Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1403 ggr
I don't know
2011-08-21 20:33
0

Hej

Hej allihopa :) Jag är här första gång och vi får se om jag stannar här lite längre :) Jag kom hit för att jag faktiskt undrar över en grej som liksom händer med mig hela mitt liv. Jag tycker att häxor, spöke och allt det där är mycket intressant och tyckte det alltid så jag brukar läsa olika artiklar, se på TV- dokumentärer osv.men aldrig har suttit *djupt* i teman… Så till saken - jag upptäckte att grejer som jag: önskar till någon eller bestämmer mig för nästan alltid slår till. Och där brukar jag undra om det har nånting med mig personligen att göra eller är det bara massa tillfälligheter i mitt liv. När jag var liten och önskade någon nåt elakt så nästan på en gång har den grej hänt mig (sådana småa dumheter - typ nån var elak och jag önskade högt att den skulle trampa i bajs och då puff min sko var i bajs, eller att någon ska få dålig betyg från prov och puff jag hade sämsta betyg) det lärde mig faktiskt att inte önska dumma grejer för andra. Men när jag blev äldre så saker började slå precis som jag hade önskat mig eller uttalat de högt, t.ex jag önskade att en av mina arbetskamrater skulle hitta annat jobb och försvinna - puff den arbetskamrat från dag till dag hittade annat jobb, sen så jag till min annan arbetskamrat att den som hittade annat jobb ska försöka komma tillbaka men att h*n ska inte lyckas - och det slog också till- h*n fick inte komma tillbaka trots att h*ns plats var fortfarande ledig…Mina drömmar brukar också slå till - som när jag drömmde flera månader att jag går till tandläkare och tappar tänder, när jag kollade vad det betyder visade det sig att det betydde att någon i min familij kommer att dö - snart drömmde jag samma dröm nästan varje natt och kort efter min mormors man dog… Jag har också hela tiden känsla av att någon tittar på mig - i varje lägenhet jag flyttar till jag har en känsla att i hallen vid entredörr någon sitter och stirrar på mig och det är en sådant obehaglig känsla… Kan det vara på *riktig* nåt fel på mig? eller är det bara massa tillfälligheter??

Jag är faktiskt lite nyfiken vad ni, som kan de där grejer tycker om det jag skrev här…

Bappho
2011-08-21 20:41
0

Jag tillhör ju dem som tror att vissa föds med en större begåvning/förbannelse för dessa ting ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[MikeW]
2011-08-21 20:47
0

Det är inget fel på dig! du är presis normal fast med en gåva! jag hoppas bara att du inte blir "galen" och gör saker som du kommer ångra,

jag hoppas att du använde din gåva bara för det goda!

jag har också en gåva, jag tror jag har ärft det ifrån min pappa.

Ända sen min pappa var 10 så har han kunnat se i framtiden, han har alltså varit synsk, det är han fortfarande men får inte sina syner så ofta nu.

jag är inte synsk, men jag kan känna av döda (andar), det har jag kunnat göra i kanske ett halv år på ett ungefär.

Dock min gåva är lite jobbig… är nästa rädd 24/7, dom är alltid inne i mitt rum och stirrar på mig :P tror det är 3 pers, har även haft drömmar om domma persornerna =)

vet inte varför jag gör glada smilies :P fast jag är rädd… tror dom är snälla men jag har bara inte ersännt det för mig själv än :P men nog om det, nu snackar jag om dig, inte mig. =)

men iallafall… jag tycker att du borde använda din gåva medans du har den, min gåva kommer jag säkert ha hela mitt liv… man vet aldrig ifall din gåva är permanent, men medans du har den, så gör bara gott för andra… om du ser någon unge som gråter för sin hund har försvunnit eller något, så önska om att hunden kommer tillbaks =)

du verkar vara en väldigt trevlig tjej/kille… jag vet inte för du har det som hemlis på din profil x)

önskar dig allt väl!

Mvh Mikael.

Gypsy
2011-08-21 21:02
0

Håller med #1 :)

“It's too bad that stupidity isn't painful.”

I don't know
2011-08-22 18:36
0

Det var snällt Ni skrev här… men jag har lite svårt att tro på att det är nåt mer än bara tillfälligheter. Finns det nån sätt jag kan få det att sluta hända? Att jag aldrig mer blir rädd och känner mig obehaglig i varje lägenhet jag flyttar till?

Bappho
2011-08-22 19:52
0

Om det nu bara är tillfälligheter så kommer det att sluta också :-)

lord lucius of the dark
2011-08-22 20:00
0

bara en sak #4 bara ett tips men du får ALDRIG önska se en spöke för mycket. det var det jag gjorde och jag fick sömn problem! jag önskade det så mycket att det var inte en spöke som kom….:l

I don't know
2011-08-22 20:13
0

#6 det är nog det som är problemet - jag vill inte se nån spöke och jag vill inte känna mig förföljd men vart jag än flyttar (till och med från ett land till ett annat) så det…nånting följer ändå efter och sitter alltid i hallen vid entredörr och…jag vet inte…observerar? känns iaf väldigt obehagligt

Bappho
2011-08-22 20:21
0

Har du någon gång gått till en professionell för att få hjälp och svar?

Acerventus
2011-08-23 00:56
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

0# Jag har hört att man kan säga högt att man vill bli lämnad ifred. Du kan ju kanske testa säga att du inte känner dig bekväm med det hela, och att du vill bli lämnad ifred.

Men jag har ingen kunskap utav sånt där. Det kan ju vara som 8# säger, att det kanske är någonting som du borde söka hjälp om istället, och konfrontera problemet. Så att du får en förståelse och möjligen ett bra avslut på det hela.

