Raven Grimassi på Witchtalk ikväll
Ikväll blir det en intervju med Raven Grimassi, han som skrivit alla böckerna om Italiensk Häxkonst, Stregheria. Passa på att logga in och vara med på chatten då ni har tillfälle att ställa frågor direkt till författaren. Det brukar vara ganska roligt på chatten också.
Klockan 22.00, svensk tid och det slutar kring midnatt.
Titta in! www.ustream.tv/channel/witchtalk-show
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Just nu! Komsi, komsi.. man kan vinna böcker också :-)
Och jag hade turen (skickligheten med snabbt google-finger) att vinna boken: Old World Witchcraft: Ancient Ways for Modern Days
Tyvärr så blev det något fel så att showen inte blev inspelad så den går inte att se igen :-(
Jag måste dock erkänna att jag retat mig på just den här boken, (inte för att jag läst den) för den verkar vilja tjäna lite snabba pengar på den "nya vågen" inom häxkonsten. Bara att se på omslaget, säger allt.
Men jag har läst fler böcker av Grimassi tidigare som jag gillat. Han brukar få till saker och ting historiskt rätt till skillnad mot många andra populära Llewellyn-författare.

Vad kul att du vann boken! Grimassis tradition är väl väldigt influerad av Wicca, jag har också undrat lite hur det kommer sig att han plötsligt skriver om Traditionell häxkonst. Nu vet jag i och för sig inte vad boken innehåller. Du fär gärna berätta när du har läst boken.