Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 2211 ggr
silverhuldra
16

Gilla knappen är här :-)

Jippi, ni har väl sett…………

iFokus har fått sin alldeles egna gilla knapp Skrattande

Mvh. Silverhuldra

[Ackinna]
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

aahaaaa det har jag inte tänkt på

diggar….. kanon!

[trumman]
4

En Bra Inlägg-knapp är lika värdelös som en Gilla-knapp om inte motsatsen OCKSÅ finns.

Jag ogillar alltså gilla-knappar.

[trumman]
6

Dessutom kan man tycka sina egna inlägg är bra (testade ovan) bäh, snacka om värdelös funktion.

Vilken reell nytta fyller en Gilla-knapp egentligen annat än att det gör våra Tycka Till-Egon jävligt nöjda?

Nu kan vi tycka till och hålla med utan att behöva slösa den minsta lilla gnutta tanke eller energi på att verkligen FORMULERA ngt.

Bappho
6

Jag har blivit "störd" av facebook, så jag känner ofta ett behov av en gilla-knapp här :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[trumman]
6

#4 Stackare! Nej usch så hemskt! Det måste jag fixa direkt…

Jag gör en cirkel av öppnade ägg där jag hällt bort vitan runt dig. Jag piskar dig med en levande höna medans jag mässar afrikanska julsånger. Ditt hår är knutet i trenne flätor och flätorna fästade vid ett vagnshjul. En get står redo för offer.

Bålet brinner och det doftar starkt från de makabra rökelsekaren (kranium från riksdagsledamoter) där en häxblandning brinner bestående av naglar från lik dödda mellan åren 1912-1916, svartvinbär, kanel och surnad rödlök torkad i Nepal.

Ditt skinn är mitt pergament då jag med en liten guldkniv från det Amazoniska sydvästdeltat ristar in de magiska ord som skall rena dig, nej BEFRIA DIG från Facebooks-stördheten!

LET IT BE SO!!!

*hugger huvudet av geten med en enorm kukri-kniv! TJOPP!*

IT HAS BEEN DONE!!!

ps: jag skickar fakturan :ds

Bappho
3

AJ!  

Jag är frisk, jag är frisk, looovar.. ska aldrig trycka mer på en gilla-knapp Skäms

[Ackinna]
1

hmma… till viss del håller jag med trumman

En gilla knapp är ju nästan onödig om det inte finns en ogilla knapp… och som trumman sa….. man kan ju trycka på sitt egna inlägg… vilket är kanske inte så smart. Men ändå jag diggar gilla-knappar

Kuutar
0

Jag diggar starkt idéen om ogilla-knappen, samtidigt som den kunde visa sig vara ett utmärkt mobbingverktyg. Mycket lättare att trycka på en knapp anonymt än att skriva att någons inlägg suger.

[trumman]
4

#8 Jaha, så att alla andra får sina inlägg gillade men aldrig jag gör mobbningssaken bättre?

Äh, folk är för veka nuförti'n. Man ska gå på ägg med brasklappar i massor och förklaringar och vita lögner och stryka varenda jävel medhårs för att inte krossa deras fragila ego. Fy fan. Man kan snart inte prata alls.

Nä, bort med alla Tycka-knappar och låt folk tala ur skägget!

Ganna
6

#9 Bra sagt! Hade inte "Bra inlägg"-sknappen varit anonym hade den varit till lite större nytta, ibland vill jag kunna visa mitt gillande men har inte något att tillägga och då vore det trevligt att kunna göra det utan att förlänga tråden.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

silverhuldra
1

Jag håller med dig trumman, jag anser att det borde finnas en ogilla knapp oxå, även på fb.

Håller med dig Ganna att det är konstig att den är anonym, även jag känner ibland ett behov av att visa att jag uppskattar något utan att för den delen behöva skriva "gilla"

bappho : vi är nog ganska många som är Fb. skadade Obestämd

Mvh. Silverhuldra

[CinderRainfall]
0

Var är gillaknappen? :P

Coturnix
1

Helt okej att "gilla Inlägg:) Än bättre att vilja/orka/kunna/ kommentera.

"gilla inte" är bara FÖR intetsägande slött…gilla kan man göra utan kommentar men gilla inte utan kommentar…nej det blir dåligt. dumt.

Bappho
0

Det hade  varit klart bättre om gilla-knappen inte varit anonym, för om jag gillar något så vill jag förstås att det ska synas att det var just jag som gillade.

Jag tror dock att de tänkt sig något annat med gilla-knapparna här. Inlägg med många "gilla" kommer att "highligt:as" på något sätt.

[Ackinna]
1

Hmm.. tänkta sig…. att en "gilla-knapp" kan vara ett sådant stort diskussionsämmne :)

Jag är splittrad i just gilla-knappar (eller ogilla knappar)

Vet inte vem det var som skrev det men… var det ganna? Tror det var en till som också skrev om det… synd att den är anonym.

Man kan ju se det så här… om du vill sprida din åsikt.. delta i en diskussion då tycker jag att det bästa är väl att själv skriva ett inlägg? Är det så att man kanske inte vill skriva allt man tycker m.m. pga av man kanske inte vill "hetsa" diskussionen så kan man u utelämna den informationen. eller kanske om det är något som du absolut ogillar… kan man trycka på ogilla knappen. För saken är ju den att om det blir för skarpa ord inne på ett forum har det en förmåga att sprida en stämmning som inte är så trevligt.

Är det så att man har samma åsikt och gillar det någon annan skriver… varför skriva ett inlägg som ungefär innehåller samma som (exmp) förgående talare? Då kan det ju faktiskt vara smidigare med en gilla-knapp…

Men all min personliga åsikt här går ju i stöpet pga av att just knappen är anonym… dumt att den är anonym

Kuutar
3

#15 Talar ur skägget och trycker på ogilla-knappen, med all respekt för den goda stämningen! Varför skriva ett långt inlägg med väldigt lite innehåll samtidigt som du tycker att hela diskussionen verkar så lustig?

[trumman]
3

#16 Huvudet på spiken min gode Kuutar.

lightseeker
3

är nog också fb-skadad ang. gilla-knappen, så skicka gärna litet andlig terapi till mig också trumman, betalningen får nog bli in natura dock, då jag aldrig vill handha pengar vid andligt arbete, om det går för sig.

Har vi klarat oss utan gilla-knappar innan, så lär vi säkert överleva att sluta klicka på dessa också.

Det tragiska i det hela är just det, att det skulle kanske innebära att folk blir "lata" och slutar att kommentera inlägg.

I detta fall verkar det dock ha haft motsatt verkan, då många tidigare (likt mig) kända ansikten plötsligt har spottat snuset ur munnen och börjat kommentera aktivt, just i denna tråden.

Kanske behöver vi flera stormar i vattenglaset för att folk skall bli mer aktiva  här igen, eller är det måhända bara höstdagjämningen och det intågande mörkerhalvåret som har fått folk och fä att belägra hif igen?

Slutresultat: allting gott och HEJ! på er alla, så kul att även jag blev litet aktiv, igen

Blodeuwedd
3

Äntligen en gillaknapp på iFokus..  tjoho vad bra! Eller så.. inte.. Flört

spindelfot
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, ja vad ska man säga..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Astraea
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hahha, jaaa… Jag kan säga att jag gillar inlägg #5 Skrattande. Så var det ingen mer med det liksom..

#18 Haha! Hej, hej! Flört

lightseeker
2

kul att aktiviteten (bland de "gamla" aktiva) helt plötlsigt ökade igen.

Fram för flera debatt-ämnen

silverhuldra
1

hahahaha tänk att det skulle behöva komma till en sådan här….. tja vad ska man kalla det, b- inlägg Flört för att få oss att vakna tillSkrattande

Mvh. Silverhuldra