Häxor iFokus

Häxor

Etikett: gudinnor-och-gudar
Läst 2171 ggr
lightseeker
0

snart dags för jordemodern att träda fram

Kom! Laima, kom!

kan inte längre bifoga videolänkar här, det står att man skall använda skrivbords tangenterna, hur gör man då?

Ganna
1

Ctrl-c för att kopiera adressen, Ctrl-v för att klippa in den, skulle jag tro.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

lightseeker
0

http://wn.com/Category:Latvian_goddesses

Tack, (förut kom den ju upp i ett snyggt fönster? fast jag lärde mig något nytt tack vare Ganna)

Bappho
0

Jag tror att det bara funkar med youtube och google.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
1

hm, jag lyckades inte få till det med dem heller, testar nu igen:

Ärar Laima med en sång (och bilder av lettiska traditioner):

http://www.youtube.com/watch?v=8TuGynDTfFI

Nej, hela bilden verkar inte komma in.
Men Laima tackar jag ändock, tre timmar tog förlossningen och mor och dotter (mitt första barnbarn) verkar må väl.

Må Laima ha spunnit livsväven med den bästa av trådar och lagt in pärlor som vi ännu inte vet något om, hon vet hur den start/är/och blir.

Bappho
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då gör jag ett försök :-) Och ett stort grattis till det första barnbarnet!

Ganna
1

#4 Grattis! Vilken raketfart hon kom med! :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Kuutar
1

#4 Grattis för första barnbarnet! Vi ska snart hälsa på hos min nyfödda brorsdotter, född under fullmånen, och nog ska jag genomföra en liten hälsning från andemakterna trots det kristna dopet ;-)

Astraea
2

Oh, GRATTIS till bsrnbarnet!! Jag funderade just på huruvida förlossningen ägt rum än eller inte men det hade den alltså. :D

[Ravenna]
2

Grattis till barnbarnet, vad roligt!

lightseeker
0

tack! Bappho, för hjälpen, hur i all sin dar gjorde du för att få till det fina resultatet?

Tack! också: Ganna, Kuutar, Astraea, Ravenna, Bappho och Coturnix för lyckönskningarna, jag samlar ihop dem i en ask som skall få vila med flickebarnet.

Bappho
2

För mig funkar det som vanligt. Kryssa i rutan infoga video och länka in adressen till videon i textrutan som kommer upp.

lightseeker
1

önskar att det fanns någon som kunde förklara mycket mer om symboliken, så länge så får jag förklara det som jag vet.

De vävda banden är en offergåva till Gudinnan Laima (väverskan av livsödet, dödsgudinnan, den man ber om en god förlossning men kastar förbannelser över om något då går galet), även öl och ost eller honung är då offrade.

Träd (ofta något som utmärkte sig särskilt i naturen) samlades man omkring och sjöng kring (transliknande sång) helst vid årstidsskiftningarna då slöjan var tunn.