Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5062 ggr
[M.Hassel]
4

Kärleksbesvärjelse

Dag: Fredag (Venus dag)
Lämplig färg: Grön (grön altarduk, gröna ljus)
Ängel som åkallas: Anael
Stenar: Emerald Turqouise
Rökelse: Rose, Ambergris
Symbol: Kärleksgudinna (Afrodite)
Tid: 01:00, 08:00, 15:00, 22:00

Ställ i ordning ditt altare med grön duk och gröna ljus, placera även rökelsen här, stenarna och din Gudinna symbol.

Rena och ladda föremålen i slatvatten och månljus innan användning. Och dedikera dom till Guden och Gudinnan.

Exempel på dedikering:
Jag dedikerar mitt heliga bord,
till Guden och Gudinnan på våran jord.
Rena och fyll dess föremål med energi,
så som jag önskar låt det också bli.

Skriv ner besvärjelsen på ett grönt papper eller med grön penna. Tänd ljusen och rökelsen och läs upp besvärjelsen tre gånger i rad och avsluta med "Var välsignad"

Lägg besvärjslesen i ett skrin och och be att besvärjselsen bli uppfyllt till till exempel nästa fullmåne. Meditera och visualisera hur din besvärjeslse kommer till verklighet.

Exempel på besvärjelse:
Vägled mig och skänk mig hjärtats kraft,
att få tillbaka den styrka jag en gång haft.
Fruktbarhets Gudinnan min,
Ge en bit av kärleken din.
Ge mig lust och energi,
Så som jag önskar låt det bli.
Jag åkallar elementen eld, vatten, luft och jord,
och förseglar min kista med dessa ord.

Öppna sedan kistan nästa fullmåne och gräv ner lappen i jorden. Meditera över hur det har gått och om du behöver ändra på någonting.

[trumman]
2

Eller; testa ett skålpund självförtroende och -distans en nypa öppenhet och en rågad kopp ärlighet. Krydda med humor. Grädda i öppen ugn.

[M.Hassel]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Trumman!

Den besvärjelsen som jag gav exempel är för att dra tills sig mer kärlek, lust och harmoni i sitt liv. Inte att få någon att bli förälskad i en. Jag antar att det var det du menade.

Men alla får ju utforma den hur dom vill.

Var välsignad!
Yumie

Ganna
1

#1 Nej, inte öppen ugn, då kan man ju få en bulle i den! ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[trumman]
0

#3 Inte om man kör med fegslang på flottstången!

Ganna
0

#4 Det ser jag som en sorts ungslucka. ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[trumman]
0

#5 Då är jag med på noterna! Men om man har en tandoori då: vad gäller då??

Ganna
4

#6 Då blir man förskräckt när en kyckling flyger ut och får be någon om hjälp med att ruska tuppen?

[trumman]
0

LOL! Just det :D

Devi
0

Eller så skriver man helt enkelt sin egen ritual… som sig bör.

[NeferNefer]
0

Ganna och Trumman: ni är så knasiga!! SkrattandeKyss

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om kärleksbesvärjelser, men så länge de inte riktas mot någon speciell person är det väl ok. Antar jag.

[Ackinna]
0

jag anser att kärleksformel så länge det inte rör sig om att "skapa" kärlek.är okej

Nu ska jag aha osagt om det verkligen går "skapa" någon form av kärlek.

så länge som kärleksformeln får använders sig utav känslor som redan existerar så är det inte såå stor fara…

Men jag skulle nog föreslå att ni som vill ha en kärleksformel skriver eran egen…

skogsbergs-anna
5

Varför är det så känsligt med kärleks-besvärjelser? Enligt min mening är magi en typ av manipulation och det gör vi i tid och otid både med magi och utan. Jag tror inte att vi har en förutbestämd partner och jag tror inte på ödet heller. Det är våra egna och andras väl som påverkar oss. Vill man skapa kärlek så var så god. Jag använde inte magi på min man, han förhäxade mig och det har inte blivit folk av mig än ;)

Gör hellre fel än inget alls.

Bappho
3

Det är väl än mer konstigt att det blir upprörda känslor just på ett häxforum.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Gothic Wind
0

Hej! Läste din sida här o nu..jag är ny här… fastnade lite på din sida, när jag läste det!! Jag är nyfiken på wicca, men har ingen erfarenhet så…har gått lite andra andliga kurser ett par år sen. hälsn. Gothic wind

Bappho
0

Välkommen Gothic Wind :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax