Häxor iFokus

Häxor

Etikett: månen
Läst 3623 ggr
[Ackinna]
0

På lördag är det fullmåne..

… om jag inte har räknat fel.

vad planerar ni göra på Lördag?

KursivaLi
0

Känner instinktivt att det ska bakas lite släta bullar och inhandlas lite vin till en månskenspicknick.
Jag behöver ladda batterierna lite, både fysiskt och psykiskt. Kanske en dans eller sång också för att få energin på topp?

Vad har du själv för planer?

[Ravenna]
0

Jag hade själv bl a tänkt ladda en kristall som legat i reningsbad ett tag. Samt göra en månritual till ära för den gudom jag följer och hedrar. Det är vad som är planerat i alla fall, i nuläget.

Vad har du själv för planer Ackinna?

#1 Dans och sång låter underbart…

[Ackinna]
0

Hmm, jag måste jobba på lite lugnande och ladda batterierna. Jag känner liksom att jag måste rena både mig själv och min omgivning. Så det blir nog det jag kommer att arbeta med på Lördag.

[Ravenna]
0

Ja, det känns lite som att det är en tid för lugnande och laddande. Jag tror det har att göra en del med Merkurius retrograd som pågår. Ganska lätt att gå inåt nu, meditera, reflektera och liknande. Har jag upplevt i alla fall.

LinaLj
0

Jag har en ny mini kvast för att stänka laddat vatten med som jag ska ladda hade jag tänkt. Sedan har jag tänkt ha en liten cermoni för att komma närmare gudinnan. På senaste tiden har jag arbetat mycket med guden och vill få lite mer balans.

lord lucius of the dark
0

hmmmm…

Bappho
0

Jag var ut idag och beundrade hur hon växte bakom de dramatiskt mörka molnen.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Bappho
0

Fullmånen sammanfaller ganska bra med en dag som är helgad till gudinnan Hekate, den 13 augusti. Personligen har jag planer för en liten ceremoni tillägnad henne.

[Ravenna]
0

#8 Men det är ju häftigt hur allt hänger samman…Jag är själv kallad av Hekate (har inte riktigt fattat det innan bara, man är väl lite trög ibland haha) och har alltid förknippat henne med mörkermånen. Gjort ceremonier och offer då, men aldrig vid fullmånen.

Jag har inför denna fullmåne haft en stark intuitiv känsla av att jag ska göra en ceremoni för Hekate. Nu förstår jag varför. Så tack. :-)

Bappho
0

Ska kanske rätta mig och skriva helgad till Diana/Artemis/Hekate.

[VeronicaI]
0

Det blir nog en karriärsbesvärjelse för min del på lördag! Håller just nu på att planera för den.

scheindel
0

jag ska göra nån grej för trygg resa eftersom jag ska ut på äventyr snart, men har inte ritkigt bestämt hur jag ska utföra det magiska arbetet än.

[Zorita]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För mig blir det en liten pengabesvärjelse som jag försöker förbereda mig för. Möjligtvis nere på stranden där månen lyser så vackert över medelhavet, men just nu är balkongen mer privat då alla turister far runt stan. Där skiner fullmånen hela natten lång också.

kayla_sthlm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar använda meditationen "Ta ner månen" i min fullmåneritual. Smyckat altare med vitt ljus och en skål med källvatten, bergskristall, månsten, ametist.

Kuutar
0

Jag behöver extra krafter inför hösten för att lösa ett långvarigt problem, som påverkar mitt liv på ett indirekt men envist sätt. Det är krångligt och jobbigt och energikrävande och jag har tänkt be Hekate visa mig vägen imorgon. Jag kommer att använda vattenspegel, så jag hoppas på klart väder, speglingen passar fint med problemets art, ingenting är som det ser ut att vara på ytan. Då kanske Hennes klara sken kan visa mig vägen ut.

Något gemensamt? Jag skulle vara tacksam om vi kunde förena våra krafter en stund kring något gemensamt, för mig är augustifullmånen väldigt speciell! Den är så kraftig och vacker och full av värme!

#14 tänkte på den övningen på min kvällspromenad nyss. har aldrig gjort den enligt instruktioner men kanske på mitt eget sätt, brukar känna mig belyst inifrån och vackra ord kommer till mig ur ingenstans.

[Zorita]
0

Åh ja! Jag är villig att ställa upp och stå framför medelhavet (om det är tillräckligt sent på natten, annars är stranden full av turister) och kämpa för något gemensamt.

Om någon vill skänka en liten tanke till min bank (Nordea i Danmark) att de kommer på en bra lösning för mina skuldproblem (se Pengar tråden) så är jag evigt tacksam.

Om någon annan har en önskan vill jag gärna inkludera den.

Kram och BB till alla, ha en bra fullmåne imorgon!

Bappho
0

Månen ser nästan fullrund ut redan nu.

[Zorita]
0

Jag håller med! Och den skiner rakt in i mitt sovrumsfönster. Men kalendern säger imorgon så jag antar att den riktiga fullmånen är någon gång under dagen?

KursivaLi
0

Fullmånen sträcker sig över tre dagar den här månaden. (: Men den fullaste månen är i dag (13/8)!

Bappho
0

…in ritual sing the hymn to the waxing moon, the lamp of the night, with her torch, ripener of crops, and swift to turn the advancing months. -Horace Odes 4.6.38-40

lord lucius of the dark
0

allså jag vet inte om jag ska göra "t ner månen" frågan är hur man gör den…

[MikeW]
0

#21 du vet vell att det redan har varit fullmåne? nästa fullmåne kommer 2011-09-12

lord lucius of the dark
0

japp men bra att lära till nästa…

LinaLj
0

# 23 - Här är länk till en sida där man förklarar hur det går till. Traditionellt brukar det utföras av en kvinna som "drar ner" gudinnan i sin kropp och då blir gudinnan och ev så utförs en liknande ritual av en man för att "dra in" guden. Här är iaf länken:

http://paganwiccan.about.com/od/wiccanandpaganrituals/ht/Draw_Down.htm

Lucy Hardwicke
0

Någon av er som har en bra idé på hur jag kan utföra en Cermoni för att komma närmre gudinnan Bastet? Oskyldig Vi är flera stycken fem räknat med mig. Vi kör med de fem elemnten och ljus i olika färger som reprecenterar dem.