Poppet magi
Hej!
Jag är lite nyfiken på det här med poppet magi och undrar ifall det finns någon här som utövar det?
Jag skulle vilja läka en person med hjälp av en "poppet" magi och med dennes medgivande då såklart.
Finns det någon som har några råd?
Det gäller min farfar som är mycket sjuk och jag skulle vilja hjälpa honom på något sätt. Är "poppet" magi en bra lösning?
Har ni några erfarenheter ni vill dela med er av?
Var välsignad!
Yumie
Jag använder mig ganska ofta av dockor, för jag tycker att de är lätta att arbeta med.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja den uppfattningen har jag också fått. Men jag hoppas på mer råd. Vad är till exempel skillnaden på voodoo dockan och poppet magin? Kan jag applicera Voodoons tillvägagångssätt på min poppet?
Var välsignad!
Yumie
Ja, och varför inte bara kalla det en docka? :-)
Det är så enkelt som att man använder en docka som substitut för personen i fråga.
Sen kan det skilja på hur man gör dem och det rituella.
Jo det är sant. Jag fastnar lätt vid termer och detaljer.
Så jag tar ett foto utav farfar och syr in det i dockan, kanske något papper me hans handskrift på, och sen är det bara att kasta besvärjelser över den?
Jag vet att jag är lite frågvis, du får ursäkta mig.
Men i Voodoon ritar man ibland ett symboliskt kors över dockan och petar den på magen och hjärtat samtidigt som man säger sitt eget namn och dockans namn som den symboliserar.
Är det så lätt?
Eller ska jag sy in lite läkande örter i den, kanske en sten också?
Var välsignad!
Yumie
Det är bättre om du använder hår, naglar och kroppsvätskor än foto.
Du kan stoppa in passande örter i själva dockan och personligen så gör jag alltid en rituell handling som gör dockan till just det substitut jag önskar. Hur man väljer att göra beror på tradition, eller hur man fått lära sig. Sedan är det bara att börja jobba med den.
Okej, jag ska läsa in mig lite på örtmagi då. Kan tyvärr inte så mycket om det. Jag får väl googla, låna böcker på bibliotek eller köpa en egen bok.
Kan man ta örter från teer och använda? För jag har ett te som innehåller ingefära, kamomill och citrongräs. Och jag tror att det skulle passa bra i min docka.
Tack för all hjälp Bappho!
Var välsignad!
Yumie
Om du inte vet något om örter är det kanske bättre om du helar på ett annat sätt som du behärskar bättre. Du kan ju också be till någon utomstående kraft. En gudom, ett väsen, ett helgon, förfäder som du offrar till och ber om hjälp. Du kan fortfarande använda dockan till det.
Enklaste sättet är att göra en docka av något klädesplagg som tillhört din farfar. Döp dockan i din farfars namn 3 ggr. Vet du var i kroppen hans sjukdom siter så kan du jobba där; Sätt ett kryss för att blockera sjukdomen, sätt en nål för att den ska dr ut det sjuka, rök dockan för att röken ska dra ut det sjuka, tvätta dockan för att vattnet/spriten osv ska dra ut det sjuka, bränn vit ljus och som de går upp i rök ska också farfars sjukdom gå upp i rök. Du förstår poängen.
Täck över dockan och förvara på en mörk plats när du inte arbetar med den.
När du inte längre behöver dockan tvättar du den i kallt vatten och "avdöper" den i stil med : Du är inte längre NN. Jag sköljer bort ditt namn, din ande och din länk till NN. Ta sedan isär den och kasta bort.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
#8 Tack så jätte mycket för informationen. Detta ska jag absolut testa. Jag ska fråga farfar om han har något gammalt klädesplagg. Mycket bra inlägg!
Mvh
Yumie