Mån schema
Ja kort sagt; Hur vet man när de är solförmörkelse, när de är fullmåne, halvmåne etc. etc.
Vet att man kan kolla på en allmenacka, hehe men kanske de finns en bok som är mer specefic om just häxor och månritualer. På vilka dagar är de bäst att ha den fullmåne ritualen eller sådant?
Här t.ex. :http://www.moonconnection.com/current_moon_phase.phtml
Frågan är väl snarare varför du vill ha exaktare uppgifter innan du vet vad du ska ha dem till?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#1 De är väl alltid bra att ha en månkalender, så man kan planera in framtida ritualer etc. etc.? (:
#3 Om man vänder sig till månen så visst, men måste man fråga om exakta tider för månens olika faser brukar det vara en indikation på att man är långt ifrån en egentlig (mån)rituell praktik.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
# Hehe inte alls så jag menar, menar bara på att de skulle vara praktiskt med en kalender som man har på nätet så man kan planera in lite saker. De är ju inte så att jag inte kan göra en månritual om månen är lite mörkare för (glömt vad det heter… men när den är vriden på ett kvartsvis sätt eller något.). Fullmån som fullmåne.
#5 På länken jag gav dig så finns det en del månprogram att ladda ned, det finns säkert något som man kan ha på skrivbordet eller liknande.