Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 2628 ggr
Pajjen
0

Anden i glaset?

Vad säger ni om detta "spel" ?

Själv har jag spelat det någon gång när jag var yngre med kompisar för att ingen trodde man vågade. Och då rörde glaset på sig, min bror sa till mig att det bara var någon som flyttade på glaset med fingret.

Men liksom hur kan dem veta vad jag frågade anden när man viskar i glaset?
För på de flesta av mina frågor fick jag svar som var helt i ens med frågan, och ingen av mina dåvarande kompisar kunde läsa av mimande-folk. Så…

Vad säger ni?

Är det så farligt som så många påstår?
Eller är det rent av bara bluff, att ljuset sätter igång någon "gas" i glaset som gör att det flyttar på sig? (Fick höra detta av en av mina vänner att det var så glaset rörde på dig)

Jag är nyfiken på det, då jag alltid har varit väldigt öppen för de som alla andra blundar för. Haha, de flesta tycker jag är totalt knäpp som "tror på allt sånt skit" när jag är 17 snart 18 år gamal. Men sån är jag..

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

[StaffanM]
0

Det är andar som styr glaset och hör och ger dig sina svar.

Det kan dyka upp mörka väsen och blanda sig i det hela.

Eftersom det finns så många varningar och vittnesmål om mörka väsen i samband med detta så tror jag på det.

Har varit med om "anden i glaset" en gång och det fungerade. Vi höll på minst en timme och det var inget som helst tvivel om att det inte var någon av oss 3 som flyttade glaset..

Det var länge sedan(1973) så jag minns inte så mycket av frågor och svar.

Det finns nog en del goda råd på nätet om hur man ska gå tillväga för att undvika mörka väsen.

Bappho
0

Ibland kan det vara någon vän som rör glaset, andra gånger rör man på det själv omedvetet eller så får man kontakt med en ande eller annat väsen.

Anden i glaset och ouijabräden är ett verktyg för att kommunicera med andar av olika slag och andar kan vara trevliga eller otrevliga, luriga eller uppriktiga o s v precis som människor ungefär.

Det kan vara bra att veta vem man kommunicerar med. Inte låsa upp den andliga dörren och släppa in vem som helst. Man ska också veta att det finns luriga andar som kan säga att de är din döda mormor bara för att få din uppmärksamhet.

Det är dock bra att inte jaga upp sig och bli rädd, eller tro blint på vad andarna säger. De vet oftast inte mer än du och jag i vilket fall. Det är inte allt för ofta man får en upplyst guru på bordet ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Pajjen
0

Haha :)

Ja, och sen har jag också fått höra att anden du får kontakt med kommer förfölja dig i resten av ditt liv efter att du spelat en gång.

Och liksom, vad ska man tro om det? (Tror andar har bättre för sig än att förfölja en viss människa bara för att man har haft kontakt sådär en gång)

Och den kan man spela det ensam?
Har länge funderat på det och tom testat men inget svar överhuvudtaget fick jag. Är det så att man måste vara fler än en spelare? Eller beror det helt på ande-värdlen eller hur man ska säga?..

:)

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

[StaffanM]
0

Jag tror att man måste vara fler än en. Skulle själv vilja veta om man kan göra det ensam….någon som vet ?

liawilson
0

Jag prövade..men nej det kändes som jag rörde glaset själv trots de svar jag fick..=/ Obehagliga svar, men säklert något jag behövde tänka på, säkert undermedvetna saker. men det konstiga var-att efteråt gick jag in å duschade. Såg ett mönster poå spegeln & tittade närmare, då såg jag ordet "hej" med krokiga bokstäver. Jag ropade efter min pojkvän, även han kunde se det. Så jag vet inte. kanske fanns det någon med mig iaf..

*Kärlek & lycka*

liawilson
0

pröva är det enda rådet jag kan ge dig, då känner du. Själv gör jag aldrig mer om det. Jag & min pojkvän hade ett reält bråk efter den händelsen, vi verkligen slog varandra. Kanske var personen som var med inte så snäll, kanske finns han fortfarande runt omkring mig, hoppas verkligen inte det, visst orden jag fick var

* socialen & bli vuxen. Det kan ha med att göra med mina problem jag hade förut & att den här personen oroade sig för mig & min dotter. Kanske var det jag själv som omedvetet skrev det till mig själv, jag vet inte, men pröva du känner bäst själv tror jag. Jag tror nog ändå att det var någon där fast det kändes som jag stryrde glaset själv..

*Kärlek & lycka*

Sebastian
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns en lång tråd om ämnet om du använder sök här på sidan :)

Bappho
0

Såklart man kan göra det själv. Då är du ju säker på att ingen av dina kamrater rör glaset eller pekaren.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax