gör så min bror lider!!
hej, jag skulle vilja att en av er häxor gör så att min bror LIDER!
jag vill att han ska bli plågad med hjälp av magi tills han fattar att allt inte handlar om han!
han är alltid elak, bryr sig inte om någon annan än sig själv och en gång gjorde han så mamma hamna på sjukhus! jag är inte en häxa (inte än) och jag kan inte magi.
snälla någon gör så att han lär sig en läxa! jag är så trött att han behandlar alla som skit!
jag vet "Gör vad du vill, men skada ingen"
men han skadar andra! han borde inte ens leva i denna värld! och jag kommer inte låta han förstöra min mammas och mitt liv igen!!
om inte någon gör så att han fattar själv, då kommer jag troligen att döda honom!
om någon är villig att göra detta men måste veta vissa saker, säg till mig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror jag talar för de flesta av oss häxor när jag säger att vi inte sysslar med sådant.
Jag, som är häxa inom Wicca följer stenhårt den enda regeln;
"Gör vad du vill bara du inte skadar någon eller något"
Vår religon är inte satanism eller vodoo och vi sysslar inte med mörk magi och med att skada andra.
Jag tror att de flesta håller med mig, men som sagt pröva nån vodoo-ben-häxmästare eller nåt..
Att skriva på ett forum att man troligtvis kommer att döda sin egen bror, tycker jag är omoget även för en fjortonåring.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#1 Jag håller inte med dig (m.a.p. att häxor inte skulle syssla med förbannelser/sot), jag är inte wiccan och jag anser inte heller att wiccaner per automatik är häxor.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Bappho, är med dej, vi vet inte vad som ligger i kärnan å kan därför inte dra några slutsatser. På ett forum kan man inte utfärda några förbannelser….
Vandra i Ljus å Skönhet
Är din bror våldsam mot din mor finns det skäl att sätta stopp för det men åtgärden bör vara anpassad efter brottet och det faktum att han är en del av familjen oavsett beteende. Han lider sannolikt redan så mer av den varan lär inte sätta stopp för honom. Att du vill döda honom är en förståelig känsla, men leder troligtvis till ännu värre för din mor än hennes sjukhusbesök, så det är inte den lösning du söker.
Desperation är sämsta tänkbara grund för fungerande magi så jag föreslår att du försöker få ur dig all ilska, stress och smärta. Skrik ut det i en spann med kallt bäck-, å- eller älvvatten och häll det sedan tillbaka medströms. Upprepa varje torsdag tills du känner dig lugn och inte tänker så mycket på problemet. När det är gjort har du nått en bra grund för fortsatt arbete på din bror. Ska du be andra om hjälp är desperationsborttagning också första steget. Andra steget är att sluta att tro att bra trolldom fås gratis och börja spara pengar tills du har råd med bra hjälp. När det är klart är du mogen för att hitta någon som kan hjälpa dig på riktigt.
1# Instämmer med Ganna. Att sätta stopp för dumheter och ge igen för misshandel, våldtäkt och gud-vet-vilken-skit var en av de vanligaste orsakerna till att man senare fick kliva upp på bålet under en viss period i vår historia. Förgörelse är en naturlig del av trolldomstraditionen. Det är ingen religion. Dina onyanserade kunskap om Voodoo (vilket är en folkmagisk tradition med centrum i New Orleans och inte alls detsamma som religionen Vodun) och förolämpande omdöme om dess utövare visar inte att du är en speciellt vis eller "vänlig" wiccan ännu.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
#5 Det är sant, jag vet inte särskilt mycket om voodoo eller vodun, bara att man använder dockor för att få personen som dockan liknar till att känna olika saker. Jag förstår inte vad du menar med att jag förolämpade dess utövare, som sagt vet jag inte mycket om traditionen och visste därför inte vad utövarna kallar sig. Skulle uppskatta ifall t.ex. du ville tala om det för mig?
Wicca är en religion som uppkom under 1950-talet och såvitt jag vet så har inga bränts för det. Självklart så är inte alla wiccaner häxor och tvärtom. Det wiccaner sysslar med t.ex ifall något är stulet, är att få tillbaka det som blev stulet, inte med att få gärningsmannen att lida.
Att ge igen och att sätta stopp för är två helt olika saker.
Jag tänker inte lägga mej i diskussionen om svart och vit magi och inte heller den om huruvida användandet av magi kan slå tillbaka på en själv, den har hållits förr och får i så fall skaffa sej en egen tråd.
