Bok om ängar / Ärkeänglar???
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Halloj alla vänner där ute!
Är det någon av er som har några bra förslag på bra böcker om änglar / ärkeänglar
Cassandra Easons bok "stora boken om änglar och änglakontakter" tycker jag är väldigt bra. Det står en hel del om ärkeänglar i den också.
Jo den boken "känner jag igen". Jag har dock inte läst den. Jag har inte läst den pga den finns inte på biblioteket.Jag vill helst låna böckerna innan jag vet om de är värda att köpa
Har dessvärre inte läst nåt av honom själv, men jag tror att intressant läsning skulle kunna vara Emanuel Swedenborgs Änglavisheten om den gudomliga kärleken och den gudomliga visheten. Vet inte om han finns på biblioteken, men det borde finnas stor chans till det.
Det lilla jag vet om änglar är att de är de sista jag vill träffa på! Det var ju dom Gud skickade ned då ngn skulle dräpas, hotas, straffas eller på annat sätt plågas för att ha brutit mot nazi-gudens små lagar.
Usch, dom verkar otrevliga.
#4 Hm, nu saknade jag verkligen en gilla-knapp! ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Ja, inte verkar det väl ha varit ett nöje att träffa på änglar alla gånger. Men jag antar att änglar blivit försnällade av att omfatta små amoriner och keruber.
Men så är det med det mesta. Allt och alla är ganska tillrättalagda och snälla och trevliga. Det saknas lite satkärringar och gubbdjävlar ibland, riktiga såna. Jag saknar inte lismande typer som sätter kniver i ryggen på mej, om jag råkar vända mej…

# 0
Ursäkta parentesen!
Sylvia Brown är kritiserad, men har skrivit i ämnet. Sen givetvis finns det skrivet inom det abrahamitiska religionerna, men det antar jag att du har koll på.
#0 Jag vet inte riktigt vad du är ute efter. Något sånt här: Archangels 101 eller nåt sånt här: Dictionary
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Ärligt talat hehe så vet jag inte riktigt själv. Jag känner jag är så pass lite insatt i just om änglar /ärkeänglar och kontakt med änglar så vill helt enkelt bara plugga på lite om dem…
Jag brukar meditera/kontkta Rafael och även Gabriel (mest Gabriel faktiskt) för skydd och heala mig själv psykiskt. Det är ofta jag kommunicerar (om ni förstår vad jag menar) när jag mediterar för att stärka mig psykiskt, ladda batterierna helt enkelt.
Men som sagt jag vill, lära mig mer om änglarna och änglakontkter helst… det var inte länge sedan jag "kommunicerade" med Rafael och Gabriel och nu den senaste veckan två veckorna har jag inte varit så stark som jag har varit nu. Eftersom jag nu känner skillnaden och effekten av att arbeta med änglar så är det något som jag skulle vilja sätt in mig mera i.
Bappho: tack för länktipsen jag ska kolla in dem.
Trumman & Ganna: Rätt änglarna har kanske inte alltid varit så himla…. trevliga… men, som… (vem var det som skrev det).. Dennas? Så har kanske bilderna kring änglar förändrat lite.
För mig är änglar något som både kan hjälpa och stjälpa… min tro är helt enkelt behandla de så som du vill bli behandlad utav dem.
#8 Om du redan är i kontakt och kommunicerar med dem så behöver du nog inte läsa någon bok.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo det har du kanske rätt i 
fast känner mig inte riktigt insatt i arbetet för att gräva mig djupare..i lite mer "avvancerade" kommunikationer
Rätta mig om jag har fel, men jag har alltid trott att vill man hålla på med ärkeänglar eller andra andliga varelser av samma magnitud så måste man nog vara rätt stark i sig själv både psykiskt och fysiskt!
Därför undrar jag lite om de är rätt sorts varelser att be om hjälp för att heala sig själv psykiskt?
Kanhända det är den judiska/kristna/muslimska traditionen som spökar i mina tankar. New age har en annan bild av ärkeänglarna, men om de nu faktiskt existerar så borde man väl visa dem viss respekt…
Vad menar du med lite mer avancerade kontakter? Du kommunicerar redan med dem, vad är mer avancerat än det? Ursäkta min nyfikenhet men det här är ett ganska okänt område för mig ;-)
Väl talt Kuutar.
#12 Jag har läst min Bibel, hur hednisk jag än är ;-) Tillbaka till källorna!
Jag äger en bok om anglologi som jag använder till min nuvarande roman som faktakälla. Det är snarare en encyklopedi och vet inte om det är det du är intresserad av. Den listar hundratals änglar och lite fakta om dem, samt allt som har med just änglar att göra.
Den heter "The encyclopedia of Angels" och är skriven av Rosemary Ellen Guiley. Finns på Adlibris för 174 kr. Hon har också gett ut andra böcker om bland annat demonologi och annat som jag också har i mitt ägo.
Tycker personligen den är riktigt bra och informativ.
Råkade av någon konstig anledning hitta just denna tråd och tänkte då att det kanske inte skadar att tipsa. (^_~)
Jag måste ju nästan göra lite reklam för mig själv och mitt förlag nu:) Givetvis måste du ju ha Both Sides of Heaven med så lysande författare som David Rankine, Stephen Skinner, Aaron Leitch, Jake Stratton-Kent, Sorita D'este, Emily Carding, Maestro Nestor osv:)