Väsen
Lite nyfiken på vad för väsen som finns egentligen. Jag menar sånna som man kan åkalla.
Svara gärna 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#0 Frågan går tyvärr inte att besvara, för det finns mångfaldiga väsen och de är inte indelade i kategorier av vilka som går att åkalla och vilka inte. ;-)
Om du är intresserad av att göra en åkallan av ett väsen, för det antar jag att du är eftersom du frågar, så bör du förstås ha tänkt ut ett syfte med själva åkallan.
Ett andeväsen eller en gudom kan välja att komma när du kallar, eller inte. Och om du inte är mer tydlig och klar med varför du kallar (syftet), så kanske du inte ens får något svar.
Varför vill du göra en åkallan alltså? Och vad menar du själv med väsen?
Vissa går att tvinga som t ex demoner.
Okej, om du säger det så. Jag har själv ingen erfarenhet av att åkalla demoner.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Nää, hade inte tänkt åkalla ngt cx
Okej, några väsen som finns då? 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#4 Vad betyder "cx"?
Googla kanske? ;-)
håller med Ravenna. om du bara vill veta vilka "väsen" som finns är det nog lättare att du undersöker saken själv istället för att andra ska sitta och lägga tid på att tänka ut bra svar och servera informationen åt dig.
"väsen" är ju ganska brett, så för det första är det svårt och tidsödande för oss att se till att ge dig just den informationen du verkligen är ute efter, samtidigt som det är väldigt snabbt och lätt för dig att söka info om det på nätet.
#5 Smiley 
#6 Men man behöver ju inte svara ?
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
nä, det behöver man inte. men du frågar och jag ger dig det svar som jag anser är till störst nytta för dig. som man frågar får man svar, kanske…
Vaa? CX
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Det jag tror scheindel menar är att det dels är svårt att vara på din fråga (det är lite som att fråga hur många människor i världen det finns som kan svara i en telefon, och vänta sig ett utförligt svar på det), och dels att det finns vissa saker som man bör undersöka själv (google är din vän) istället för att fråga andra och förvänta sig en lång lista på "väsen".
Det är aldrig fel att fråga, men man bör åtminstone försöka lägga ner lite energi själv på att hitta ett svar. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#10 Jag menar grupper. Inte individer i sig. c;
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Vad menar du med åkalla? Stor skillnad med en synbar uppenbarelse eller en inre uppenbarelse. Invokering (vilket är det vanligaste) sker inom dig själv. Dina syner och samtal sker inom dig i ditt eget huvud. Evokering sker utanför dig och är synbar även till viss del fysisk. Väldigt få väsen går att evokera. Det mest kända och vanliga är demoner. Änglar t ex kan bara invokeras. Att demoner går att evokera har med fallet att göra. De föll från ett spirituellt plan till ett materiellt plan.
#11 Ja, precis som människor som kan svara i telefon är en slags grupp…
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
Jaja, ingen behöver svara längre.
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Kanske lite sent för ett svar… jooooo…
Men det finns många stora och små väsen. Det finns på många olika platser och i många olika sorter. Vissa människor känner av vissa typer av väsen och har väldigt god kontakt med dom. andra inte.
När det gäller skogens väsen så finns även dom i en stor mångfald och av många typer. Vissa kan åkallas, andra inte. Det kanske beror också på vem du är. Vissa människor går in i en skog och det viskas om dom långt efter det att dom lämnat skogen. Även många träd har ett väsen, liksom vattendrag, sjöar osv. Vissa märker du inte alls och vissa gör så att du märker dom.
När det gäller gudar och gudinnor så kan även dom åkallas. Vissa märker dom inte alls, vissa ser dom tydligt. Och andra inte alls.
Vissa ser troll och trollportar. Andra inte.
Men nu vid samhain är ett bra tillfälle att söka kontakt med dom varelser som många avfärdar som fantasi.
Men ett varningens ord. Inte alla är snälla. Inte alla är goda. Inte alla bör man söka kontakt med.
Var försiktig. Visa stor respekt.
#15 Tack, men jag hade inte tänkt åkalla något ;)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )