Wicca kontakter.
Hej
Jag har länge varit insatt(sådär lite försiktigt) i Wicca tron. Och tycker att den känns rätt för mig. Dock har jag inte träffat någon annan med samma tro, skulle vara kul att lära känna folk och kunna byta några ord, kanske att kunna börja utöva tron på lite mer djupare nivå.
Blessed be.

Här är jag
*fniss*
#1 Jääj
Hej.

Hejsan syster! 
Det är hemskt svårt att hitta medmänniskor med samma livssyn. Särskilt när de inte är så öppna med det.
#3 Hejsan! 
Japp, verkligen särskilt med alla som dömmer en o så. Svårt att få människor att acceptera att man är anorlunda :P

#4 Så kan det vara med människor ibland ;)
Jag PM:ar dig.

#0 *Vink, vink* 
#5 japp det kan ma säga. Såg det 
#6 Hej! ^^

Hej hej! Här har ni en till 
Här är en solitär wiccan som också känner sig ensam 
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
#8 & #9 Trevligt att träffas 

Hej på er alla
Jag tror vi alla känner oss lite ensamma innan vi vågar komma "ut ur garderoben".
#11 Japp verkligen,håller med dig 

#0, hej hej…jag är en solitär "keltisk" wiccan
#13 Hej :)
#0, jag har också varit smått insatt i Wicca ett tag nu och känner mig också ensam haha, jag tycker nu att det känns som att jag skulle trivas som wiccan men.. det är så svårt att veta när man bara sitter och läser fakta om wicca hela tiden, det blir lixom lite segt efter ett tag :P
Hej! här har ni en trevare till 
Mvh. Silverhuldra

Hej hej! Såg detta inlägg först nu :P Men jag finns om det fortfarande är av intresse :D

Hejsan! Jag ser mig inte som wiccan men är väldigt intresserad av att träffa människor i min närhet med liknande intressen! Vart bor ni alla?
Haha, här är en till 
Kul att se att vi är några stycken i alla fall! 
Här finns ännu en! Bara att välja och vraka.
PM:a gärna!

Samma här, men jag har turen att ha två kompisar som utövar och tror på Wicca liksom jag, men vi kan väll dela information och tips via PM eller något… skulle älska det!
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
Här e en till som gärna träffar både "Mentorer" och nybörjare så man kan lära sig tillsammans.
Bor i stockholm (Nacka) ifall nån vill höra av sig :)
Kan givetvis hålla kontakt online ^^
Skicka gärna PM! :)
Blessed Be!

Asså jag har börjat läsa mycket mer om wicca och det känns helt rätt och förut har jag har hållt på med ritualer, firar högtider och mycket mer och det känns helt rätt.
Men har inte gått in på det riktigt än… men tjena här är jag vet inte riktigt om jag kan kalla mig för wicca men… aja hej i alla fall=)

Här är ännu en wiccan :) Jag bor i Göteborg :D pm:a mej gärna ;)
Halv vink. Då jag inte ser mig som wicca än. Men träffar gärna likasinnade :) Min nuvarande Wicca kompis bor så långt bort.
Finns i Örebrotrakterna :)

Jag är inte någon renodlad wiccan men har draging åt det hållet. Jag pratar gärna med både nybörjare och dom mer insatta :)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Hallå alla! :) Jag är också en nybörjare. har varit det ett bra tag nu :/
Det är bara här inne eller hemma ibland mina böcker jag frossar i detta. ^^
Finns inte så många som inte tittar snett på en när de ser magiska stenar och så kallade "häxböcker"
Skönt med denna sida ;)
Hej här är jag:) Vet dock inte vad jag är riktigt men tar gärna hjälp och råd från er alla då jag har lite att bena upp…..

#30 ett tips är att gömma stenar och liknande när du får besök. När det gäller böcker jag kan inte gömma dem men märkt att folk inte frågar så de e rätt lugnt. Så det är nog inget att oroa dig för om du inte har en präst i familjen;)
#32 Hahaha nä jag gömmer inte det. Tycker de inte om det så behöver de inte glo ;)
En prälle finns inte i min familj så vit jag vet =)

#33 hahaha de e bra det:) så sant så. Nä det finns inga i min släkt heller tur e det kanske!?:) hehe
här är jag! *räcker upp händerna*
#4 man är väl inte annorlunda för vad man tror på. ;) då är ju zigenarna mer annorlunda än oss, tycker jag 
#35 Måste jag vara jätte annorlunda som e båda då???
#36 inte annorlunda utan härligt jätte unik. Det är vi alle hopa efter som ingen ov oss är den andre lik
Mvh. Silverhuldra
#37 Självklart
och det är det som får jorden att snurra.