Däremot vill jag komma med en tanke kring problematiken. Att låta din bror lida, skulle förmodligen inte lösa problemet, det kanske till och med skulle göra det större. Om jag vore som du, så skulle jag försöka att få hjälp med att få honom att öppna ögonen och se vad han gör. Förhoppningsvis får det honom att upphöra med att plåga dej och din mor.
Om det ger dej tillfredsställelse, så är det nog att räkna med att han lider, den dagen han förstår att han har gjort er två illa…
Genom att inte önska honom lidande, utan "bara" att se sej själv klart, så gör du ditt eget liv lättare att leva. Då blir hans ev. lidande hans eget och nåt som kommer sej av att han förstår vad han har gjort. Och genom att önska att han ser klart, så kommer du förhoppningsvis att göra din och din mors tillvaro enklare och behagligare.
Sedan håller jag med om att det kan vara bra att be en riktig "mästare" om hjälp. Men fundera gärna igenom vilken sorts önskan som är lättast för dej att leva med. En hämnd kan vara svår att bära.
Lycka till!
ÅÅÅÅH!
Det låter som om du har det jättejobbigt nu
Men som gammal mamma vill jag säga att det är jättefint av dig att du bryr dig så mycket om din mamma, men försök att tro på att hon klarar av din bror, det är ju hon som är mamma, inte du.
Och om du verkligen tycker så illa om din bror som det verkar, så tänk på att du en dag själv blir vuxen och då…behöver du inte umgås med någon du inte tycker om (inte privat iallafall)
Var rädd om dig!
Du kommer inte hitta någon häxa som vill göra det åt dig då all magi man gör blir X3… dvs gör du något ont mot nån annan blir det 3 gånger värre mot dig själv. Själv är jag wicca och har gett ett löfte att aldrig skada en levande varelse.
Det finns en formel som binder människor vid sina gärningar.. det dom gör mot andra händer också dem.. hurvida detta tolkas som att skada någon vet jag inte.. själv skulle jag inte våga ta risken..
Jag håller med JOHODU. Låt din mamma dra det tunga lasset. Jag tror att det bästa du kan göra är att stötta henne. Visa henne att du bryr dig om henne och att du finns där som ett stöd om hon behöver det.
Min erfarenhet av sådana beteenden som din bror uppvisar är desperation, ett rop på hjälp. Han lider nog redan mycket mer än du anar. Oftast kan det härledas till att de är osäkra personligheter och har helt enkelt inget annat sätt att uttrycka sig.
Det låter kanske konstigt; men har ni eller din mor pratat med honom? Altså riktigt pratat, när han är lugn och i en trygg situation. Många försöker prata med sina barn men då är det i direkt antåg med en negativ händelse och det blir bara s</+. Ofta kan de inte svara på varför de gör som de gör för de förstår inte själva var känslorna kommer ifrån. Det kann vara triggat av allt från till exempel ett oskyldigt spratt eller ett svek från en förälder.
Saken i det hela är att du kan enasm inte göra någonting för att lätta det som troligtvis redan plågar din bror. Allt du kan göra är att visa medlidande.
En sak som kan hjälpa dig personligen är en psykolog eller kurator. Inte att det är något fel på dig över huvudtaget men det är underbart skönt att ha någon neutral att prata med om sånt man inte kan säga till sina närmaste. Och de har alla tystnadsplikt.
Lycka till.
www.urmoderjord.se

du har fått många skiftande och goda råd här, här kommer min respons på det som du har berättat:
Det finns människor som man aldrig borde ha mött, som förstör livet för många andra utan att någonsin känna, ånger, skuld, dvs. de saknar helt samvete.
Det bästa man kan göra om denne person är en del av ens familj, är att lämna familjen.
Föreslå din mamma om att bryta upp kontakten med brodern, om hon vägrar så kan du bara ta hand om dig själv men aldrig få henne att se det på ditt vis.
Som små barn ser vi ofta så mycket tydligare vad problemet är, medans de vuxna som är i ett känslomässigt beroendeförhållande till familjemedlemmen i fråga, inte klarar av att se problemet för vad det är.
Ta hand om dig själv, om du inte kan rädda din mamma
Ta kontakt med trygga vuxna, skaffa dig ett nytt boende på en trygg plats, se till att bryta upp all kontakt med brodern och få skydd av myndigheterna genom att anmäla allt som du har upplevt.
Om du sedan också behöver skydd andligt för att känna dig trygg, så har jag full förståelse för det.
Men främst av allt, börja skriva av dig allt som du har upplevt och känner, det kommer att vara en stor hjälp i framtiden, för dig och för en massa andra människor.
Då kan jag känna att du har en ljus framtid framför dig.
#9 Men det var då ett fasligt upprepande av trefaldighetslagen! Det är ett wiccanskt påfund, som tolkas tämligen olika av olika wiccaner - och wiccaner är dessutom inte automatiskt häxor.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
"Vår religon är inte satanism eller vodoo och vi sysslar inte med mörk magi och med att skada andra.
Jag tror att de flesta håller med mig, men som sagt pröva nån vodoo-ben-häxmästare eller nåt.."
Läs detta och fråga dig om det låter som ett trevligt och respektfullt omdöme. Fördelen med att uttrycka sig respektfullt och vänligt om det man inte vet något om är att det kan öppna dörrar för lärande.
Dockor används i alla magiska traditioner inklusive Wicca. De flesta traditioner sticker dem med nålar för att skada, för att sätta läkande i en viss kroppsdel eller för att plantera in vissa tankar i personen.
De flesta traditioner använder lidandet som ett sätt att få tjuven att lämna tillbaka det stulna. Fråga dig vilken kraft som är starkast när det gäller att övertyga en tjuv att återlämna det stulna. Vilken kraft är mest respekterad bland kriminella? Knappast samvete, ömmande hjärta med de drabbade eller förståelse för att tjuveri är dumt. Visst går det att använda milda medel även på dessa men de tar avsevärt längre tid att verka och kräver mycket mera jobb.
Alla traditioner lånar av varandra. Speciellt när det gäller saker som fungerar. Wicca har inte stulit någonting. Traditionen har samlat ihop något som varit splittrat, kompletterat med andra saker där det fattades och sedan utövat alltihop.
#12 Fördelen är att den gör så att det inte ränner omkring så många småmagiker och dåligt upplärda som ställer till det på riktigt. Dessutom håller det nere den professionalla konkurrensen.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
Måste tillägga att voodoo inte bara är mörk kraft. Allt beror helt på hur man utövar det och VAD man utövar det till.
Jag vet fall där voodoo används till ett hjälpande syfte.
Så många tror tyvärr att voodoo bara handlar om dockor och lite stick här och där.
Allt man gör kommer somsagt trefalt tillbaka.
#14 Nu fick även jag lust att yttra mig lite över den s k trefaldiga lagen. Under alla år jag studerat och praktiserat magi så har jag många gånger läst om den där lagen, speciellt i amerikansk ecklektisk litteratur men aldrig har jag upplevt den, vare sig jag gjort något gott eller mindre gott magiskt.
Då undrar jag. Mhm, har du själv upplevt denna lag eller har du bara fått lära dig att den existerar?
Själv tycker jag att man ska vara försiktig innan man säger "att så är det", det blir alldeles för dogmatiskt. Det finns redan så många trossystem som slänger sig med religiösa sanninger hit och dit. Låt oss hålla det borta från häxkonsten.
Hej Bappho.
Jag ska inte pladdra på för mycket, men JA, jag har själv upplevt att det du gör mot andra kommer tillbaka på ett eller annat sätt. Annars skulle jag INTE ha yttrat mig på det viset.
Bl a min pappa utövar voodoo och har gjort i större delen av sitt liv, och det är något han håller fast vid. Sedan kan jag också tänka mig att det är en variation på VAD du gör som ger dig konsekvenser (det finns bra konsekvenser också). Allt är inte inristat i sten, därför är det inte en spikad "lag" - det är inte likadant för alla, men samma princip.
Du har rätt i att jag hade en "så är det" - ton i mitt inlägg. Och det var verkligen inte meningen, jag borde såklart ha skrivit "så här uppfattar jag.." eller _"min erfarenhet är.."
_För det är så jag har upplevt och så jag TROR . Men jag kan såklart inte tala för andra och säga att jag VET.
Ber om ursäkt för det och önskar en glad midsommar 
Utövares egna erfarenheter lyssnar jag gärna till :)
Glad midsommar tebax!!
Du verkar ha viljan att skada och döda, det är en god start, leta upp det material du behöver och lär dig själv. Men ditt pskyke kommer nog inte klara det, förmodligen kommer ditt eget liv bli en mardröm, …i bästa fall.
Men lycka till!
tack för alla era tips! men jag har kommit på en lösning…
jag håller inte på med svart magi och jag är väldigt säker på att ingen här häller gör det,
men jag kom på en lösning som man inte använder svart magi för…
jag ska göra en besvärjelse som gör att min bror blir "rädd" när han är vid mamma och mig, inte så rädd att han vill springa där ifrån eller så,
men mer så att han blir så rädd att han "undviker" oss, eller helt enkelt bara blir så rädd att han inte vågar vara elak =)
det är inte svart magi, tycker inte jag iallafall, och det skulle ju vara bra för både mig och min mamma.

Bästa beviset på att trefaldighetlagen inte fungerar: Jag hjälper folk att få pengar. Jag har INTE fått tre ggr så mkt tillbaka. Då hade jag slutat jobba för länge sedan.
För övrigt så kan jag relatera till ditt problem #0 och visst finns det sot som hjälper dig, även formler som binder din bror med järnbojor om han försöker sig på något lurt.
Men, skadar han er så gå för sjutton till polisen. Sluta göm er och stå upp. Andarna hjälper ingen som inte hjälper sig själv. Wicca, shaman, häxa eller vad man nu är.
Svart/vit magi är en uppdelning skapad för att inte få masa stollar som tokar till det här o där. Börjar faktiskt gilla den mer o mer.. (Även en blind höna…..)
20# Du har helt missuppfattat lagen om 3. Det står att allt man gör blir X3, INTE att man får exakt samma sak tillbaka som det man gav! Du får andra saker, ibland bättre. Men för att det ska fungera måste du vara ren i hjärtat och verkligen vilja gott. Det funkar inte att hjälpa folk men pengar och förvänta sig en massa pengar tillbaka.. då har du missat hela poängen.
#21 och jag tror att du har missuppfattat vad #20 sa. Han har inte hjälpt folk att få en massa pengar för att han hjälper folk med deras ekonomi.
Jag har för övrigt aldrig upplevt att det skulle finnas någonting i stil med en trefaldighetslag, jag tycker att det är bluff och båg och ett sätt att linda in nyhäxor i wicca-romantik.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
22# Jag tycker inte det är speciellt romatiskt med 3 lagen utan handlar om att man ska ta sitt ansvar i allt man gör. Något du inte kommer undan vilken kultur i samhället du än tillhör.
#23 Det är skillnad på att lära folk att ta ansvar för sina handlingar och att tuta i folk att det finns någonting som heter trefaldighetslag. Det är ungefär lika vettigt som att lära barnen att det finns ett väsen som heter Bäckahästen och som kommer att äta upp dem, istället för att lära dem att det är farligt att gå själv i mörka skogen.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Tro mig Airwyn. Jag vet vad jag menar ;)
För övrig så instämmer jag med #22.
Men varför trolla här?
#27 Filåt! 
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
MikeW, som svar till ditt inlägg tidigare:
Jag tror att om du över huvud taget ska blanda in besvärgelser så skulle jag inte göra han rädd. Människor agerar defensivt som reaktion när de är rädda och det i sig kan skapa en aggresiv situation. I mina ögon borde ett lugn vara att föredra. Att skapa en lugnande atmosfär en fristad. Men personligen skulle jag inte blanda in fler element i en redan spänd situation, det tenderar nästan alltid till att göra det värre om man inte vet vad man sysslar med.
www.urmoderjord.se
Hjälp.. jag säger då det… här var det ord som yrde i forumluften. Jag har inte varit aktiv här inne på ett bra tag… så det har blir väl mitt första bidrag på ett bra tag…
MikeW Säger bara så här. Sjunk inte till din brors nivå. Stå stark mot din bror. Låt inte din bror fälla dig och din mor. Det är det bästa straffet han kan få. Att börja tänka på att ge förbannelse behöver inte betyda att problem löses.. ibland finns det enklare och smidigare sätt att "hämnas".
Du börja vilja använda förbannelser på din bror, Ditt sätt att reagera, och lägger till andra detaljer(som att döda) så verkar det inte vara ett speciellt gott recpet för en förbannelse.. varför?? Magi kan gå fel! Framför allt om man inte är "rätt" fokuserad och bär rätt känslor inom sig.
#1. Till viss del håller jag med dig, men ändå inte. Jag tror inte du kan tala för alla andra här inne. Det finns säkert folk här inne som inte dras sig för att använda förbannelse.
