Häxor iFokus

Häxor

Etikett: traditionell-häxkonst
Läst 2905 ggr
[MikeW]
0

Vet inte hur jag ska börja.

Hej! jag heter mikael och är 14 år…

Jag har i hela mitt liv velat bli en häxa och kunna göra magi… jag har mediterat jätte länge, läst om häxor osv.

Men jag vet bara inte hur jag ska kunna börja med att göra magi…

Min mamma har en sjukdom som hon har haft i hela sitt liv, jag vill kunna heala henne så att hon slipper den hemska sjukdommen.

Och så vill jag ta bort ett minne… Det minnet är när jag var 4, när min pappa misshandlade min mamma.

Om ni kunde ge mig lite tips på hur jag kan börja så vore jag jätte tackssam.

Mvh, Mikael.

Bappho
0

Att lära sig att hela en annan människa tror jag kräver begåvning och erfarenhet.

Ett sätt att lära sig mer är att studera utövare, läsa en massa, ha turen att hitta en lärare, praktisera och tålamod, massor med tålamod.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[MikeW]
0

jag vet inte vad jag ska göra… jag har läst på internet om häxor och kultur, symboler, tradition och ritualer, historia och religon m.m

jag har bara ingen aning om vad jag ska göra nu… kan du ge typ tips på vad jag ska göra, jag vill ju bli en häxa och göra typ magi osv, men bara vet inte vad jag ska göra… e så förvirrad :P

[Midsommarsol]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Meditera är bra, som sagt. Gå ut i naturen och känn elementen, kanske lära dig lite om spådomskonst om du nu finner det intressant.. Träna att öppna dig för andevärlden osv.. det mesta handlar egentligen om energi och tankekraft, det finns så mycket man kan rikta in sig på.

Vad för slags häxa vill du bli? för det finns så många inriktningar.

Om du vill lära dig helande kanske du ska lära dig om örter och salvor eller kanske gå in på schamanism. :)

[MikeW]
0

det är lite det jag har problem med, jag vet inte hur energier käns :/

LMOA
0

Hej MikeW

För att lära dig känna energi kan du göra följande som en enkel övning.

1. Sätt dig på en stol, rak i ryggen, men bekvämt.

2. Blunda och sätt dit på plats så du känner att du sitter bra.

3. Är det något som stör, som tex klockan eller ett veck i tröjjan så fixa till det.

4. fortsätt blunda och sträck ut händerna framför dig och öppna dom.

5. Låt händerna vara helt öppna men avslappnade, du ska inte spänna dig utan det ska kännas naturligt.

6. Håll handflatorn mot varandra på ca 2 decimeters avstånd en liten stund.

7. för sedan samman handflatorna tills det är ca en halv decimeter emellan, dra ut dom igen till sådär 3 decimeters avstånd och upprepa detta en stund.

8. Känn efter….. Känner du något emellan händerna?

9. Det kan kännas att det pirrar eller sticker obetydligt i skinnet i handflatorna, det kan kännas som om det blåser lite lätt mellan händerna, vi är alla individer och vi känner alla det olika.

10. Du kan fortsätta att dra händerna ifrån varandra och mot varandra och efter en liten stund kommer du med lite träning att upptäcka att det känns lite som om du har ett gummiband runt händerna - det känns lite tyngre att dra ifrån och det känns som händerna drar sig mot varandra som en aningen lätt magnetism. Tror säkert du kommer märka det.

Börja med dom här övningarna tills du verkligen är säker på att du känner och gå sen vidare till steg 2 nedan.

Lycka till,

Magnus

LMOA
0

Steg 2 i att känna energi.

Energin du känner i texten ovan är mest troligt din egen aura.

Nu ska vi fortsätta att skapa en egen energi från just din aura.

1. Göra som i texten ovan tills du känner att du har stark känsla av energi emellan dina händer.

2. Blunda och tänk att du formar en boll emellan händerna, en snöboll eller varför inte en blå hård gummiboll. Fortsätta krama den mellan dina händer tills du nästan kan känna den.

3. Du kan titta och försöka att tänka, eller låtsas att du ser bollen du har gjort.

4. Nu har du 2 alternativ. Du kan låtsas att du kastar iväg bollen med all kraft o känn sedan efter om du känner den kvar - borta… eller hur?