Jag kallar mig visserligen inte wiccan, av olika orsaker, men jag pysslar med många liknande saker. Jag känner också att det kan bli lite ensamt ibland, så mig kan du/ni gärna kontakta om du/ni vill ha ytterligare en häxvän! Skicka gärna iväg ett PM, jag har även msn.
Bor, för övrigt, i Södermanland. =)

Här har du en till.. bor numera i härjedalen men var tidigare Umeå aktiv. Hoppas att min nya bostads ort kan öppna upp för mer mötes möjligheter ;D
#35 såklart inte.
Är dock nyfiken "hur"..:) vad är din "zigenska" sida och vad är din "wiccanska" sida?
Zigenska by blood och Wiccansk aktig By faith :)
#42 men då är det ju bara ditt ursprung? :)
Trodde du menade att du hade din religion halv zigenare och halv wicca, haha.
Nejdå men då majoriteten av Zigenarna e kristna eller katoliker förstod jag inte riktigt varför de skulle vara mer annorlunda :P
Vill du träffa andra wiccans/häxor?
Jag har också funderat på att försöka starta en cirkel med center i dalarna, har ett par häx/wicca-vänner här i dalarna. Skulle du vara intreseserad av att vara med? Vi kan få mycket prkatisk erfarenhet tillsammans.
Du skulle kunna höra av dig till min mail, NadjaIyona@hotmail.com
Kram NadjaIyona

Jag finns i halmstad kan tänka mig att åka en bit för träffar och oubmoot och liknande!
Jag finns i Norrköping
Vet inte riktigt va jag är, men här e jag i allafall!
Hej hej =) Här har du en till <3<3

