Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3554 ggr
[M.Hassel]
1

Åkalla min skyddsängel

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag har lite problem med mitt kärleksförhållande och vill åkalla min skyddsängel, är det en bra ide? Kan jag åkalla min skyddsängel framför mitt altare hemma?

Jag skrev en dikt och undrar vad ni tycker:

Jag åkallar dig min skyddsängel,
för att vakta och vaka över mig.
Hjälp mig genom mina svårigheter,
och lär mig att ta del utav dig.
Jag behöver din styrka och visdom,
för nu är det mörkt och svårt.
Jag behöver din kärlek och vägledning,
för att finna tillbaka till det som var vårt.
Hjälp mig du store ängel,
för du är allt jag har.
Skänk mig ditt engagemang,
och ta mig dit jag en gång var.

Kan jag läsa denna dikt framför mitt altare? Eller har ni något bättre sätt att åkalla sin skyddsängel?

Mvh
Yumie

dennas
0

Om vi bortser från en väldigt vacker och innerlig dikt, som talar ur hjärtat så tänker jag följande när jag läser vad du har skrivit:

Har du bara lite problem i ditt kärleksförhållande, så undrar jag om det är relevant att åkalla en skyddsängel, men den bedömningen får du naturligtvis göra själv.

Sen skulle jag se till att dikten inte indikerar att kärleksrelationen är med skyddsängeln. För det är den väl inte? Och så gäller det att det verkligen är sant när du säger att ängeln är allt du har. Om så inte är fallet, så skulle jag ändra det också, eftersom en "lögn" är en dålig start.

Jag hoppas att du känner att jag inte alls är ute efter att kritisera dej, utan jag vill bara att din eventuella kontakt blir så ren och klar som möjligt. Själv jobbar jag inte alls med änglar, så jag ska väl egentligen inte uttala mej, men känner ändå att det väl skulle fungera alldeles utmärkt att utföra en åkallan vid altaret.

Och, om du ändrar i texten, så se till att behålla känslan, för den har du gestaltat bra!

[Ackinna]
0

Håller med dennas här

En vacker text men du borde se över hur "sann texten är. "magi arbete" mm. handlar ju om att det ska komma från hjärtat mm för att det ska finnas en "styrka" i formeln

[M.Hassel]
0

Hej!

Tack för hjälpen. Jag ska arbeta på den lite mer. Förbättra den så att jag inte skriver att ängeln är allt jag har.

Var välsignad!
Yumie

Fjorgyn
2

Jag använder mig av en ramsa som jag lärde mig för några år sedan för att kalla på min skyddsängel. Varje mening upprepar man 3 gånger innan man går vidare. Man kan också lägga till enkla hand rörelser för att förstärka kallelsen om man vill eller om det passar sig.

"Ovanför mig finns ljuset" (handen/fingrarna på toppen av huvudet eller lite ovanför)

"Inom mig finns ljuskraften" (fingrarna på tredje ögat)

"För att ta emot den visa sanningen" (fingrarna på halsgropen)

"I djupet av mitt hjärta" (handen/fingrarna över hjärtat)

Hoppas att du förstår Skrattande Jag änvänder den här ramsan när som helst som jag känner att jag behöver extra skydd eller kraft. Funger även när jag är rädd och/eller befinner mig i en hotful situation.

[M.Hassel]
0

Tack för ramsan! Den ska jag definitivt prova.

Mvh¨
Yumie

[Ravenna]
0

#4 Vad fint Fjorgyn!

Wara
0

Tack för "remsan" Fjorgyn, den satte ord på det jag känner och mer eller mindre utövar alla redan. Men det blir ju lättare med en remsa. Oskyldig

Jusse.
0

#4 Tredje ögat? Flört

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

[stass]
0

#8 tredje ögat sitter ungefär mellan ögonbrynen, i pannan =)

Jusse.
0

#9 Aha, tack ;)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )