Salvia Apiana och sweetgrass
Vit Salvia Apina i buntar eller lösvikt och sweetgrassflätor säljes. Salviabuntarna 25 kr och flätorna 50 kr. plus porto.
Endast döda fiskar flyter med strömmen

Har du plockat och torkat dem själv? Jag vill ha en av varje. Hur och när sätter man över pengar?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, jag har sått, gullat, skördat och torkat dem själv. Maila mig din adress så skickar jag och bifogar uppgift om konto.
Endast döda fiskar flyter med strömmen
Vart fick du tag i frönen till den vita salvian?
Här har jag köpt fröer av vitsalvia: http://www.ortagarden.com/
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Vad är det sweetgrass heter nu i sverige? Det som man kan plocka här uppe? Myskgräs?? Eller vad var det nu igen?
#5 Det hade jag inte en aning om. Är det svårt att hitta?
#6 Nej, inte alls, det växer tydligen som gräs här uppe! :)
Myskgräs förekommer sparsamt i hela landet på kalkrika fuktmarker, till exempel på strandängar, fjällsluttningar och i kärrkanter. Underarten ängsmyskgräs (ssp. odorata) finns från Skåne till Torne Lappmark, medan underarten strandmyskgräs (ssp. baltica) huvudsakligen förekommer vid Östersjön, från Småland till Västerbotten.
-Källa; linnaeus.nrm.se
Då ska jag slå upp den i min flora.
#8 Häromkring kallas den "kolagräs" tack vare doften.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Hur och var växer den hos dig, Ganna?
#10 Tja, sisådär 2 dm över marken, här & där i skogen? :) Gärna nära tallmoar, fast inte på dem utan i utkanten där de möter våtmarker.
Jag har inte samlat på några år, jag får ge mig ut igen i sommar och se hur det ser ut där jag såg dem senast.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~