Höstens tio-i-topp
Knåpade ihop en alldeles egen liten höstens tio-i-topplista. Kanske kan den muntra upp någon som avskyr hösten så att den inte verkar fullt så hemsk? :-)
#10: Livet återgår till det normala igen. Ungar går till skolan, TV-serier kör igång, man får äta korv och makaroner vid köksbordet istället för att sitta ute o grilla eller peta i kräftor o slåss med myggen.
#9: Äntligen får man sova gott igen! Inga myggor som surrar och sticks, inga fyllon som gapar ute på vägen och framför allt är det kyligt och mörkt i sovrummet. Härliga tider!
#8: Nybakad äppelpaj med vaniljsås, blåbärspaj med glass, inlagd gurka efter eget recept, tomater direkt från växthuset, rostat bröd med stekta kantareller, lingondricka… Behöver jag säga mer?
#7: Höstskogens skattjakt! Den där känslan när man hittar ett alldeles nytt kantarellställe eller en karl-johansvamp utan maskhål… Eller ett oplockat hygge som lyser alldeles rött av lingon. Man kan även samla snygga grenar, löv, kottar, mossa, stenar, ris mm till höstkransar och juldekorationer.
#6: Frisk luft!! Å vad det är skönt att promenera utan att behöva svettas och nästan kvävas av varm, fuktig tryckande sommarluft.
#5: Nystarter! Hösten är, liksom våren, en perfekt tid för nystarter av alla slag. Man kan börja en ny, spännande utbildning eller ett nyttigare liv eller en kvällskurs… eller vad man vill. Hösten är även en bra tid att röja ur huset. Ut med det gamla, in med det nya!
#4: Höstkvällar är pysselkvällar! Det är mysigt att handarbeta och pyssla när hösten kommer och kvällarna blir mörkare. Man har inte längre den där känslan att man måste vara ute och greja utan man kan vara inomhus med gott samvete.
#3 Hösten är vacker! Alla färger och dofter ger höstnaturen en alldeles speciell stämning, lite sorgsen men ändå skön. Lugn och fridfull men ändå dramatisk.
#2: Allhelgonahelgen. Mörkt och lite allvarligt… Men gravarna är vackra med sina ljus. Och den andra högtiden i månadsskiftet okt-nov är desto roligare; Halloween! Fest, maskerad, pumpor, spöken och monster. Precis hur kul som helst, även för stora!
#1: MYSKVÄLL! Att få inta soffläge med en varm filt över benen, en kopp té och några levande ljus och sen bara mysa med en spännande bok eller en ryslig film medans höststormarna viner runt knuten. Härligt!
Mysig lista Iram. Hösten är min absoluta favoritårstid och kan bara hålla med om alla punkter du skrivit upp. Det blir en myskopp te bara för det 
Witches don't get mad, they get even.
Jag får instämma i föregående talares inlägg, jag älskar hösten
Mvh. Silverhuldra

Ja, du plocka verkligen fram det bästa med hösten =) gillar listan 
Dock gillar jag alla årstider, då de alla har en speciell charm. så jag har ingen speciell årstid som favorit. 
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri

Håller med #3 varje årstid har sin tjusning. Det gäller att leva med naturen i dess olika skiftningar. Höstens högtider är för bortglömda och borde firas mer tycker jag. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Putt =)