Kärleks Formel?
Hej jag hittade denna på internettet, och undrar om de är något?
At a Friday, on a full moon eve write a pentagram (Working as a circle) around your altar or where you intend to perform the invocation. Place five white candles at each “ corner “ to symbolize the elements (Including the spirit.) Place one green candle and two red candles on your altar. Spread some wild rosemary around your altar, spray or use incense to make it smell Myrtle. At the first green candle, place a small picture or inscribe a dove or a swan. As you light it think of a dove / swan. The same goes for the other green candle, but then you should have a old hag or a young little girl. (Of course you should think of either a girl or a hag than a dove or a swan at this time.) Write your own name on a piece of paper, and then write your love’s name on another piece paper (but smaller than the first). Take the paper, and close it. Take the paper with your name, and wrap it around your love’s name. Seal it with a simple kiss.
“ Almighty Hagith, please grant me the wisdom to understand you and give me the power to access your domain, so that I may communicate with you. Keep me safe as I enter your domain to obtain answers for my questions from you. I invoke thee, oh great Hagith.
Please send Venus to my rescue, oh great Venus please give me the love of the person I so desire, let him come to me and beg for my love. Please oh great Venus give me the love of my heart, let him come to me and worship me. Oh great Venus give me the one I desire. “
Take the paper(s) and burn them in the green candle. Let it turn to ashes, and then place it in a bowl.
“ I thank thee, Hagith and Venus for lending me your powers. I thank thee Hagith and Venus to keep me safe from the spirits that may have come with you. “
Take the bowl, and blow the ashes out in the wind. And then, and only then blow the candles out.
Tycker den är lite jobbig att förstå, delsvis för stavfelen och att de t.e.x står att man ska ha ett grönt ljus. Men senare i texten så pratar de som om de finns två ljus. -suck-
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad jag saknar är en passus om att det inte ska användas mot folk som redan är i ett förhållande eller älskar någon annan, samt ett tillägg i stil med "om det är för vårt högsta bästa" eller liknande.
Jag kan förstå människor som önskar ta till kärleksmagi, men samtidigt tycker jag inte att det är okej att försöka förändra andras öde (om det inte är en nödsituation eller personen ber om det, och även då gäller det att överväga de konsekvenser detta kan få på folk kring dem också). Önska går bra, såklart, men större ingrepp än så är jag försiktig med.
Jag har svårt att få ihop en världsåskådning med stark ödestro, med häxkonst och magi.
Magi är att förändra framtiden med sin egen vilja. Om man tror att framtiden är bestämd genom ett starkt öde, hur går det då ihop med magi?
Jag tror inte själv på ett starkt öde, utan att man själv har makt att bestämma sin väg här i livet. Därför tycker jag inte heller att det är fel att använda kärleksmagi. Jag tror inte att det finns vissa människor som är menade för varandra. Däremot är det kanske inte så schysst att sno någon annans partner, vare sig det är med magi eller andra kärlekskonster ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#3: sant, sant. Jag personligen tror att vi väljer ut vissa saker vi ska göra och vissa personer vi ska träffa, innan vi kommer ner hit. Sen är resten upp till oss. Självklart kan det bli så att vi missar att göra en del saker vi har föresatt oss att göra också. Jag tror inte att någon högre makt sitter och bestämmer över oss.
Men fortfarande anser jag inte att vi ska gripa in i någon annans livsväg på avgörande sätt. Låt oss säga att A är djupt förälskad i B. Fint så. Men om A manipulerar B:s liv genom magi mot B:s vilja, då kanske A orsakar att B missar att göra något eller träffa någon som hon eller han skulle ha gjort. Dessutom kanske A:s självvalda läxa var just hur det känns med obesvarad kärlek, så att A längre fram skulle ha den lärdomen med sig. Då missar A det också, och i och med det kanske chansen att hjälpa någon annan person eller att skapa fantastiska konstverk på det temat. Så tänker jag.
Men jag är givetvis öppen för att jag har fel. Trots allt har jag ju just nu begränsad kunskap om hur allt ligger till, och kommer nog så småningom att få veta.
Vidare så inbillar jag mig att om två personers kärlek till varandra är tillräckligt stark kan ingen tredje persons magi i världen bryta deras förhållande. Men den tredje personen kan ju spara på sina krafter till andra, vänligare ändamål. Därför menar jag att kärleksmagi inte ska användas mot sådana som är upptagna.
Det har hänt att jag blivit manipulerad in i ett förhållande på andra sätt än magiska, såsom förförelse t ex. när jag egentligen inte haft tid. Efter ett tag kan man komma på, varför sitter jag här hemma med den här människan och slösar bort min tid när jag har andra saker att göra. Då brukar jag göra slut. 
