annorlunda ögon?
Uttrycket ingen fråga är för dum kommer framstå som löjligt nu, men jag måste bara fråga… Jag läste ett inlägg alldeles nyss om någon som berättade om en kille med ''annorlunda ögon''. Jag läste beskrivningen och märkte att förklaringen stämde precis in på mig. Jag har alltid haft lite annorlunda ögon, och jag har aldrig trott att det är så konstigt, men jag vet inte… det kanske det är?
Mina ögon ändrar färg mellan isblå, vanligt blå, grön-blå, gröna och klar safirblå.
Många av mina kompisar har också frågat mig om jag tror på att människor kunde kontrollera sina pupiller, få dom att ändras, på annorlunda sätt än att de krymper och växer utan också om de kan ändra form. Jag blev till sist trött på frågorna och frågade min närmaste vän om varför alla tror att jag vet om det stämmer eller inte. Min kompis berättade då att mina pupiller gör så. Att de inte bara växer och krymper som på ''en normal människa'' så att säga, utan att de också smalnar av och kan ta formen av ''kattögon'' som det kallas. Men jag har aldrig kunnat kontrollera det förrän det att jag kommit in i tonåren. Jag har också fått kommentarer från min tandläkare om att jag har onormalt vassa tänder, och tandläkaren vill väldigt gärna slipa ner dem. Jag finner det inte alls lockande, särskillt eftersom att jag bara är 14 år gammal, och påpekar alltid att jag aldrig haft minsta lilla problem med mina tänder på någon front. Folk kommenterar också att när jag blir arg blir jag farlig. När jag skulle sova över hos min kompis gjorde hon ngt som gjorde mig mycket upprörd - jag kommer inte längre ihåg vad - och jag tog ett språng igenom hela vardagsrummet och landade över henne, då jag bet henne. Det var i alla fall vad hon sa. Själv minns jag inte vad jag gjorde annat än att jag blev riktigt arg och att min andra kompis blivit tvungen att hjälpa henne att få bort mig därifrån och sluta. Men jag trodde nt det var en så stor grej. Är det de? :o
Tacksam för alla svar! :)
Min blogg: www.tonarsbokentipsen.blogg.se
Du har kanske trollblod i ådrorna :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag kan ju hoppas :)
Gör lite släktforskning och kolla om det finns några gamla berättelser i familjen. Man kan ju aldrig veta.. Något sådant borde ju inte ha gått förbi helt omärkt genom tiderna.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Mina ögon ändrar färg till allt möjligt blå, lila, isblå, grå, svart, mossgrönt, ljusgrönt till å med knall gult :/ ibland undrar jag om man inbillar sig men det e ju inte bara jag som ser det.
http://beautywithsofia.wordpress.com/
#3: Det som är lite konstigt är att man inte kan hitta min släkts historia någonstans innan slutet av 1800-talet eller början av 1900-talet. Mormor har försökt det ända sedan hon fick sitt första barn, och lyckas fortfarande inte hitta någonting innan hennes mormor, och eftersom hon aldrig träffat sina gammel-föräldrar han hon inget att gå på…
#4: Jaa det skulle mycket väl kunna vara så om det inte vore för att det inte var jag som upptäckte det. Många personer har kommenterat det sedan jag började förskolan och det är inte förrän de senaste 2-3 åren jag märkt det själv…? :)
du kanske är en katt? :P
det vore ganska coolt ju =) ganska weird också men coolt :P
prova prata med en katt och se typ vad kattens reaktion är, för att du ibland får katt ögon och att du har vassa tänder o att du bet någon utan att du ens visste om det… det låter ju lite som en katt.
men prova det! försök prata med en katt och se =)
(Hoppas du inte tar detta elakt eller något, isåfall är jag ledssen)
#6: Det låter inte alls elakt men lite konstigt… Men nu när du nämner det ; Jag har 2 katter och har alltid haft en bra ''relation'' till dem. Första dagen vi skaffade dem så var de väldigt stressade och oroliga, och jag lyckades inte lugna dem annat än att prata lite försiktigt med dem. Min lillebror är lite avundsjuk på att de är så lugna med mig och inte med honom, men jag har alltid trott att det är för att han är så stressad hela tiden. Alltid springer runt och skriker och håller på…
Pupillerna vidgas och blir större när vi ser någonting intressant. Om du t,ex tittar på någon som du tycker är attraktiv så kommer dina pupiller att bli stora, de e också ett bra trix ifall du vill veta om någon är intresserad av dig :)
Mina ögon skiftar också mellan blå, gråblå, blågrön och grön beroende på ljus, hårfärg, eller "någonting".
Skulle vara kul om någon hade en förklaring till ögonfärgsbytet :)
#1 Flera stycken som blev brända på bål i min släkt.
“It's too bad that stupidity isn't painful.”
Det låter som om du har drak-ögon ;)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Förlåt mig nu men, detta låter ju ashäftigt!
Fast det där utbrottet på din kompis låter inte så häftigt, jag menar om du inte minns något. Då vet man ju aldrig om det kanske händer igen fast i värre form.
Men nu ska jag inte komma och förstöra något. Sorry, tänkte mest på det.
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att inte minnas raseriutbrott beror ofta på andrenalinpåslag i hjärnan som blockerar olika centran däri.
Att ögonen ändrar färg och också det ganska vanligt förekommande.
Mina egna ändrar sig från grön till brunaktigt till mintgrönt beroende på humör.
Vanligtvis beror det på ljuskällan, samma sak med pupillförskjutningen.
Vassa tänder beror i regel på slitage och förskjutningar i käkbenen.
Sista saken: #6.. Nä.. Man kan inte vara en katt..
#10 : Det är helt ok… jag menar, det är ju kul att någon faktiskt tycker det är coolt :)
Wow… kan du lägga in en video när dina ögon ändrar sig? 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#13 det kan nog bli knepigt att få med sånt på video, man måste nog ha rätt bra kamera och ljus då.
Men håller med lite där, wow, det hade varit rätt "wow" att se.:)
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
Alla färgerna kallar jag melerade ögon och i visst ljus framkommer olika färger. Det jag dock inte kan förklara är varför vissa inklusive jag får en viss intensiv färg vid tillståndet man befinner sig i sitt högre jag. Har sett en bli klarblå och en få extra gula. Mina blir isiga mer mot turkos. Så who know!?
#13: Precis som pajjen sa så kan det vara VÄLDIGT svårt att få med på film, om inte annat för att jag inte vet när de ändrar färg, men min bästa vän har sett det, och beskriver det som om det börjar vid ringen runt pupillerna som bleknar eller blir mörkare, och sedan som om man spillt ut vattenfärg på ett papper och färgen sprider sig ut i imen jag skulle gärna se det själv, och inte bara skillnaden mellan blå och grön… :-/
Dottern min blev orättvist behandlad av en lärare på skolan häromdan, och herrejisses vad hennes ögon blev stora och helsvarta när hon berättade om saken! Tösen har bra krafter ;-)
#17 det där med stora svarta ögon får både jag och min storebror när vi blir arga.
Har fått hör av mina kompisar att dem hatar att se mig arg för mina ögon "gör så det ser ut som jag kan mörda".
Men det är naturligt också, iaf vet jag många som får det :) eller ja, en del iaf. men det är lite coolt kan jag tycka. älskar ögon! :p
#18 Jag håller med - älskar ögon!!! :D :P