hej på dig! :D
#44 precis - den kristna religionen. Människan som dog och fick liv igen. Jo tjena. :P
Jag har absolut ingenting emot personerna som är kristna, judar, zigenare, araber, jehovas, katoliker whatever, men det är deras tankesätt jag inte gillar.
Visst, Wicca är väl inte så normalt om man då tänker att det är betydligt mycket mer "medlemmar" i de andra religionerna, men ändå..
55# Tankesättet följer mest individen. Kände en kristen som klädde sig i svart, inredde i döskallar och hadde inga krav på vad man som vän trodde på eller att hon skulle få andra att tro på det. hon var helt "normal" ;)
Kan hålla med om att många grupper har ett trångt synsätt. Men om vi börjar generalisera så får ju vi det med?
Tog inte illa upp ;) är ju en Wicca aktig tjej med Zigenarblod. Teoretiskt. Men mest ser jag mig som en kvinna som tror på naturen och gudinnan och som en del av samhället (både det samhälleliga och tro/livstil)
Making any sense? Är bakis så förstår om jag inte gör det ;)
#52 haha ja precis. bra att du inte tog illa upp (:
Hej!
Skulle gärna prata med dig. bor i Göteborg och är Wiccan, ganska ny dock, men vi kanske kan lära varandra. :)Skulle vilja träffa någon Wiccan utanför internet, det hade vart trevligt. ^^
Jag bor utanför strägnes och söker likasinnade =) Wicca, Völva Hednignar sharmaner jag vill helt enklet ha fler att fira högtider med och gärna några som står ut med en gröngöling.
Känner ni att ni är intreserade så kontakta mig gärna =)
Jag kan ta mig till både strägnes och närliggande samt södertälje, Nyköping och stockholm är inte omöjligt =)
Hej!
En till här, diagnostiserad teosofiskt inspirerad solitär wicca sedan några år, innan dess nordisk hindu/andligt sökande filosof=sanningsälskare (om vi nu envisas med att klassificera;-)
Jag finns i trakterna kring Umeå, har en praktiserande solitär kompis
Jag är inte intresserad av nybörjargrejer, det finns så gott om böcker att läsa, vill helst träffa sådana som har haft verkliga upplevelser av den andra verkligheten och som förstår sig på den världens naturlagar och befolkning, detta inte för att jag skulle själv vara så lärd eller erfaren! men för min del är det dags att börja förverkliga saker och ting, har inte tid med pseudomagi, då praktiserar jag hellre i min ensamhet…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är också wiccan. Jag har också försökt hitta människor som är wiccaner, men det är så himmla svårt. Jag bor i Göteborg hisingen. Jag skulle gärna vilja gå med i ett coven snart men jag är för ung ännu och jag vet inte vart man ska söka elller leta lixom.Annars skulle det vara skit kul men lite vänner som har samma intresse och samma tro.
#57 Hur gammal är du då!?
Jag är också väldigt magi-intresserad och har alltid velat ha någon att dela mina erfarenheter med + att jag bor i Hisingen! :D
PM;a mej =)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Lite sen, men ny här på HIF.
Här är jag med då. :-)
Bor i Skaraborg, aldrig någonsin träffat en annan Wiccan men jag såg en tjej på Coop en gång med ett vackert pentagram tatuerat på vaden men vågade inte fråga ;-)
Hej, ny på den här sajten :-) Jag är en eklektisk wiccan som bor i Karlstad, har dock svårt att balansera min tro med vardagslivets stök och bök och undrar därför om det finns nån mer wiccan här i Karlstad (jag är nyinflyttad) som så småningom skulle kunna vilja träffa mig i verkligheten? Känner att jag behöver mer stöd och kunna prata med nån. Jag tycker inte själv att jag är så erfaren, trots att jag läst och praktiserat wicca i några år, vet att det är rätt väg för mig, men kommer liksom aldrig riktigt till skott pga av flera anledningar jag inte ska trötta ut nån här med ;-)
Hej, jag är ny på den här sidan men vad jag är glad att jag hittat den!! Har sedan högstadiet vetat att jag är en häxa men hur aktiv jag varit med mitt utövande har gått i vågor. Jag ska flytta till Nybro i Småland i morgon o kommer bo ensam hela sommaren innan sambon följer efter mig ner. Tänkte därför ta tag i och utveckla min andlighet o min fysiska kondition o styrka.. Tror nog jag kommer hitta mkt inspiration här :) finns det någon i Nybro takten som kanske har lust att träffas ngn gång i sommar så hör gärna av dig :) kanske kan vi lära ngt av varandra? Kärlek & Ljus från mig
#59 Jag bor oxå i Skaraborg. Och jag e glad att ha hittat en svensksida med svenska wiccaner, mycket lättare att få hjälp då
Är purfärsk på hemsidan och nygammal inom Wicca. Har aldrig praktiserat på av att jag aldrig haft några kontakter, men lever med mycket av filosofin i mig.
Såå.. HEJ!! :D
Hej
Jag bor i Skaraborg och har praktiserat wicca i snart 8 år och studerat det i hmm ja det är nog snart 10 år. Jag har gärna kontakt med andra wiccaner/ny hedningar både i närheten och över internet.
BB
Hej!
Långt ifrån alla på den här sajten är Wicca. Jag är Wiccan sedan ett antal år tillbaka och bor i Jönköping. 
Var i Skaraborg bor ni?
Jag kallar inte mig själv som wiccan, ser mig väl kanske som en blandning mellan häxa och wiccan. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Jag bor i alla fall i småland (högsby) och undrar om det finns wiccaner, häxor i min närhet. Känner mig själv ganska så ensam med mitt intresse. Jag har flera goda vänner inom häxkonst och wicca men alla bor så långt ifrån mig. Så befinner du dig runtom högsby, växjö så hade det vart jättetrevligt om du hörde av dig 
Med kärlek och värme
Jag har också varit insatt i wicca-tron ett bra tag nu, och skulle bra gärna vilja hitta någon som delar min tro :D hihihi
Min blogg: www.tonarsbokentipsen.blogg.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej hej.
Här har ni en till, träffar gärna både såna som har hållt på länge och nybörjare så man kan lära sig av varandra och tillsammans.
Bor i Dalarna/Borlänge för den som är intresserad. :)
Men kan självklart hålla kontakt via mail. PMA gärna. :)
www.vovvensdagis.se
Hejsan är mycket intresserad av wicca läst på nätet mm men jag tycker det är bättre att få info av en wicca så att säga teach me :)
http://beautywithsofia.wordpress.com/