Häxor iFokus

Häxor

Etikett: off-topic
Läst 1559 ggr
Vargflickan
0

Var vill ni resa?!

God måndag på er vänner!

Tanken på en resa har dykt upp, och varför inte kombinera nytta med nöje? Vilka platser kan tänkas vara trevlig för en häxa (eller någon som skriver på Häxor i Fokus) att uppleva? Har ni något drömresemål? En plats med särskild anknytning, historia eller kraft? Eller har ni rent av varit på ett ställe som ni kan rekommendera?

//Vargflickan.

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Bappho
0

Den enda plats jag skulle vilja besöka med tanke på mina esoteriska intressen är England. Mest för att få chansen att träffa, i mina ögon, intressanta och kunniga människor.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ganna
0

#1 Då kan jag rekommendera ett besök på en PF-konferens, dit kommer verkligen alla sorter, även de som inte är så fluffiga utan mer "obskyra". ;)

Boscastle vore roligt att besöka, men jag har ingen aning om hur bra kvailté det är på museet.

Vill man bli överväldigad av fluff är Glastonbury en söt by. Jag har aldrig sett så många plingplongbutiker (och några med lite mer substans) på så liten areal!

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

[Zorita]
0

Om du inte har varit till Stonehenge kan jag rekommendera det.

Sen är min dröm att besöka Glastonbury festivalen som går av stapeln varje midsommar. Enligt min sambo är det helt rätt plats att vara för häxor Flört I samma veva kan man fira soluppgången vid Stonehenge på sommarsolståndet, då man kan gå in bland ringarna.

Ganna
0

#3 Jag har åkt förbi Stonehenge på A344:an och det var en bisarr syn med stenarna där alldeles bredvid den tungt trafikerade vägen. :/

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dennas
0

Jag skulle gärna besöka Kirkes ö, om jag nu bara visste var den låg…

[Zorita]
0

#4 Ja jättetråkigt är det att vägen är så nära Obestämd De ska tydligen bygga en tunnel för den, så förhoppningsvis blir det bättre snart!

Ganna
0

#6 Det måtte bli en lååång tunnel så platt som det är där.

Vargflickan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja Bappho, tanken på englad och av just den anledningen som du nämner har jag också tänkt på! Det finns flera personer som jag skulle kunna tänka mig att ha ett litet samtal, utan att jag för den skull har haft någon kontakt med dem tidigare. Men hur skulle man gå till väga då, rent praktiskt? Skicka ett fanmail till någon och fråga om jag får komma över på te? På något sätt måste jag ju kanske knyta kontakten innan… hmmmObestämd

Ganna: Vad menar du med PF-konferens? Vad tyckte du om Glastonbury mer än alla fluffbutiker? ;) Kan du rekommendera ett besök eller vore det bortkastat? Jag är inte intresserad av plingplong, utan snarare en semester i kombination med något seriöst inslag av historia, ett spännande möte, en upplevelse eller något sådant…

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Ganna
0

#8 Pagan Federation. :) De firar f.ö. 40-årsjubileum i år.

Det jag tyckte bäst om med Glastonbury var Chalice Well, en källa (nåja, mer brunn till utseendet) i en förtjusande trädgård. Jag var faktiskt aldrig upp på the Tor.

Har man vägen förbi tycker jag gott man kan lägga en halv eller en dag där. Allt detta sagt med brasklappen att det var nio år sedan jag var där senast.

Sebastian
0

Island. Alla gånger Island. Kraften sjunger ur marken där.

Ganna
0

#10 Island är trevligt, men inte kraftfullare än här. Är man där rekommenderas ett besök på Blå Lagunen när mörkret fallit en decemberkväll när det snöar. :)

Sebastian
0

#11. Nepp. Men ska man ut o resa så är det ju bra mycket roligare att åka till Island än att stanna kvar där man är.

Island har många vackra vyer, att vandra över landskapet och den där glaciären jag inte kan stava till är något extra.

Ganna
0

#11 Vattnajökull?

Ja, om man nu _måste_ ut och resa så… ;)

Sebastian
0

Tack Ganna ;) Så var det den hette ja :D

Ganna
0

#14 Har man lärt sig säga/skriva "Eyjafjallajökull" är resten en baggis. ;)

Bappho
0

#8 Det finns ju ganska många möten och tillställningar i England precis hela tiden verkar det som. Och har du Facebook så kan du ju alltid bli vän med de du beundrar, gå med i grupper och liknande, så får du en massa tips på saker som händer.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

spindelfot
0

Gå med i grupper på facebook är ett kanon-tips. Jag är vän med en grupp häxor som verkar i Edinburgh vida facebook + deras grupper, så jag får uppdateringar om pubmoots :)

Dit vill jag åka någon dag, besöka Necropolis.

Annars är jag grymt nyfiken på något fullständigt annorlunda, nämligen USA och öknen. I ett sådant landskap har jag aldrig varit och det skulle vara riktigt intressant att kolla in södra USA och prärien, eller vad den nu kallas, ökenmarken med kaktusarna.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Kuutar
0

Pyramiderna i Mexico! Jag har bara varit till Palenque, det var underbart. Först gå runt och klättra i pyramiderna, sedan bada i ett litet vattenfall i djungelkanten, det var grejer det. Ville aldrig åka därifrån, stenar och vatten är min melodi :-)

[trumman]
0

#18 Enig. Vill besöka och lära mig mer av huichol-folket och deras enteogena shamanism.

Kuutar
0

#19 Det lät intressant, jag ska googla lite!