Personligen gillar jag inte förbannelser så, men jag håller en öppet sinne att förbannelse (någon form av förbannelse, det finns många olika former av förbannelse. Det behöver inte betyda att man dödar någon eller använder skada) kan vara en bra knuff för att lösa ett problem. Men det är ingen magiutövande som jag använder "dagligen" eller tankar som jag uppmuntrar. Så jag tror att du är lite ute och cyklar om du vill tala för alla här inne på forumet.
x3 reglen. Det var ett tjat om den där regeln. Jag säger så här..
Visst den kanske existerar. Det är en del utav en "tro" och jag vill inte ifråga sätta en sådan "tro".
Men av min erfarenhet att döma, så har jag inte råkat ut för den där regeln. Men å andra sidan jag brukar inte magi på det sättet för att skada andra människor.
Jag är inte Wicca, men för att jag ska må bra med mig själv så följer jag helst, så länge det går, en regel att inte skada andra. Bara av en ren etnisk fråga, inte pga av en x3 lag. Lika väl som man inte går fram och vänder våld mot en person på gatan…
Jag tror att det snarare att det är så att den där x3 reglen har uppstått efter att magi har slagit fel. Magi kan gå fel, formler kanske inte ter sig som det ska.. jag tror snarare att det är det som är problemet. Sedan har man en gång i tiden tolkat det som om magin slår tillbaka på sig själv.
Att magin kanske inte ter sig som man vill, tror jag mer snarare grundas på att häxan i fråga inte har haft en "vattentät" formel, eller haft rätta känslor m.m. och inte på en lag.
Till ttrådstartaren:
Aldrig funderat över att gå till myndigheterna eller polisen…?
Till er andra:
Har läst igenom era inlägg, vilket var en mycket intressant läsning. Det är intressant att se så många olika syner på magi. En sak som jag reagerade på var den tydliga gräns mellan svart och vit magi som alla nämner.
Jag kan ju bara säga det att jag kallar mig själv gråhäxa, då jag pysslar med både svart OCH vit magi. Det man inte får glömma är att inom den vita finns inte bara gott och inom den svarta finns inte bara ont. Det finns gott inom båda, och det är de jag använder; det goda från både svart och vit magi = grå =)
Lev livet med mycket kärlek och respekt!

"den tydliga gräns mellan svart och vit magi som alla nämner."
?
Vissa, andra inte. Däribland jag själv tror inte att de gränsen existerar.
Jag kan uppriktigt bli trött på vit magi svart magi diskussionen.
Det finns magi, det finns energi, det finns människor och det finns människors val. Det har ingen färg.
Håller med dig stass.
Personligen ser jag all typ av magi som gråskala men jag kan förstå vad folk menar med vit och svart magi. Färgerna ser jag som inget annat än goda intentioner att göra gott eller att skada.
Men för att vara helt ärlig i vad jag ser det som så kan ingen gärning vara helt god eller helt ond. Detta till följd av individuellt perspektiv. Som exempel kan en person tycka att en gärning är fullt god men för en biroll i det hela kan den gärningen innebära någonting negativt.
Vi ser alldrig alla som är inblandade och det är därför man måste vara så försiktig. Man måste veta vad det är man har framför sig.
Jag brukar tänka såhär; Om jag helar en mans arm så kan han slå någon med den. En godhjärtad handling riskerar att bli till en secundärt skadande handling.
Och detta är relevant för dig MikeW, för man kan nästan alldrig se vilka effekter ens handlingar har efter ett par led i utväcklingen av den handlingen. Och även din bror kan inte se de effekter hans handlingar har mot secundära personer och faktiskt i slutendan mot sig själv för det ger ofta en rundgångseffekt som kommer tillbaka som en boomerang och slår en i bakhuvudet.
www.urmoderjord.se
#34 *trycker på den där gilla knappen*
# 33&34
håller med er till 100 % Det kunde lika gärna handla om blå o gul magi, men eftersom alla säger vit o svart så blir det automatiskt det som folk diskuterar.
stass: du har helt rätt och jag tänker som du; det finns olika former av magi, energi och val men inget som man kan sätta färg på
lore: har själv haft dem funderingarna om det man gör som räknas som gott är det fullt ut, men har inte riktigt tänkt som det du förklarade =) låter rätt o riktigt
Lev livet med mycket kärlek och respekt!
förästen om du vill döda han är du fan inte bättre än han..
då menar jag "plåga han"
jag håller med #2
och lore

# 40
säger han som kastad onda besvärjelser och annat mot sådana han inte gillar…
gå till socialen & begär hjälp-be din mamma att göra det..
*Kärlek & lycka*