Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2899 ggr
Ijin
0

Åkalla en drake...

Är extremt intresserad av att åkalla en drake då jag behöver en för något…

Vet någon hur man gör detta eller var jag kan hitta den informationen?

Tack på förhand

skogsgubben
0

Varför vill du åkalla just en drake och till vad? Har du över huvud taget en aning om vad det är för krafter det handlar om? Drakar är inget man pysslar med för skoj skull och åkallar hur som helst.

Ijin
0

Jag är medveten om att det inte är något man leker med, Men jag har inga avsikter att leka med den. Vad jag behöver den till kan jag inte säga, Det är för kritiskt viktigt. Men jag tror att den kommer tycka om det jag har att säga.
Låt oss säga att det är väldigt viktigt=)

skogsgubben
0

Vad du behöver den till. Var inte så säker på att en drake vill sammarbeta med dig. Drakar har sin egen vilja och gör som de vill. De skiter fullständigt i vad människor tycker, tänker och vill. De kan köra över en hur lätt som helst. Men har man lyckats få drakars förtroende så är de fantastiska medhjälpare och bundsförvanter.

Jag lär inte ut drakmagi till vem som helst och hur som helst. När jag började med drakmagi så var det inte ett medvetet val. Det var inte jag som tog kontakt med dem. De tog kontakt med mig. På den vägen är det.

Ijin
0

Jag är väldigt säker på att den kommer gilla det jag har att säga till den. Du kan börja med att förklara precis vad en drake är om du vill hjälpa mig, hur den upplevs osv.. Jag behöver den för att lösa ett problem och svara på några frågor som rör hela världen, som ingen som är mänsklig kan svara på, det kan jag garantera…

Goranka
0

Tjin: Tycker du ska lyssna på skogsgubben och verkligen studera en par år till, minst 5, innan du beger dig in i det här arbetet.

Mvh - G

Ceriadwen
0

"Drakar har sin egen vilja och gör som de vill. De skiter fullständigt i vad människor tycker, tänker och vill. De kan köra över en hur lätt som helst. Men har man lyckats få drakars förtroende så är de fantastiska medhjälpare och bundsförvanter."

Bra skrivet, skogsgubben!

Ijin, om det nu är något som rör hela världen, och som ingen mänsklig kan svara på, vad får dig att tro att du skulle må bra av att få den informationen, eller att någon skulle ge den till dig? Ett så bra erbjudande tror jag inte du kan uppbringa. Glad

skogsgubben
0

Ijin - Du kan inte alls vara säker på att en draka kommer att gilla vad du har att säga. Du kan inte ens vara säker på att den bryr sig över huvud taget.

Om du har ett problem och behöver svar på olka frågor, vänd dig till något annat andeväsen som är lättare att ha att göra med. Drakar är inte det första man ger sig i kast med om man har något under pannbenet. Om man inte kan hantera deras närvaro och kraft så kan man lätt bli krossad.

Ijin
0

Jag känner att jag måste få veta svaret på dom frågorna. Och jag har väldigt svårt att tro att någonting som inte är lika gammalt och intelligent som en drake kan svara på det. Det enda jag söker i mitt liv är kunskapen om världen, en kunskap som ingen människa kan ge. Och helt ärligt spelar det ingen roll om jag mår bra av informationen, jag måste helt enkelt få veta, jag har kommigt så pass långt in i det så jag har kört fast. Provat massor med olika metoder för att få svar, inget har fungerat, tror att detta är den enda lösningen. Om ni inte vill hjälpa så är det lungt, men jag kommer försöka hitta informationen jag söker på annat håll istället.

skogsgubben
0

Det finns andra än drakar som är lika urgammla och kan ge kunskap om världen plus lite till. Så sök du vidare.

Ijin
0

Lust att hjälpa mig leta?

Ijin
0

Jag borde egentligen formulerat min fråga annorlunda- Nått i stil med "Jag söker kunskap om världen- en som inte människan har något att göra med, vart ska jag vända mig?."

[Hana]
0

Skogsgubben/ Hur SER än drake ut, är det som en sorts energi,eller? Ser som ut som drakarna i barnböckerna?

…….. har alltid fundrat över detta?

Ijin
0

Jag skulle gissa på att det är ett väsende när du kommer möta den.

varulven
0

jag må ha en hyffsat ung fysisk ålder, men min själ är gammal ;) fråga mig! ;)

lightseeker
0

#14, wow en äkta gammal, drake, då

varulven
0

#15 oja.. *sprutar eld*

Ijin
0

haha:D

Men någon som kan hjälpa mig? Börjar bli trött på att jag inte kommer längre i min vetenskap..

skogsgubben
0

Sök så ska du finna. Sök under stock och sten, mossa och lav. Lyssna på vinden och korpens sång. Lyssna i berget. Cool

Ijin
0

Jag har tyvärr vetenskapen att man inte hittar det man söker förren man slutar söka, Och att det är sökandet i sig själv som ger svaret.. men tror inte det fungerar på dom här typerna av frågor..

skogsgubben
0

Du har ju inte ens berättat vad det är för frågor du går och grunnar på. Någon här kanske redan vet svaren som själv har sökt och funnit.

Ijin
0

Jag tror inte att någon vet svaret på vad som är syftet eller varför människan finns. Det finns bara teorier, och dom har vi själv kommigt på vilket gör dom totalt värdelösa. Måste en en synpunkt av något som inte är mänskligt…

varulven
0

vad är det sm säger att en drake skulle veta något om det? jag stälelr mig tveksam till att det finns någon typ av varelse/ande/väsen/whatever som vet eller kan precis allt.

Ijin
0

Drakar ska vara dom äldsta, visaste och dom mest intelligenta varelserna som existerar. Om någon vet något om det så är det dom.

Bappho_
0

Jag vet inte ett dyft om drakar eller vår existens, men om detta är viktigt för dig så hittar du nog en väg ska du se.

Ijin
0

behöver inte vara en drake, men någon som vet något. Det ä det enda som spelar någon roll…

skogsgubben
0

Det finns entiteter som är äldre än drakarna.

Ett tips är att ta kontakt och söka svaren hos Thursarna. Vissa av dem är lika gamla som skapelsen själv. De är uråldriga varelser som besitter visdom bortom vår fattningsförmåga. Men de representerar samtidigt en väldigt rå och primitiv kraft. De är äldre och visare än gudarna eftersom de är från tidernas begynnelse.

skogsgubben
0

Så nu har du fått lite hjälp av mig i ditt sökande. Men var beredd på ett grovt bemötande. Inga gullgossar precis.

Ijin
0

Ha.. tror inte att det blir svårt, Älskar utmaningar(Och jag är envisare än som flesta levande saker) Tack för hjälpen Skogsgubben=) Får dok hoppas att dom inte är så pass jobbiga som dom är enligt vikinga religonen.. Kommer inte på namnet på den just nu.

skogsgubben
0

Tror inte det blir svårt? Tja det märks att du inte har så mycket erfarenhet. Var ödmjuk annars kanske du slutar som en våt fläck mot bergsväggen.

zeretki
0

#26  Har hört en berättelse om någon som gjorde trumresa och träffade en Thurs. Det lät inte så enkelt eller…ehh, mysigt? Hemlis

NightPhoenix
0

Hmm jag har fortfarande något med Laufey att göra men det vill inte uppenbara sig än, hon pockar på men det kanske kommer när jag gått vidare och är klar med det som händer nu…..kanske jag blir en våt fläck Förvånad något vill hon hennes namn kom samtidigt som Morrigans.

zeretki
0

#31  Jo, men har du en kallellse ifrån henne direkt så kanske det är STOR skillnad mot att söka upp och fråga efter nåt som dom tycker är totalt oviktigt? :)

Ijin
0

Ödmjuk är jag alltid… Måste man vara=) Makten kommer genom viljan, och all min vilja ligger på det här.. så jag tror jag kommer göra mitt bästa^^ Jag vet att jag låter kaxig.. men jag är ung och ny=) då förtjänar man att vara det!!:D

Goranka
0

Den EGENTLIGE frågan här, tycker jag, är VARFÖR du vill veta vars vi kommer ifrån?

Vilken nytta kommer komma ut av det? Vad kommer förändras, hur kan världen bli bättre av det?

Själv har jag ju givetvis också varit inne och tänkt och undrat över detta då jag var grabb men fick snabbt lära mig att det fans viktigare saker att använda energin till :D

NightPhoenix
0

#32 Nej ingen våt fläck blev jag även om en viss aning, en del av svaret dök upp i duschen imorse zeretki hon har ett till namn Nal/Nål vad det har för samband med mig tror jag att jag vet nu men varför är inte lika säkert.

zeretki
0

#35  Tänk, jag läste det du skrev först som att JAG hade ett annat namn och du hade drömt om mig… Skrattande Snacka om att text är förvirrande??

zeretki
0

#35  Tänk, jag läste det du skrev först som att JAG hade ett annat namn och du hade drömt om mig… Skrattande Snacka om att text är förvirrande??

NightPhoenix
0

#36 Nej det är jag som skriver som ett katastrofområde. Nu läste jag vad jag skrev och hjälp vad galet. Fast jag har inte drömt det, nej men nu får jag sluta skriva inlägg när det blir så här men jag kan inte låta bli att skratta åt tokeriet. Kan ju tro att jag drömde om dig i duschen.

zeretki
0

#38  Oskyldig  Jag ska nog gå och duscha nu… Om du drömmer om sånt viktigt så borde det vara ett tecken på att jag behöver duscha! Hemlis

NightPhoenix
0

#39 Synska Maja Fot i munnnen Kanske bäst jag går ut i bokhyllorna och visslar lite. Tittar om jag ser en bokmal eller två.

Ijin
0

#34, vad ska jag annars lägga min energi på?

2Dark4u
0

Tanken är det starkaste vapnet, lär dig kontrollera tanken och sedan bara enkelt visaualisera fram en:)
Hokus pokus formler funkar med, men då gäller det att verkligen lägga orden rätt, och kan man inte det till 110% så kan man få fram vad som helst:)

SagaSimone
0

Jag vet inte om drakar är rätt väsen att fråga….de är så busiga av sej:) Men kolla med änglar, de är ju ödmjuka och uråldrigaOskyldig

Ijin
0

Jag tror inte att ord hjälper mig det minsta, Allt hänger på tanke kraften och vilka makter som vill lyssna eller kan lyssna. Och min ängel svarar tyvärr inte…

2Dark4u
0

# 44 Du kanske fått fel nummer;)

skogsgubben
0

Ring nummerupplysningen.

Ijin
0

roligt:D mja.. tror inte det skulle gå så bra… "Hej, Jag heter johan, Jag letar efter numret till min ängel, det jag har just nu fungerar inte.."

skogsgubben
0

…eller så struntar de i att svara på grund av någon orsak. Eller så hör du inte vad de säger eftersom du lyssnar åt ett annat håll.

Ijin
0

Nja, den svarar inte helt enkelt. den svarar på andra saker, men inte just den frågan, som om det skulle vara farligt…

skogsgubben
0

Du är helt enkelt inte mogen för att få svar på den fråga du har. Bara att acceptera och gå vidare i livet. Lägg ditt  krut och engagemang på andra saker.

Ijin
0

Nää… Kan lika gärna vara ett test för att kolla om jag är redo, så jag fortsätter^^ Det finns ingen makt som vet framtiden=)

skogsgubben
0

Ja hej och hå. Visst visst… Fundersam

Sockerbubbla
0

Men hur ser en åkallad drake ut? Är dom söta och gulliga?

Ijin
0

Nja… Om du va ungefär lika gammal som tiden varför skulle du vara glad…? själv skulle jag vara grinig och uttråkad..

NightPhoenix
0

Åkalla mig så ska ni få se på drake….jag var en jävligt grinig drake igårkväll.

Coturnix
0

-Jag åkallar NightPhoenix!Oskyldig

NightPhoenix
0

- He he funkar inte för féer Skrattande

skogsgubben
0

Jag anropar Draken; det forna Atlantis herre, Du som vilar i avgrunden i djupet av min själ. Jag anropar Draken. Stig upp ur oceanernas djup. Träd fram ur mörkret… Oskyldig

Resten av invokationen skriver jag inte. Tji fick ni.

lightseeker
2

då kanske vi feér kan få leka drakar en stund istället, jag var också en drake i fredags förra veckan, det var väl då som det var blåmåne.
Jag hann med att skälla ut en tant i tvättstugan som snodde min tvättid och hade mage att säga till mig att jag inte fick lov att bli arg för det. Ingen kan tala om för mig hur jag får eller inte får lov till att reagera.

Sedan var det en man på vagnen som hade massa rasistiska skämt om negrer, judar mfl. men inga om sig själv, när jag efterfrågade det och då kunde han lika gärna knipa igen, tyckte jag, för jag var trött på att höra hans fördomsfulla och rasistiska, dåliga skämt.

Jag kände inte igen mig själv, jag var laddad som ett sprängfyllt batteri. Det måste vara månen.

SÅ jag leker hellre drake ett tag, jag har en känsla av att den kunskap som dom bär kan vara farlig att hantera, om man inte är mogen för det.

Ijin
0

jag kan inte tänka mig en drake som aggresiv på det sättet.. men okej^^

NightPhoenix
1

Jodå det kan jag tänka mig i det tillståndet jag var i när jag vrålade eld var det närmaste en drake jag varit förutom i en meditiation då, fråga min son iofs var han lika galen och längre än mig. Eldtecken båda två så det kanske har med det att göra.

December
0

Ursäkta men är ni seriösa när ni menar drake?

Ijin
0

Jo, man kan Åkalla en drake.

skogsgubben
0

Det har jag gjort många gånger.

Bappho_
0

Ijin och skogskubben: Kan ni inte berätta lite om drakar!

Ijin
0

Jag är oerfaren på området, bara provat engång och den draken struntade i mig för att jag förolämpade den..

skogsgubben
0

Det kunde jag förstå att den gjorde. Man måste ha rätt attityd annars är man bra korkad. Har man otur kan man få sig en redig smäll.

Ijin
0

Det va en oavsiktlig förolämpning=)

skogsgubben
0

Oavsiktligt eller ej. Det spelar ingen roll när man närmar sig drakar. Därför krävs det en viss attityd, insikt och mognad.

Bappho_
0

Vad exakt är en drake, jag menar vilken sorts kraft är de?

lightseeker
0

hm jag råkade oavsiktligt förolämpa en stor blodek, genom att jag inte presenterade mig på tillbörligt sätt. Snopen och skamsen stod jag där och fick börja om från början.

Drakar som man förolämpar innebär nog en större fara och jag håller med skogsgubben: är man oerfaren så skall man inte ge sig in på dylika saker. Det blir ungefär som när nyfikna barn vill försöka sig på anden i glaset, trots varningar från alla håll, bara för att dom är för nyfikna.

Vem är det sedan som kommer och ber om hjälp, dödsförskräckta, bara för att dom har fått in någonting som dom inte kan hantera.

CrittersAndBugs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1, Ijin, här kommer en länk om ämnet.

http://anthalus.tripod.com/index-8.html

Jag har en gammal skrift nånstans, gamla hebreiska åkallan och formler och recept översatta, men jag kan jävla inte hitta den nu. Har bara använt just drakar några fåtal gånger. Men jag vet att de gillar energiflyt, salt och kalk. Bra och ha det i åtanke.  Ska kolla om jag hittar boken.

CrittersAndBugs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Öhhh… so srry, det var fel bild. Denna ska det vara.

Skrattande

varulven
0

förlåt jag kunde inte hålla mig för skratt efter rättelsen av forsta bilden :)

CrittersAndBugs
0

#74….Generad ibland blir det rätt fast fel ändå…..

Ijin
0

Jag är mogen när jag vill vara det, men jag tycker att det är sämre att vara helt mogen, man får ett mindre verklighets perspektiv. visst inte att drake var så kräsna med va man sa till dom..

inte för att det hör till, men detta måste vara den mest besvarade topicen på forumet?

Sockerbubbla
0

ser draken ut som påd en sista bilden? :) gud va söt!