Hahaha! Ja, så kan man ju också göra, om man inte vill komplicera sitt liv med att dansa i fullmånens sken och svänga kattskinn över huvudet! 
Påminnelse till mig själv: KISS! Keep it simple, stupid!
Häxkonster och kärlekskonster. Att tro att man inte blir just manipulerad i kärlekens lekar är nog lite naivt, tror då jag
Men andra har säkert en heligare syn på saken 
*Ler stjärnögt mot Bappho*
*Sitter på ett rosa fluffigt moln*
Hur menar du nu?
(Nä, svara inte, hahaha!)
Kram, pastellkärleksdelfinen.
Jag är väldigt försiktig när det kommer till att handskas med kärleks-formeler. Det klassiska är ju att man brukar säga att man vill bli älskad med äkta kärlek och inte pga magi. ( vissa tror inte heller man kan skapa kärlek med magi.. jag låter det vara osagt) För övrigt är jag väldigt skeptiskt till formler som finns på internet. Finns otroligt mycket skräp. Vilket jag dessutom tror att du vet eftersom du skriver här och ber om folks uppfattning över formeln 
Whiskery jag skulle föreslå att om du är intresserad över att syssla med kärleksmagi, så bör du nog försöka skapa din egen ritual. Via min teori så även erfarenheter är att de formlerna/ritualerna fungerar bäst.
Själv håller jag på jobabr med en "kärleksformel".. men den formeln "skapar" inte kärlek utan den fungerar så att de man / (elle rom en man är man, kvinna) som har någon form av kännslor för en, så ger formeln mod till personen att våga ta kontakt med en. så alltså den ritualen får ut på att dra till sig befintliga kännslor.
Vare sig öde eller inte, pillar man inte lite i fria viljan här? Vet inte, jag skulle vilja ha på samma sätt som #9 beskriver. Man kan be om sitt eget mod att gå fram till människan exv.
Sen tänker jag att det är bättre att gå vidare och hitta riktig kärlek snarare än att använda magi, för finns inte känslan där kanske man inte passar så bra ihop som man skulle vilja.
Håller nog med om att vi blir mer manipulerade än vad vi själva tror och vill erkänna. Det är hemliga koder, smink, kläder, dofter och drycker. Skulle nästan vilja påstå att kärlek är ett sånt ämne där nästan alla tar till olika trick och/eller nån form av magi.
Jag känner mej som en väldigt reko och ärlig människa, men nog sjutton har jag använt metoder som inte är helt "raka". Vet inte om det skulle funka om man "bara skulle säga som det är". Vad tror ni? Har vi kanske inte till och med fått vår förmåga till att manipulera just för kärleks skull?

#11 Instämmer.
Hur många har inte, när de plötsligt blivit blixtförälskade, frågat sig vad som egentligen hände och kännt det som om det hela sker bortom ens egen kontroll, inte för att man av egen fria vilja har valt att bli kär? Och jag tror inte att det beror på regelrätta kärleksformler de flesta gånger, utan förälskelsens egen lilla magi. Inte vet jag hur man kan skilja på dem.
Om man sen fortsätter att älska personen man blev förälskad i, när det första magiska skimret har falnat, det är en annan femma. Där tycker jag det där med att "bli älskad för sin egen skull" blir mer relevant och att försöka hålla kvar någon i ett förhållande om förälskelsen gått över, med magi eller andra metoder, tror jag är en mindre bra idé.
#9 Det lät spännande, är den klar? 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
njaaaa den har givit lite blandat resultat… bra resultat och när det har fungetat så har det givit det resultatet som jag vill.. men sedan har det vä varit någora gånger då jag inte har märkt någon effekt…
Så jag fortsätter att utveckla den lite… men i stort sätt är den klar… men som jag sa, kanske det är vissa smågrejer som jag kanske skulle kunna förbättre för att kunna ge ett säkrare resultat.
#15 Haha, kul! ;D
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
En notis jag har gjort med minb "kärleks ritual/ formel" är att den fungerade bättre när jag inte var snål på örterna….
Är den helt klar?
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Nja.. jo klar är den,.. men jag känner jag måste prova mig fram med mindre ändringar i den. För är inte riktigt nöjd med den ännu…
Dela med dig av den när den är klar? 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Njaaaa… kanske… helst vill jag inte dela med mig utav mina ritualer och formler. De är ju liksom personliga…. får se hur jag gör.
Det är lugnt 
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )