Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 1271 ggr
inca
0

2:a Maj - Fullmåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

~Fullmåne - Flower Moon~

Idag har Pagan/Wicca författarinnan D.J. Conway födelsedag *Hurra, Hurra, Hurra* och jag vill gärna slå ett slag för hennes böcker "Maiden, Mother, Crone" och "Animal Magick" som jag tycker mycket om Kyss

Här är det mulet just nu så tyvärr kan jag inte beundra fullmånen men förhoppningsvis så spricker det upp.

Lite kuriosa nu när det är Maj månad, Maj har fått sitt namn från den romerska gudinnan Maia (Maja) som förkroppsligar jordens förnyande/uppvaknande under våren. Maia vars namn betyder "Moder"erbjuder alla som söker det, tillfredsställelse och "det lilla extra" Hon är blommornas drottning.

För syftet med magiska arbeten under den här perioden är temat definitivt blomstrande och livlighet. Använd så många blomsterdelar som möjligt i ritualer och besvärjelser och var ute så mycket som möjligt för att komma närmare naturen.

Energier att lägga tonvikt på den här månaden är b la kreativitet, uppfinningar, fruktbarhet, hälsa och metafysisk "vårstädning" i vilket område som helst i ditt liv eller ditt heliga utrymme.
Andra teman är sexuellt mod, lekfullhet och önskningar :)

Symboler som hör till är b la flätade eller knutna ting.

Bär en blommig blus, kjol eller slips för att välkomna Maia och lysa upp din dag.

Stenar: Smaragd, jade eller andra gröna stenar som hör till våren.

Hennum
0

jag kan inte se månen från något av fönstrena vi har här… :(

kul att få veta lite mer om vad som hör den här månaden till. jag har en svartvitblommig tröja idag… så passande :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Iram
0

Fullmånen lyste så vackert in igenom mitt sovrumsfönster igår. Jag var ju bara tvungen att tassa ut en stund och titta på den, fastän jag var så trött. Den var praktfull!

Nästa månad är det blåmåne. Kanske skulle man ha den planerade häxövernattningen då? Det vore något det….

Skrattande

inca
0

Den lyckades lysa igenom hos mig till slut också så jag hann njuta lite av henne innan jag kröp i säng :)

Är inte blåmånen den här månaden den 31 Maj?

trampolin
0

Blåmånen är 30 juni. Jag fick inte se månen igår heller :( men jag försökte få lite månenergi i allafall :) så var jag ut i naturen och spelade  lite flöjt för månen och skogsväsen.. mediterade. Sen är det mycket som handlar om befruktning och förening vid dden här tiden på året.. så jag träffade min pojkvän sen också :)

inca
0

Ja jag blir alldeles förvirrad, det står olika  Förvånad