Bra spåkvinna/man?
Jag är hemskt intresserad utav att spå mig då jag ofta känner mig iaktagen och konstig överlags :/
Bor i Jönköpingslän.
Någon som har något bra tips på vart man kan åka och spå sig?
Tackar på förhand! 
Med vänliga hälsningar
Emma
"Någon som har något bra tips på vart man kan åka [och spå sig]?"
Till psyk? Paranoida vanföreställningar har de stor erfarenhet med.
Har du inte klampat i trumm.., nej klaveret:)? Det var ett hårt uttalande.
Men allvarligt talat så förstår jag ovan inlägg, eftersom jag själv tänkte så, när jag läste problembeskrivningen. Eller så får du nog förklara lite mer ingående. Det låter på din beskrivning av dej själv, som att du befinner dej i ett tillstånd, som gör att en bra spåperson skulle vilja avstå från att spå dej. Kvar står alltså de dåliga spåpersonerna, och de bör du nog akta dej för.
Som du beskriver dej själv, så är det nog ett mycket viktigare steg för dej att försöka utröna mer om dej själv genom t.ex. en psykolog. Även om du inte är paranoid utan bara känner dej utanför, så är det bästa råd jag kan ge för närvarande, eftersom en spådom kan skada en människa som inte är i balans.
Hoppas att du finner en bra väg till välmående och att du finner din naturliga plats i tillvaron!
Och hur kan man döma en trådskrivare bara efter en mening? Synsk?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#3 Kanske det, men också kanske pga egenlevd erfarenhet & igenkännande? Näsa för diagnos? Människokännedom?
Hur som helst, inget illa ment.
Om man nu har egen erfarenhet och kan känna igen sig i någon annan, så kanske det är bra att tänka på hur man lägger fram sina ord? Om man själv varit där menar jag…
Jag kännner inte att den här sajten va något för mig, känner inte att jag fick någon respons härifrån :(
Med vänliga hälsningar
Emma
Det trumman skrev var ytterst otrevligt och han bröt mot sajtens regler, men Häxor iFokus har nästan tretusen medlemmar så det är kanske dumt att döma ut alla dem bara för att någon enstaka säger något dumt och att tyvärr några gillat det personen skrev.
Jag kan dock inte ge något bra tips på spågubbe/gumma, för jag känner ingen i dina trakter.
Och trumman, ett sånt till inlägg och det blir skrivförbud!
#6 eemmaf: Som Bappho säger så finns det många medlemmar på denna sajt, och det finns kanske någon som kan ge dig tips så ge inte upp bara för att någon skriver en dum kommentar.
Själv vet jag tyvärr ingen i dina trakter, då hade jag skrivit om det. :-)
# tack snälla! :)
Med vänliga hälsningar
Emma
#7 kika in på tarot sajten- skit i vad den första skrev- det var riktigt dåligt skrivet
*Kärlek & lycka*
#1 var väl rätt så onödigt att kasta ur sig en sådan kommentar-bara för att du inte tror på medium osv..
*Kärlek & lycka*
Förlåt Trumman!
Det var inte min mening att starta ett drev efter dej. Jag upplevde det bara som att du var kort i tonen. I övrigt kan jag tycka att det du säger är adekvat och på sin plats. Jag ser inte att du har hoppat på nån person, utan tvärtom har du ju senare beskrivit vad som fick dej att säga som du sa.
Den som startade tråden har antingen uttryckt sej på ett tveksamt sätt eller är vederbörande kanske paranoid. Att beskriva sej själv som att "jag ofta känner mig iaktagen och konstig överlags :/" kan onekligen indikera en sjukdomsbild.
Att då ha modet att säga ifrån är bra, eftersom en person med en sån sjukdomsbild inte skulle må bra av att gå till nån och bli spådd, utan mycket hellre borde uppsöka vården, såsom du skriver. Du skriver att du utgick från en personlig erfarenhet, när du uttalade dej som du gjorde. Är det då mera rätt att vara så kort som du är, än att som vi andra försöka linda in saker? Jag tänker då att en paranoid person kanske mår bäst av ett kategoriskt uttalande för att inte få igång en paranoid tankekedja?
Till eemmaf:
Om Trumman och jag inte riktigt förstår vad du menar, så får du gärna fördjupa dej eller förklara. Jag personligen kan bara utgå från det du skriver, och det ger mej följande möjligheter:
- du är paranoid
- du är annorlunda på nåt markant sätt, som gör att människor tittar mycket på dej
- folk tittar på dej mycket och det får dej att känna dej annorlunda
Ingen av mina tolkningar gör att jag rekommenderar dej att gå och spå dej, åtminstone inte i förstone och inte av de skälen. Det finns nämligen många människor som påverkats på djupet av spådomar på ett sånt sätt att det har satt spår i dem resten av livet, utan att den spående för den skull haft elakt uppsåt.
Tycker denna tråd kan stängas nu eftersom Ts vet vart hon kan vända sig någonstans. Nu är det bara elaka påhopp här som inte kommer leda till någon rätt diagnos iallafall..
*Kärlek & lycka*
#12 Ett inlägg går att tolka på flera sätt, ofta beroende på den som läser :-)
Många som skriver och läser på den här sidan tror på både trolldom och en andevärld och det är kanske utifrån det synsättet trådskrivaren ställde sin fråga. Man kan vara iakttagen av annat än människor. Jag vet inte, men det kan vara så eftersom det ändå är såna ämnen vi diskuterar här, ibland ;-)
# 14
Tack, Bappho!
Det är mycket möjligt så som du skriver.
Jag är inte alls ute efter att hoppa på eemmaf! Det är en stark omtanke om hennes väl och ve som får mej att vara motvals. OM, jag upprepar, OM Trumman har rätt i sitt antagande, så vill jag verkligen inte att eemmaf utsätter sej för nåt som kan skada henne. Därför har jag förklarat hur jag läser hennes ord och bett henne förklara/fördjupa om jag missförstår. OM, jag upprepar, OM det finns en sjukdomsbild, så måste man förstå att en person som är i en sjukdom inte alltid kan förstå och ställas till ansvar för alla sina handlingar. Då kan det vara okej att avstyra dåliga val.
Kära eemmaf!
Jag känner inte dej, vet inte alls vem du är. Därför kan jag inte på nåt vis uttala mej om dej som person. JAG HAR ABSOLUT INTE VELAT HOPPA PÅ DEJ. Jag vill bara inte att du ska skada dej. Det enda jag har att utgå ifrån är dina ord, som jag har försökt att delge dej hur jag tolkar. Jag har bett dej att förklara lite noggrannare, så att jag förstår din utgångspunkt. MEN DU HAR INGEN SKYLDIGHET ATT FÖRDJUPA, om du inte vill. Jag vill att du ska förstå varför jag skriver som jag gör, därför har jag skrivit ner mina tolkningar. Men jag vill att du ska vara viss om jag inte är ute efter förtala dej eller förringa dej.
Det jag verkligen hoppas nu, är att du gör det som är bra för dej och att du är rädd om dej!
Nu tror jag inte att jag ska skriva mer i den här tråden, eftersom min bedömning är att jag inte tillför nåt för trådskrivaren, eftersom fokus på nåt vis ligger vid sidan av frågan.
Ibland händer det att jag med känner mig iaktagen och lite konstig på grund av det. Och jag är varken paranoid eller har en sjukdomsbild.
#14, dät tänker jag som du =)