Magic Shop
Hej allaesammans !
Jag undrar om de finns någon affär som säljer magiska föremål !
Jag läste igenom en Spellbook av en häxa där de fanns ingredienter som chamelon tunga, ögon utav en svart katt etc. etc.
Själv så skulle jag aldrig vilja använda en sån ingredient. Men finns de affärer som säljer liknande saker som kanske är svårt att skaffa själv ?
Nu har jag inte läst just den boken och kan inte kommentera om just de formlerna. Men i många, specielt äldre, böcker använder man liknande ingredienser som en slags kod för att "oinvigda" inte ska kunna använda recepten. I en bok jag läste så använde de tex morrhår av svart katt som kod för isop och skriet av en uggla som kod för stor häxört.
det händer även att människor som läser liknande böcker utan en nyckel tolkar dem ordagrant och när de så småningom väljer att skriva egna böcker så tar de recepten som de är utan att inse att de behöver tolkas.
Annars tror jag det är ovanligt att hitta sådana ingredienser i en butik.
Ja, det finns sådana butiker. Även med en del besynnerliga saker från levande varelser. En del människor tar ju reda på delar från djur som redan är döda, som t ex påkörda av en bil, som de gör rena och fina. Ofta gör de också en ritual för det döda djuret så att själen kan gå vidare innan man tar reda på kroppen.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Ah okej. Har du några exempel eller sådant?
Ingen magisk affär, men magisk ändå: http://www.necromance.com/store_info.php
#1 Oj.. det var ju lite komplicerat xD
I de flesta fall så är hela grejen om att ingrediensera bara skulle vara kod för något annat nåt som New Age folket uppfann och stämmer alltså inte. Så länge vi inte talar om Alkemi för de använde mycket koder faktiskt.

# 5
Verkligen speciell sida det där! Har lite svårt att fatta varför man skulle vilja ha gamla operationsinstrument hemma dock?
Har kanske att göra med att jag jobbar inom vården iofs, o kommer i kontakt med sånt ganska ofta…men ändå, jag skulle inte vilha ha dem hemma…scary!