HJÄLP!!! min första ritual
Hej! För några få dagar sen "blev" jag wicca och jag undrar hur jag ska göra första ritualen? Hur ska jag vara klädd? Ska man helst vara 2 eller en personer? ska man säga nånting som en kod eller be till månen om det är månritual? Ska man stå stilla i en speciell ställning? Ska det vara ute eller inne ritualen ska vara? Ska det vara nån speciell musik på? Och… Det här har inget med ämnet att göra…men…jag hörde att vissa kan tända eld med ögonen? Hur gör man? Jag har försökt några gånger men går tyvärr inte;( några tips? SNÄLLA SVARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!^^
Snälla Marsvin, du skapar nya trådar hela tiden om samma ämne. Läser du svaren du får undrar jag…
Om du verkligen är inne på det här med Wicca så ta dig tid att hitta information på egen hand. Läs, läs, läs böcker för att sen öva, öva, öva.
Du har fått tips i en annan tråd om sajten wicca.nu. Där finns mycket bra information och även boktips.
Man blir inte wiccan bara sådär i en hast. Det ska ta sin tid, och normalt sett brukar man säga att man åtminstone ska ha firat hela årshjulet en gång innan man kan bedöma om Wicca är rätt väg eller inte.
Ja;) Jag tror nog iver är mitt största problem…;) ursäkta alla mina inlägg;)
Eller så håller du dig till marsvin, det verkar lättare.
Tänk så svårt det kan vara, att vara någorlunda snäll mot barnen.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag har heller inte varit elak - det enda jag säger är att det verkar lättare med marsvin!
#5 Har jag sagt det då ;-)
Nu kom jag på ett talesätt också. Man ska ge sig på någon i sin egen storlek.
#6 Men vafan!? Då får jag ju ALDRIG ge mig på ngn, fet som jag är!