demonisk bytte
Hej! Jag är orolig om jag har en demon hemma och jag vill gärna att den ska hamna i en persin som är min "fiende" och undrar vilka besvärjelser jag ska använda. Samt pentagram….
det är ok om ni vill lära mig skydds magi istället om ni vill…
Om du har mage nog att faktiskt skicka en demon på någon så är du rent utsagt grym. Du kommer få de tre gånger tillbaka, i värsta fall döden.
Men om du nu vågar, ha i tanke på att en demon kommer inte tjäna dig om den är starkare än dig. Alltså måste du vara starkare än en demon för den ska göra din vilja, i värsta fall kommer den attackera dig och kommer straffa dig för att försöka ta kontroll över den. Men om du nu vågar, som sagt… Använd de fjärde pentagramet utav solen och de femte pentagramet utav Mars. De första pentagramet kommer tvinga de att ta av deras slöja utav osynlighet och träda fram. Och de femte pentagramet används för att ta kontrol av demonen. Men detta är INGET jag rekommanderar. Dessutom så kan pentagramen inte funka om det är en stark demon eller om du är svagare än den…
Jag hoppas att jag har kunnat få dig att ändra ditt sätt att titta på demoner, om jag var som du skulle jag ta ett litet papper och rita det femte pentagramet utav Månen, och alltid ha det med dig. Och sätt runt en bild på de förste pentagramet utav Jupiter lite var och runt i din bostad för att skicka skräck i den. Ifall den blir sur och lyckas komma över dessa pentagramet och det itne funkar bör du rita den andra pentagramet utav mars för att skydda dig mot sjukdomar och annnat som demonen kan skicka på dig. När du ritar de femte pentagramet utav månen bör du tänka på Ärke änglen Rapahel, givaren utav örter och oändlig kunskap.
tack, mean jag vet inte hur man ritar denna pentagram jag kan bara en men jag vet inte vad det är för sorts pentagram.
#2 Vad är det för pentagram du talar om?
#4 Skulle tro det är dessa han talar om. http://www.esotericarchives.com/solomon/ksol.htm#chap18
I så fall behöver han lite mer koll på dem. En effektiv som skyddar mot demoner är första talismanen av Saturnus.
Bara för att du känner av att någon kanske är runt om kring dig eller något sånt så behöver det inte vara en demon, det kan vara en ande… kanske en utav dom som du dödsförbannade… för att vara ärlig, jag hoppas att det är en av dom du döda och jag hoppas att dom lär dig en läxa, för att ta ett liv är nog det VÄRSTA en person kan göra.
men nu, som är värre, är att du vill skicka den till en fiende… du kan skicka in h*n till ljuset i stället, men du väljer att göra så en person lider istl… asså jag fattar inte om du har något fel i huvudet! (ursäkta språket)
jag tycker att du är en skamm! du väljer hällre att göra så en person lider av en ande när du kan skicka in anden i ljuset, och så har du dödat! asså vad i ditt liv kan vara så himla dåligt som får dig att göra sånna här saker?! allvarligt!
om du har så många "fiender" eller personer som inte tycker om dig, så att du dödar dom och gör så dom lider… FLYTTA! hur svårt ska det vara? förr förra året så gick jag i skolan, jag var JÄTTE mobbad! jag hade bara 1 vän, och han var knappast så himla bra kompis… vet du vad jag gjorde? jag bytte skola och flyttade… enda sen dess har mitt liv varit helt perfekt.
Snälla! sluta med svart magi och allt dumt du gör! bara för att du kan magi så betyder det inte att du måste använda det! magi är alltid sista utvägen, man ska inte göra magi för att det är "kul" eller bara för att man kan!
bara flytta och lämna kvar alla dina besvär i ditt förra hus! och gå vidare med livet!
(jätte ledssen för mitt dåliga språk, men jag blir bara så arg)
A E Wate sa i sin bok Book of Black Magic att paradoxen med svart magi är att man måste vara totalt "ren" för att utföra den:) Många gamla texter talar om samma sak. Abramelin ger t ex alla förutsättningar för att utföra sk "svart magi" men säger i ett annat avsnitt att den nivå av kunskap eller insikt man kommer ha när man kan utföra den effektivt inom abramelin systemet också kommer förändra personen så att man inte väljer att göra det när man väl kan.
MikeW. Om du tittar på datumet när tråden blev skapad så ser du att den här tråden var en av de första Lucius postade här. Sedan han fått goda råd av många andra medlemmar så har inte jag sett att han skrivit något mer om att han vill skada någon. Han har tagit till sig det vi har sagt. Vi vet inte heller om han har dödat någon med sina besvärjelser vilket du upptäcker om du läser om just den tråden. Någon blev psykiskt sjuk och en annan hamnade i en olycka. Och om det berodde på Luicius magi eller inte, vet säkert inte du något om i vilket fall.
Eftersom Lucius visat att han kan bättra sig här i trådarna så önskar jag att även du och Whiskery gör det. För den som inte genast (läs, NU!) bättrar sig får skrivförbud. Jag vill inte ha ett gäng 14-åringar som bråkar med varandra och som förstör forumet för alla andra.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Ja, magi behöver gå hand i hand med visdom, inte bara teoretisk eller praktiskt förvärvad kunskap. Bara för att man kan göra något magiskt, betyder det inte alltid att man ska göra det.
Det gäller att lära sig att lyssna till sin inre visdom i livet och särskilt när man ska praktisera magi. Annars riskerar man att bli som ett barn som får ett laddat vapen i händerna…
(Mitt inlägg hamnade lite konstigt, det var en reflektion på det som sas i #8) Bara som en parentes.. :-)
Om detta blev postat för ngra veckor sedan varför står det att det blev postat idag? :S men jag hoppas bara att ni vet att jag trode detta blev postat efter han använde besvärjelse på dom 2 personerna… och att jag blev därför lite arg när han hällre vill skicka en ande på ngn människa när han lätt kan släppa in dom i ljuset… jag kanske överreagera, men.
Om du tittar igen så kan du se att det skrevs den 2a augusti :-)
okej jag börjar bli trött på mikew nu…. sluta bara sluta att kommentera i minna trådar! plz!
#14 Även du Lucius får sluta med detta tjafs. Skrivförbud funkar även på dig ;-)
vet. :D