Trollformel
Då och då kommer det upp förfrågningar om trollformler för både det ena och det andra. Tänkte här dela med mig av en enkel men bra "trolleritrick" som kan användas till det mesta.
1. Tag en papperslapp och skriv det du vill uppnå.
2. Vira ihop lappen med salvia.
3. Visualisera tydligt hur din önskan går i uppfyllelse samtidigt som du kastar lappen i elden.
Framför allt om man vill bli av med saker, känslor osv. så har denna ceremoni funkat jättebra för mig.
Ex. jag ville bli av med ilska och den kontroll som jag kände att en person hade över mig. Det funkade jättebra! 
Men hur ska jag få tag på salvia?
Finns i kryddhyllan. Färsk vid grönsaksdisken. ;)

Måste den vara färsk eller går det lika bra med torkad salvia?
Jag har mycket från mitt förflutna som jag vill göra mig kvitt med. Vill inte längre tillåta något negativt ha sådan makt över mig.
Torkad salvia finns i kryddhyllan. Annars kan man odla själv och torka.

Bra salvia finns att köpa i välsorterade hälsokostbutiker eller den vita salvian i new age-butiker.

Kan man skriva flera önskemål på samma lapp????? Funkar den till att dra till sig pengar??? För jag behöver fortfarande en "förmögenhet"…… Funkar den på sjukdomar, för min stackars hund blir ju aldrig bättre 

Vore ju toppen om det skulle funka.
Är skeptisk
men det skadar ju inte att prova.
Men hur kan olika örter påverka ? Nyfikna jag 
ett nytt område för mig 

att slänga saker i elden är utmärkt. sen om det funkar pga nån slags magi eller på nåt mer psykologiskt vis kvittar för mej. det funkar i vilket fall som helst.
/hennum
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

fast jag brukar inte ha salvia med…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan