Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 858 ggr
haxantekla
0

God Beltanie

Vill passa på att önska alla en underbar BELTANE som måste firas lite extra detta året, då vi även bjuds på fullmåne.

Till alla som inte vet vad BELTANE är så är det en av de större högtiderna man firar som häxa/wicca.
Det är sabbaten då guden o gudinnan träffas och "myser" lite vilket gör att gudinnan blir havande.

Alltså är detta högtiden som firar fruksamheten.

Beltanes färger är vit och röd , och några av dess symboler är ägg, blommor, korgar m.m.

Mat som man brukar äta är bland annat mjölk- och mejeriprodukter vaniljglass. Havrekakor passar också bra.

Lev väl
/Tekla

PenelopeShadow
0

Ja, glad Beltaine allihop!

trampolin
0

Glad Beltane!

varulven
0

nå, hur firade ni?? :)

haxantekla
0

nja detta året blev det inget speciellt..
tyvärr.
jobbar och sen så bor vi lite ´dumt till just nu så någon sabbat firande utomhus blev det tyvärr inte..

själv då?

PenelopeShadow
0

Hade en rätt så lugn ritual utomhus. Var inte hemma, annars skulle jag nog ha gått och tittat på valborgs-elden också…

varulven
0

ja, det blev inte mycket till belanefirande för min del måste jag säga, men kul var det då i alla fall på kvällen :) halva skolan härjade tillsammans och gjorde byn osäker.

zeretki
0

Glad Helg! Själv sjöng jag i kör och såg fyrverkerier! :D

Yggdrasill
0

Jag var ute med kompisar, sjöng i kör och kastade in önskningar i eldenSkrattande

Hennum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag satt hemma och tog det lugnt… eller snarare ute med en egen liten eld och läste en bok. tänkte sitta där hela natten men det blev för kallt vid 2 så jag gick in istället. inte trodde jag att det kunde vara så svårt att få en eld att brinna tillräckligt länge.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

trampolin
0

Var det bara jag som dansade kring en majstång? :) spådde mig sen i majbrasan.. ville se hur min sommar skulle bli. Såg skratt och en cykel :P Sen så skrev jag ned något jag vill bli av med på en lapp och brände den. Mediterade också över yin och yang symbolen och att olikheter förenas.