Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1073 ggr
Sara1
0

Förkyld och känns inte ha tid att vara det

Jag har letat igenom forumet och hittat massa bra huskurer som jag ska testa. Har ni några bra tips på vad mer man kan göra för att bli av med en förkylning fort?

/ Sara

Bappho
0

Nässköljning och dricka en massa heta drycker så att du dödar bacillerna i näsa och svalg och på så sätt stoppar förkylningen eller lindrar den. Och peta inte med lortiga förkylningsfingrar i ögonen ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Gypsy
0

Det absolut bästa är att skära 2 minismå bitar av vitlök och snurra in i bomull och lägga i öronen innan man går och lägger sig. Om det är en förkylning så är allt snor, slem, smärta i halsen borta morgonen efter. Vid influensa så brukar det ta 3 dagar (för mig).

Öron, näsa och hals sitter ihop och att andas in vitlök hjälper mycket mer än att äta den. Plus att man inte behöver stinka vitlök :)  Sedan klassikern att sova i halvsittande länge brukar göra susen ;)

Under dagarma brukar jag dricka kamomillte med honung och pressad citron.

“It's too bad that stupidity isn't painful.”

Sara1
0

Ok, tack för tipsen! Ska testa rubbetGlad

[stass]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Och fäsk ingefära hjälper till att döda baciluskerna, jag river ner lite i tet med en massa citron i =) Good Luck!

[MikeW]
0

när jag var liten och var täpt i näsan och så, då tog pappa med mig in i badrummet, så tog vi dusch kranen, skruvade av "huvudet" så stoppade jag den i ena näs borren så sprutade vi JÄTTE mycket vatten in i näsan, så kom allt ut på andra sidan x) lite äkligt med det funkar :D

Sara1
0

Tak så mycket för tipsen! Jag känner mig faktiskt piggare nu. I vanliga fall brukar förkylningarna vara mycket längre än så här för mig, så jag gissar att era tips fungerade för migSkrattande