Eller om du har en kompis så kan du låta kompisen sitta några meter ifrån dig med ögonbindel - kasta bollen på honom eller henne - det kommer inte göra ont, men med stor sannolikhet kommer du med egna ögon se han/hon reagera.

Lycka till,

Magnus

LMOA
1

Steg 3.

Att känna andras energier.

Här behöver du en kompis, någon du kan lita på.

1. Be din kompis ställa sig med ryggen mot en plan vägg i rummet.

2. Ställ dig 4-5m ifrån din kompis och öva först steg 1 så du vet att du känner i handflatorna.

3. Be nu din kompis att fritt välja att tänka på ett väldigt sorgsligt tillfälle/erfarenhet i sitt liv eller något väldigt väldigt rolig dom varit med om. Utan för den skulle le o skratta eller börja gråta.

4. Ge kompisen några sekunder att komma igång innan du går till steg 5.

5. Håll ut dina handflator mot kompisen och gå sakta sakta sakta emot honom/henne.

6. När börjar det sticka, kittlas eller på annat vis kännas i handflator, fingertoppar o fingrar? Är du flera meter ifrån eller känner du inget förrän du nästan tar i personen?

Om du känner det tidigt så kan du vara säker på att du känner av positiv aura från kompisen som tänker på något roligt.

Om du nästan är inne o tar på kompisen innan du känner något ja då är det ledsna tankar.

Anledningen är att vår aura expenderar när vi är glada o den yttre auran kan bli jättestor om vi är sprudlande glada. Men när vi är ledsna, rädda osv då kryper auran ihop och blir ett tunt skal utanför våra kroppar.

Hoppas de här enkla övningarna kan ge dig en start och vem vet kanske någon mer här på forumet också.

Lycka till,

Magnus

[MikeW]
0

Tack så himla mycket!

Alwyn
0

Vad bra att du lade ut detta här Magnus! Energibollen har jag praktiserat med en del och det går jättebra.

LMOA
0

Tack Alwyn

Whiskery
0

Hej Mike. Jag känner igen mycket av dig själv i mig själv, vart ska man vända sig till, ska man vara Wicca, vad ska man kalla sig. Vilka gudar och andar ska man be till?

De jag tycker du ska göra är att göra dig en helt egen BoS (Book of shadows.) Inte nödvändigtsvis en BoS då det är mycket mer än en formel bok. Jag tog bara ett block och började skriva in formler och sånt som jag tycker var passande. Sen började jag göra mina egna formler och ritualer och efter ett tag så tog jag och köpte mig en skriv bok och skrev fint, eller så printade jag ut sidor och klistrade fast de i boken.

Boken gav en mycket säkerhet och de hjälpte mig verkligen att fixa mitt " häx " liv. Bara håll ordning i boken, och om du vill ha en BoS för att skriva in dina erfarenheter och känslor så tycker jag att du ska göra en BoM, book of mirrors, där du enbart skriver om känslor, erfarenheter. 

- Dock så följde jag ingen gud eller gudinna, bara andar som minst. Hade ingen relgion riktigt på samma sätt som mång andra har, men om du har det så bör du ju använda dig av ett boksystem och skriva och läsa på dig om vilka gudar och gudinnor du ska ha som huvudgud. Hursom helst så rekommnderar jag bok  systemet. 

Och gott snack att du vill göra healing, när jag var yngre så gjorde jag mörk magi. Varför, jo jag tyckte om någon var elak, så varför ska jag inte straffad dom? Dom hade ju gjort fel, dom förtjänade de. Och nu snackar jag inga dödsförbannelser eller så men bara smått otur. Men de kom tillbaka trefaldigt. Inte kanske direkt som man hade tänkt sig men de kom tillbaka. Sen dess har jag inte vågat använda magi alls. Dock så läser jag mycket om ämnet för de är kul och intresant. Tror att många unga ser inte de allvarliga i magi och hur seriöst de egentligen är. Jag har sett andra unga här på forumet som skriver att de har gjort hemska förbannelser. Men anywho, de är bra att du inte gör det :D

Ingegärd
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för tipsen-ska testa detta !!   Undrar hur det har gått för MikeW ?