Sen finns det ju de om säger att det finns skyddsandar/änglar. Tillsvidare, kan det ju vara en tröstande tanke att kanske se det som en sådan. :)

Kuutar
2011-08-23 15:04
0

Jag upplevde en hel del konstigheter där vi bodde förut. En tid efter att vi hade flyttat till vårt nya hem, kände jag att någonting var på väg hit från det gamla stället.

Då blev jag faktiskt lite förbannad och sa väldigt bestämt att hit är ni inte välkomna, ni kommer inte in, gå tillbaka dit ni tillhör. Jag fick använda rätt mycket kraft för att stå emot, men efter en stund försvann känslan. Sedan har vi väl fått nått annat besök emellanåt, men inte de där typerna.

Ibland kan det vara bra att bli förbannad, då visar man tydligt att man är emot besöket och dessutom jagar ilskan iväg rädslan!

[trumman]
2011-08-26 14:04
0

Och i de flesta fall är spöken inget annat än hjärnspöken. Gäller förbannelser också.

Kruxet är att kunna skilja sant och falskt från varandra.

Kuutar
2011-08-26 21:58
0

Jag var osäker på sant och falskt tills jag mötte äkta vara :-D

Ganna
2011-08-26 23:00
0

#12 En rätt bra tumregel för ganska mycket. Dock bör man inte pröva sig fram med den metoden m.a.p. vit flugsvamp->snöbollschampinjon… ;)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Kuutar
2011-08-27 22:19
0

#13 Jag håller mig till trattisar och kantareller :-)

[trumman]
2011-08-28 01:05
0

#14 Inga toppisar då? ;)

I don't know
2011-10-19 19:08
0

Jag tar upp min tråd för att inte starta flera nya… efter jag skrev här började 2 saker hända samtidigt :

Mina önskningar slår fortare (hände även att de slog inom en timme) men med 2 nackdelar : min tur betyder någons annan otur (ex. jag var arg på en av arbetskamraterna då det blev så att jag skulle åka till jobbet bara för 2 timmar och då tänkte jag att det vore bättre om den person kom inte alls till jobbet och då skulle jag få en hel dag istället de där 2 timmar - efter en timme fick jag meddelande att jag måste komma och jobba en hel dag då dennes person anhörig hade en olycka och åkte till sjukhuset…) och min tur tar hårt på mina egna krafter (är sällan sjuk , nu var jag sjuk 2 gånger - 2 olika grejer inom loppet av 1,5 månad).

och andra sak - jag började drömma om något konstigt som dansar runt mig och försoker komma närmare, lyder mina order. Den sak ser ut som…jag vet inte hur jag ska beskriva det - det är helt svart lite som en skugga eller dimma fast med kvinnliga fina kontur, den har inga kläder på sig förutom en hjälm? mask? som är gjord av skalle med bara långa (till midjan) svarta hår… Vad kan det vara?? Drömmen kommer tillbaka ungefär 2 ggr i veckan… Håller på att bli galen…

[M.Hassel]
2011-10-19 19:52
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag kan lätt få för mig saker som du beskriver och ser ofta saker som "inte" finns. Men jag är diagnostiserad paranoid schizofren. Det kan ibland bli svårt att se skillnad på verkligheten och det overkliga. Om det blir mycket besvärande för dig tycker jag du ska uppsöka vård.

Mvh
M.Hassel

Gypsy
2011-10-19 21:28
0

Jag håller med föregående talare. Jag har själv hallucinerat vilket var orsakat av näringsbrist, medans jag också kännt av det "övernaturliga". Söka hjälp från flera olika håll är nog det bästa för att kunna hitta rätt i allting. Det är bara du som vet din egen sanning och alla andra kan bara vara vägledare för att du ska hitta den :)

“It's too bad that stupidity isn't painful.”

Bappho
2011-10-20 06:43
0

#17,16 Fast att drömma kan ju knappast vara detsamma som att hallucinera.

Jag har en vän som verkligen har gåvan att projicera sina tankar och önskningar på omvärlden och jag brukar ofta skoja med henne att hon verkligen har potentialen att bli en riktigt begåvad häxa, bara hon lärde sig att styra det så det inte hela tiden drabbar henne själv. För det är så i hennes fall, allt hon skickar iväg med sina kraftfulla tankar, sin kraftfulla hug, planterar hon av någon anledning rakt på sig själv. Och en del saker har varit ganska allvarliga.

Ska tillägga att hon inte lider av någon psykisk störning av något slag.

LMOA
2011-10-20 09:37
0

Det låter lite som du är duktig på att förmedla dina tankar i attraktionens lag.

Gå ut på google eller din favoritsöksida o sök på Law of Attraction.

Om du tänker på att någon ska trampa i skit så säger attraktionens lag bara att du "önskar trampa i skit" och det drabbar dig själv.

Om du önskar "Jocke ska tappa tänderna" så blir det "Tappa tänderna" och du får tandlossning.

Gör det till en regel istället att sätta upp några dagliga ritualer för dig.

Varje morgon när du ser dig i spegeln så tänk inte "Fy fan vad jag ser ut på morgonen" utan tänk istället. Wow vilken snygging, vad jag älskar dig, du är bäst, du är på väg mot ett lyckligare liv, å vad jag mår bra.

Hur du än känner dig, kör det här för dig själv i minst 30 dagar. Så ska du se att saker börjar att hända. Du kan lägga till saker som "Vad mycket pengar jag har", Den o den mannen/kvinnan älskar mig" osv osv om det är andra saker du önskar i ditt liv.

Helt enkelt, tänk positivt, börja på morgonen, gör det till ritual och efter ca 30 dagar börjar du faktiskt att tro på dig själv.

Istället för att tänka dåligt åt andra, skit i dom. Tänk gott åt dig själv istället så ska du se att du inte drar på dig saker som att trampa i bajs. :-)

/Magnus