Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3727 ggr
lord lucius of the dark
0

energi??

Hej!

Jag bara undra om det är något sorts energi om man känner på sig att något ska komma eller att nån smygger sig på en.

T.ex i dag smög min bror på mig när jag läste kemi och han var kanske en halv fotboll banna lång ifrån mig och då kände jag att något var fel…

Kan det vara nåt fel eller något sånt?

Fylgja
0

Alla människor har energi, vissa strålar kanske ut mer av sin energi än andra. Och vissa kanske har lättare för att känna andras energi än andra.

Varför skulle det vara nåt fel? Det är väl bra att du känner av energier.
Ta det tillvara och skapa något positivt av det. Du kanske kan bli healer så småningom.

Och ett råd, om du står och väljer mellan att något skulle kunna vara bra eller dåligt, välj att se det som nåt bra i första hand.
Det finns vetenskapliga belägg för att det oftare händer bra saker, för människor som har en positiv inställning till det mesta.

Bappho
0

Det är helt normalt att kunna känna när någon närmar sig även om vi inte har dom i vårt synfält. Om det beror på energi eller andra subtila signaler kan väl diskuteras.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[trumman]
0

Japanerna kallar detta SAKKI och det är en instinkt de flesta naturlevande varelser utvecklar. Särskilt bytesdjur har en fallenhet för detta.

Förmågan att känna på sig om en attack kommer har varit livsviktigt för att överleva.

Detta är såklart ngt som de flesta saknar helt och håller i vårt samhälle, men det är ngt man kan träna upp.

Googla sakki-test t.ex. så får du se moderna varianter av ett test.

lord lucius of the dark
0

#1 Skulle jag bli healer? hm… Jag kanske kan öva på en eller två besvärjelse….

Men saken är att kan en svart trollkarl (menar svart magi)

hålla på med healin?

[stass]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Väx upp!

lord lucius of the dark
0

=_=

Gypsy
0

#4 Vad exakt menar du med svart magi, vad är det du vill göra?

“It's too bad that stupidity isn't painful.”

Acerventus
0

5# Det är som med många andra unga som kanske inte får nog med uppmärksamhet hemma. Då söker de det på annat håll. Om man skriver tillräckligt magstarkt, så kommer folk att reagera. :)

[stass]
0

#8, jag tvivlar inte på att du har rätt i det du säger.

Men jag tycker ändå att man ska ta detta forum på allvar, skriver man här inne så får man svar och reflektioner av olika människor, som tar det på allvar.

Så att skifta mellan, svart magi, vit magi, healing och otaliga fler "skiftningar" som man har fått många goda och kloka svar på redan får mig att undra hur seriöst det är.

Acerventus
0

8# Det är en tonåring som experimenterar sig fram i livet.

Självklart vill vi ju här att alla ska vara seriösa, eftersom att det är jobbigt att slösa tid och energi på oseriöst. Han har helt enkelt valt ett lite fel sätt att få uppmärksamhet på. Men tonåringar är ju också lite rebelliska. Dessutom får man oftast mer uppmärksamhet om man skriver något som gör folk upprörda. :)

Nu går ju det här att analysera sönder i molekyler. Men man kan inte göra så mkt annat än att bidra med vettiga värderingar, och försöka få fram samtal utav en mer vettig karaktär, där ungdomen får sin uppmärksamhets kvot fylld.

Agera förälder i förälderns ställe, så att säga.

[stass]
0

#10 och det är en lång tålamodsläxa jag har framför mig =)

Bappho
0

Vi kanske skulle kunna försöka att inte bli så provocerade av denne unge man, inte bli provocerad av ord som svart magi, svart trollkarl och nekromanti, inte bli provocerad av att en del är lite unga och omogna o s v

Vi kan inte bestämma vad andra skriver, men välja hur vi själva svarar och reagerar.

Vad är det man brukar säga, "att man inte ska mata trollen!" Skrattande

Eller ska jag bara "deleta" alla snorungar? ;-P

Fjorgyn
0

Personligen så tror jag ju inte riktigt på så kallad svart magi, eller vit för den delen heller. Magi är magi, det är som en klump lera, det blir vad man gör de till….

Acerventus
0

12# Ja man kan ju alltid försöka, och funkar det ändå inte, så får man kanske fundera om då.

Antigen kan man ju ignorera "dåligt beteende" och uppmärksamma bra/önskvärt beteende.

Eller så kan man göra ett muntligt avtal med personen i fråga, om att man tycker att det är olämpligt att diskutera vissa saker, och att man inte vill vara en del i det. Men att man gärna diskuterar och pratar om andra saker, som man finner mer lämpliga. :)

Det blir då mer intressant att intressera sig för de saker som man får en respons på/får en positiv respons på.

Bappho
0

#14 Men vem ska bestämma vad som är lämpligt/olämpligt?

Acerventus
0

15# Ja jag vet inte, men jag tänker mig att det är rätt lämpligt med t ex pyssel, växter, örter, energier…. Sånt som inte innebär någon fara för honom själv eller andra. Det finns ju mkt olika roliga saker som ligger på en "säker nivå". Sen ska man ju alltid börja med grunderna. :)

Gypsy
0

Jag tycker det är ganska taskigt att så många skriver om Lucius som om han inte "var här" och för en diskussion om hur vi ska behandla honom. Vi är ju alla människor och har vi inte alla varit 14 år och förvirrade? :)

Man kan inte förvänta sig att stora barn ska betee sig som vuxna och mogna individer ;)

Acerventus
0

Jo det är ju klart att det inte är så kul. Men det är ju ingenting som sker bakom ryggen på någon iaf. Sen gäller det väl alla "unga äventyrare". eller vad man ska säga.

Det har ju trots allt dykt upp en slags situation, som man måste försöka hitta en bra lösning på. :) Vad ska man annars göra?

Gypsy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18, Jag brukar använda mig av denna problemlösning :)

Bappho
0

#17 Gypsy har alldeles rätt, så nu är det slutdiskuterat i den här tråden.

#4 Ja.

Inlägget är låst för nya kommentarer