändå :) fast jag tycker att det är lättare om man har en klar bild av vem personen är. Och om personen sitter i rummet kan man ju diskutera svaren man får fram och man får lite mer hjälp när man kan ställa frågor och så :) jag är inte så erfaren. Har hållt på ett halvår ungefär.

Zenna.Jeadi
2007-03-07 11:12
0

Tja jag skulle nog klara det men du skulle då vara min första person…. "/ Men jag tycker att jag är ganska så säker men jaa Oskyldig

freja70
2007-04-01 14:56
0

Jag vill oxå bli spådd….. Finns det nån som bor i Umeå och håller på med att spå.. eller nån som vill göra det onlinre?????

trampolin
2007-04-01 15:20
0

För mig är det fortfarande okej att de som vill mailar frågor till mig :) hade en tråd om det förr men alla kanske inte sett den

Isis
2007-05-03 18:24
0

Jag kan… men det är inte i runor eller tarot utan jag spår i rök, och om någon större energi är runtomkring kan det blit riktigt spännande och mycket information och klarhet ges.

Spådde mig själv och det var otäckt, mycket kaos och olycka väntar mig och förräderi men tillit kommer vid ett skede i livet.