Pubmoot i Göteborg?
Någon som har varit på The Rover i gbg (andra långgatan) ? Tänkt på det så länge nu men kommer aldrig till skott.. Verkar ju onekligen vara trevligt sätt att träffas på ;)
Vad händer egentligen vid ett pubmoot?
Vad gör man?
Jag uppfattar det som om man träffar sina "egna" likasinnade, diskuterar, dricker och hat trevligt?
har* trevligt :)
låter mysigt
Men om jag förstår det hela rätt så är det den första tisdagen i månaden? Dvs nu på tisdag?
I sommar så kan jag komma dit. Är i Borås hela sommaren och jobbar (förhoppningsvis
).
Det tar ju bara en kort stund med tåg till Göteborg…

Jag som spenderar 80% av min tid i gbg borde maka mig dit nån gång tror jag. Fast vet inte om jag vågar gå själv. Haha.
#8 Då borde vi ju ses!
#10 De 'e ju enna Göteborg, där 'e la alla goa? ;)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

en gång för ett par år sedan var jag berusad i göteborg. På väg hem till kompisen jag skulle sova hos så drog jag göteborgsskämt, ropade e du go eller!? osv, tyckte jag var jäkligt orginell. Lagom roligt var att alla jag gick förbi tog mina skämt på blodigaste allvar och ville nästan slåss! Tillockmed mina vänner tog mycket illa vid sig och tyckte att… göteborg, det skämtar man inte om..
sedan dess har jag inte besökt göteborg igen!
Min enda 'positiva' upplevelse av göteborg är när jag satt och fikade vid nån fontän, och det kom fram en märklig svart man och friade till mig. Jag sa att jag skulle gå i katolskt kloster och det var inte tillåtet med manliga vänner. Han gick på det.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Vill inte heller gå själv….
(fast att man e en go´göteborgare)

Göteborg är fint. Är där väldigt ofta i jobbet nu på vårkanten.
Så är man där en tisdag som passar ska jag kika in.
Självklart!!

#14 gå te feskekörka :)

#10 låter som en toppenplan ju! :)
#12 Låter mest som otur. Finns jättemycket härligt med gbg!

#12 Hahaha. Jag läste först att Du satt och fiskade i en fontän. Fin liten berättelse!

ja fiskade.. kanske skulle man få fatt i en liten fimp!
eller en liten.. sill..

är det nån som ska gå nu på tisdag den 5 maj då? jag funderar på att gå dit då….

Jag funderar på att gå om ni andra är på! (Kom igen, jag behöver grupptryck!)
ska försöka komma iväg då :) när börjas det??

Hej,
Pubmoot i gbg.. någon som har varit där?
Är det lätt att hitta från centralstationen i gbg kommer inte härifrån..?

Nej, har inte varit där, men ta spårvagn nr.9 till Järntorget, (från centralstationen) så är du framme vid andra långgatan, inom 15 minuter.

ok järntorget hur ser det ut..hehe som sagt har aldrig varit i gbg så jag har ingen koll alls förutom centralstation…

Järntorget ser ut som ett vanligt centralt torg, med hamnen och stenaterminalen bakom husen och i mitten stannar spårvagnen (av torget) 1:a Långgatan går spårvagnen på, andra långgatan är nästa gata, göteborgare är trevliga det är bara att fråga dig fram.
Kanske 2 minuters promenad från 1:a långgatan, inte lika krångligt som adresserna i New York. (tror jag, utan att veta)

ok.tackar får se när man kan ta sig till gbg hade varit kul o åka med någon annan med får se om man kan få med sig någon….
PubMoot på tisdag på The Rover! Ta nu tag i båda era öron och kom dit. Det är jättetrevligt, det kan jag intyga. Bra öl brukar de dessutom servera (om du inte är ute efter en stor stark förstås). Samtalen rör allt mellan himmel och jord och är inte alltid så hedniska… men folket är "hedniskt" och stämningen god!
Hoppas jag ser er där.
http://brisingasmycket.se

Åh det hade varit kul ju! Men varför ska det krocka me mitt jobb alltid

åh… jag kanske ska få tummen ur och gå för en gångs skull…

delvoriah, vad är det för klockslag det rör sig om?

**
Dag: första tisdagen i varje månad
Tid: kl 19.00
Plats: The Rover, Andra Långgatan , GBG**
(borden längst in till vänster)
Ord kan såra en människas själ.
Ord kan glädja ens sinne
Ord kan göra en människa väl
men även sätta spår i ens minne.
Välj dina ord när du säger dem så att du ingen sårar.
Ditt ord kan du aldrig ta igen, då de lämna miljoner av tårar.

Är detta något som fortfarande körs?
Har nyss flyttat till göteborg och det vore trevligt att komma i kontakt med hedningakretsarna här. =)
Ja, pubmootet i Göteborg är fortfarande igång:
Plats: The Rover, Andra långgatan 12.
Tid: Första tisdagen i varje månad klockan 19.00.
Arrangör: Göteborgs Hedniska Nätverk, för mer information; info.ghn@gmail.com

Underbart! Tack! =)