Hur firar ni hösten?
Jag är en höstmänniska och älskar det mesta som har med hösten att göra. När kvällarna börjar bli mörka, kylan smyger på och naturen skiftar färg känner jag mig som mest levande. Då vill jag vara utomhus och njuta, samla vackra löv som jag torkar och rönnbär att trä på tråd. Ja i det stora hela känner jag mig extra nära naturen just på hösten, jag kan ta till mig den på ett helt annat sätt än under t ex sommaren. Allt är så fridfullt men ändå uttrycksfullt på hösten. Doften av äpplen och fuktig jord och kanske frost…. Alla vackra färger…
Jag vet att många tycker att hösten är svår och deppig och de flesta kanske inte riktigt förstår vad jag ser för "bra" med den, men så är det iallafall. Jag bara LEVER när det är höst! :-)
Nu undrar jag hur ni andra brukar uppmärksamma hösten? Vad samlar ni in för något? Vad skapar ni? Någon speciell mat eller dryck? Någon speciell ceremoni eller kanske liten "spell" för höstglädje? Hur firar ni skördetiderna? Allhelgona? Halloween?
Dela gärna med er av så många tips ni kan, om vi har tur kanske det kan muntra upp någon höstdeppare! :-)
Bilden visar min Aronia med höstdräkten på. :-)
Åh jag är precis som du! Älskar hösten sjukt mycket, mer än vår&sommar. Fast vintern komer ju först hoss mig.
Men hösten är för mig en typ "ingång" till vintern om man kan säga så?
Jag brukar "fira" med att tända ljus så fort det blir mörkt, rökelser ibland, (lite pinsamt nu men döm inte) hoppa "dansa" runt bland löven, springa i regnet, glädje tjut, äta mer rotfrukter och äpplen, baka pumpapaj och bara allmänt älska att mörkret smyger sig tätare inpå.
Nu lät jag som världens weirdo här säkert. :)
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)
Glömde: Fixar ihop mängder med te att dricka (Och såklart varm choklad hemmagjord).
Jag är nog den edna jag känner som blir fylld av sån energi och glädje när hösten kommer, alla jag känner bara nej ush, kallt och regn och snuva. Medans jag välkomnar det med lycka. Haha…. Jag känner mig lite ensam ibland! ;)
http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du är inte ensam, nu är vi åtminstone två! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skogen lockar och drar mer än på tex våren. Jag skördar så mycket örter jag bara kan och har behov av. Kryper in och tänder ljus när det mörknar. Plockar svamp och går på höstmarknader. Njuter av trädgårdens överflöd av fruk, syltar, saftar och bakar pajer. Myser och mår gott.
Gör hellre fel än inget alls.
Jag är också en höstälskare :-)
hösten e det bästa som finns sitter ute när det e uppehåll å njuter av de härliga vindarna =)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Just nu är det extraroligt med hösten. Sommarvärme 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax