Höstdagjämning 2011
Idag den 23:e kl. 09.04 enligt ngn vetabäst-sida på nätet.
Hur firar DU? Ja, just du ja. Skriv nu!
För mig blir det nog ett firande för hela dagen, jag försov mig för att kunna fira den "korrekta" tiden, så att säga. Men jag, min mor och min syster ska äta lite äppelkaka och överlag kommer jag tänka mycket på guden och gudinnan. Ska nog gå ut i naturen också om vädret tillåter det. ^^ Ett lungt och stillsamt firande blir det för min del, helt enkelt.
Blessed Be! //Aira
Jag brukar försöka fira rätt dagar, den exakta tidspunkten får bli firad senare i livet, när det finns färre saker att pyssla ihop i vardagen :-)
Jag ska städa ut en massa skit, fysiskt och andligt. Och ta in grönsaker och örter, lite kvistar, bär, blommor och löv, och sedan ska jag göra en liten ritual på kvällen, antagligen inomhus för det regnar jämt nuförtiden. Jag har ett ärende till makterna, hoppas de vill lyssna på mig idag :-)
Vill gärna hinna pyssla en krans av kvistar och kottar och sådant för dörren, men det hinner jag antagligen inte med :-(
Du då, Trumman?!
#2 Antagligen ingenting.
Personligen firar jag inte höstdagjämningen, jag sörjer 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
För mig har det som vanligt varit svårt att komma i sync med årshjulet. Jag kämpar tappert, men hamnar alltid på efterkälken. I år inte annorlunda. Men jag har i alla fall reflekterat mycket kring höstens intåg och på dess tema: Balans & Frihet (Mabon kidnappades och fängslades ju bara 3 dagar gammal enligt legenden).
Me. Myself & My Sims
Jasså, var det höstdagsjämning… Just då steg jag av tåget i Göterborg, för att vänta på byte till Stockholm
Gick senare på kvällen på en konsert med Josh Groban i Globen, det tyckte jag blev ett utmärkt sätt att fira höstdagsjämningen på 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Jag lagade Chrorizo gryta med majs och bönor, bakde äppelpaj och drack cider. Jag pyntade mitt altare med rosor och utförde en mindre ritual.
Intressant tråd, skriv gärna och berätta!
Yumie