Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 6484 ggr
Lillie73
2010-11-19 12:15
0

Empatiker?

Har känt i hela mitt liv att jag inte är riktigt som alla andra… Jag har alltid trott på tidigare liv (även sett en del av mina tidigare), ser och känner symboler både i vaket tillstånd och i drömmar. Jag har även alltid varit känslig för andras humör och känslor, men nu har det sista eskalerat. Jag har nu mer svårt att hitta/känna mina egna känslor… känner att jag snart blir tokig, vet ju knappt vem jag själv är snart! Är det någon som vet hur jag kan träna upp detta eller vet vart/någon som kan hjälpa mig??

//Lillie

hexsan
2010-11-19 21:12
0

Det här är kanske inte nån hjälp, men så här tänker jag om att känna av andras känslor:

Alla känner av andras känslor. Det är tolkningen av det som man upplever som skiljer sej åt mellan olika personer. En del blir rädda/störda/pressade och slår dövörat till så mycket de förmår. Andra "lyssnar av" och försöker hjälpa, och de kan antingen, när de är "mästare", hjälpa andra väldigt mycket, eller så blir man orolig och känner sej otillräcklig.

Det bästa botemedlet är kanske att försöka förstå att det som sägs mellan raderna oftast är sånt som personen inte är riktigt färdig med, och efter bästa förmåga bara låta dem bli klara och ge hjälpen, när de ber om den. Men det är inte lätt, jag trillar ofta dit och känner att jag vill så mycket…

Sen kan jag inte låta bli att tycka att det är bra att det finns människor som vågar bära symtomen för det sjuka samhället, för jag tror att det är de människorna som kommer att bli viktiga i framtiden, när människan förmår ta hänsyn till människans natur, innan man fattar beslut.

Därför tänker jag att du inte ska kämpa emot din förmåga, utan tvärtom odla den till perfektion. Det som du kanske behöver öva ordentligt på är att lyssna till dej själva. Avsett en viss tid varje dag till bara dej samt dina tankar och känslor. Skriv gärna ner vad du upplever vid dessa stunder, så kommer du nog tydligt att kunna se ett mönster i vad som är du och din egen sfär.

[Ackinna]
2010-11-20 14:37
0

Det kan vara så "enkelt" att du är mediallagd.. du borde gå till ett medium så att han/hon kan lära dig att stänga av din kommunikation så att du inte tar in så mycket information från din omgivning.

[magicadehex]
2010-11-21 02:26
0

#0: Mitt tips är: börja meditera :)

Vänligen/Magica

Lillie73
2010-12-12 10:49
0

Tack för tipsen!

Kan säga att jag började med mina sedvanliga avslappningsövningar igen och nu känns d bättre…

Dock har jag fortfarande svårt att "separera" mig själv i större folksamlingar typ vid möten, via jobb och föreningsarbeten, där det är fler än 15 pers närvarande. Senare samma kväll får jag alltid feber… denna försvinner dock efter avslappning i ensamhet eller efter några timmar.

Tror att jag skall uppsöka ett medium igen i syfte att lära mig mer! Sist jag var iväg (10 år sedan) så blev jag lite rädd… Hon frågade varför jag var där, när jag kunde göra detta själv?! Så du kan nog ha rätt Ackinna… :)

//Lillie

[marion69]
2011-10-03 13:14
0

Jag tror att min yngsta dotter lätt kan känna av om jag mår fysiskt dåligt. För varje gång som jag haft tex som senast igår; Ont i huvudet, lätt illamående och lite yrsel.

Hon berättade för mig igår att hon inte mådde bra och jag sade att jag mår likadant. Och detta har hänt många gånger.

Dessutom en gång, så när hon kom till mig över helgen så frågade hon mig:

-Mamma, har du pratat med mig om att du är ledsen över att jag inte började dansa? Nej, sade hon, förresten, jag vet att du inte har gjort det, men det känns som att du har gjort det.

Då berättade jag att några dagar innan hade jag funderat på henne och att det hade varit så bra för henne om hon börjat dansa, både socialt och som terapi och motion.

Jag blev rätt paff. Är det hon som är empatiker eller "sänder jag ut" för mycket?