Att köpa örter och oljor på ebay
Hej!
Kan man köpa örter och oljor på ebay eller fastnar de i tullen? Dom har så många fina saker på ebay men vågar inte beställa något. Är det någon här som har provat?
Mvh
Yumie
Hur menar du, fastna i tullen? Att du blir tvungen att betala tull? Jag har köpt både örter och oljor från utlandet och mycket annat också för den delen. Inget har fastnat i någon tull och aldrig har jag blivit tvungen att betala tull heller. Jag har ett ex dock som får betala tull på nästan allt han köper, vet inte riktigt varför. Han har kanske ett extra vakande öga över sig ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Nej men…. hmmm… de där beställda kommer väl som vanligt postgods.. hur ska de kunna veta att det innerhåller något som man måste betala tull för… hmm eller jag ska nog hålla tyst… jag kan inget direkt om just tullagen..
Men det ska nog inte vara några problem skulle jag tro.
Jag köpte en bok en gång (lite annorlunda dock haha) det kom från utlandet och jag hde inget problem att få beställningen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har beställt rökelse från ebay och det har gått bra. Men jag vet inte om örter och oljor är okej. Men jag ska beställa något billigt för att testa och se om det kommer fram. Meddelar när jag vet mer.
Mvh
Yumie
Du kan också besöka tullverket.se
Jag vet att det är tull på parfym, men är osäker på om oljor går under samma. Tror dock inte det. Har i o f s inte haft problem att köpa parfym heller. Säljaren kan ju skriva gåva eller något liknande på paketet också.
#2 Tullen öppnar slumpvis utvalda försändelser.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Handeln inom EU är fri, men utanför EU ska alla försändelser ha tulldeklaration (även Norge och Åland). Vid köp utanför EU tillkommer svensk moms samt expeditionsavgift. Därutöver ev. tullavgifter. Det finns vissa restriktioner mot införsel av vissa växter och växtdelar och det gäller även från en del EU-länder (bl.a. Finland och Frankrike).
Okej men då vet jag det…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag har nu beställt en essentiell olja på ebay och jag hoppas den kommer fram. Fyra och halv deciliter av Amber oil för 120 kronor.
Håll tummarna!
Yumie
Det brukar oftast gå bra :-) På alla år jag handlat så har bara en sak försvunnit på vägen, och då handlade jag på en affär, inte ebay, och betalade en extra dyr frakt för att paketet skulle kunna spåras.