Ljusalv
0

Är inte drakar och drakmagi något som Dragon Rouge arbetar med? Skulle man inte kunna avfärda myten om hur drakar ser ut.. Draken är väl mer en kraft än en eldsprutande ödla á la Harry Potter och Eragon..

lightseeker
0

det var två stycken, som tittade fram bakom mig igår, intressant!

NightPhoenix
0

#79 Jag var inte hos dig igår :O inte Coturnix heller tror jag.

Berätta nu!

KlaraStjarnljus
0

Wicca for Dummies-böckerna har lite om drakar tror jag mig minnas, men jag läser det mesta med lite distans och provar inte saker hur lättvindigt som helst, så jag har tyvärr inte så mycket om drakar att dela med mig av…

Lycka till, hursomhelst, och hoppas du har en god anledning att åkalla, annars lär du bli tillrättavisad. Men det kanske inte är så farligt heller å andra sidan, alltid lär man sig något Glad

lightseeker
0

#80, jag var allmänt utmattad och bestämde mig för att ta en lång-promenad.

Jag hade precis passerat ur en gång-tunnel, när jag märkte att det fanns två varelser bakom min rygg, en på var sida.

Jag försökte att kika vidare vem dom var och vad dom hade för sig bakom min rygg.

Det var inga demoner, för dom bär andra energier. Men när jag senare tänkte efter så påminde dom mer om drakar. Jag har dock aldrig råkat på en drake förut, så jag är inte övertygad om att dom var det. Men de kommer närmast i utseendet.

Dom stod för två av mina inre rädslor och jag kom på att eftersom jag nu har börjat ta itu med att möta mina rädslor i verkliga livet, så manifesteras dom också på den andra sidan.

När jag stirrade dom i ansiktet, så var det dom som gömde sig bakom min rygg, igen. Jag tror inte av rädsla för mig, kanske snarare för att bespara mig att dräneras på kraft.

Jag fick senare fylla på med ny energi, efter det att jag hade bett om lov, från två enorma björkar. Det gav mig jordningen åter igen. Och jag blev väldigt nervarvad, vilket jag ödmjukast tackade för.

Ny upplevelse, som sagt. Någon här som kan bekräfta att det lät som en drak-upplevelse, el. dyl. annat?

NightPhoenix
0

#82 Intressant lightseeker. Mycket tänkvärt. Hm skogsgubben kanske kan svara?

Kuutar
0

Puttar upp en kul tråd för alla oss drakälskare ;-)

[MaestroNestor]
0

Tycker det låter som att den enda som vet vad hon talar om i den här tråden är Bappho:) Underhållande tråd dock LOL

lightseeker
2

"den enda som vet vad hon talar om"….så vi andra vet inte vad vi talar om, vart vill du komma med den förolämpningen, masetronestor?

[MaestroNestor]
0

Ingenstans, fortsätt ni bara jag tycker detta är riktigt underhållande:)

Bappho
1

Jag minns den här tråden med glädje och nostalgi. En liten bit av det forna HiF. Kanske en viss ton och humor går förlorad för någon som läser tråden idag. 

Jag minns en viss ung herre som retade lite gallfeber på flera i ett par trådar. Själv anade jag en ung smart begåvning, som det senare också visade sig att vara. Jag minns också två nykära som fann varandra ;-) En speciell kamratskap, hur det diskuterades i medlemmarnas dagböcker.

Jag har numera träffat flera i den här tråden på riktigt. Härliga människor allihop :-) För mig har den här tråden många dimensioner. Minns också efterföljande diskussioner per MSN :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Geru
2

#88 Den unga herren finns kvar, dock under ett annat namn ;)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Simuala
4

Kommer ihåg när jag som 14-15 åring hittade HiF.  Jag har aldrig gjort mycket väsen av mig här, men läste allt jag kom över och alla de kloka kvinnorna som skrev här då blev riktiga förebilder för mig. 

Ijin…haha. Jag var nästan lite rädd för honom. Det var nog den sista personen på hela HiF som jag skulle kunna tänka mig att bli vän med. Trodde jag ja. .. ;)

Sebastian
0

#89 Åh undrar vilket :S  ;)

exigo
0

hmm… Blev väldigt nyfiken på vad som var frågan…

Det finns äldre och visare än drakar och thursar…

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.