Formel för bra betyg?
Hejsan, jag undrar om de finns någon bra formel för att höja sina betyg eller göra så man gör bra på ett prov… ? Jag blev lite nyfiken på detta så jag har googlat lite, men hittade inget som verkade vara seriöst eller kändes rätt för mig.
Kanske någon kan säga deras egen erfarenhet för sådana här sorts magi, eller om det är något som rekomenderas.
Kan det vara så att trollformeln funkar för vi tror att den fungerar, när den inte ger effekt ens? Jag tror nog att många ritualer och formeler inte ens funkar på de sättet som vi tror. Det kanske är så att vi lurar oss själv att tro på en formel, och det är det som är magin?
denna finns… den är dock på eng,
''On this test I take today,
I will receive no less than A.
Earth, wind, fire, and sea
As I Say, So Mote It Be!''
den är inte min, hittade den på internet.
Det finns många sätt man kan hjälpa betygen på traven. Ett sätt är att välja att göra en koncentrations formel innan man pluggar till ett prov. Något som jag brukar göra inför en riktigt stor och svår tenta.
När du väl sitter där kan du be den guddom som du följer (om du följer någon) att guida dig genom provet och se till att du är lugn och kommer ihåg det du har lärt dig.
Däremot så fungerar inte magin på så sätt att du läser ett par ord, tänder ett ljus och sedan kan du luta dig tillbaka och få bra betyg. Tänk på det som en moped. Magin är motorn som gör att du drivs frammåt men bara därför så kan du inte bara sitta där och tro att du kommer dit du vill. Du måste aktivt vara med och styra. Min vän har ett talessätt:
"Magic är inte ett ögonblicklig bot mot alla svårigheter, och ska aldrig ersätta vardagliga åtgärder. Snarare är det ytterligare ett verktyg som kan läggas till i dina ansträngningar."
Det är en bra ledstjärna tycker jag.
Sedan vad magi är är en ganska komplicerad fråga. Det enkla svaret är en manipulation av energin som finns i och runtomkring oss. Den komplicerade förklaringen är… nåja komplicerad.
#1 Hej och tack för ditt snabba svar. Det är lite sånna här jag har hittat men jag tror inte att de räcker att säga ett par ord. Kanske örter eller stenar behövs, sånt jag letar efter eftersom de passar mig bättre och jag her mer tro i sådant. Men tack ändå ! :)
#2 Tack :D
varför vara lat och inte plugga!? gör som jag plugga bara. om nån kommer att fråga dej saker t.ex vad eld igentligen är hur ska du då veta om du har gjort en besvärjelse till ett prov och få rätt på den… för du kommer få rätt på provet MEN du vet inte igentligen vad det är efteråt provet.
#5 Läs lite de av #2 skrev.
Jag letar efter en formel för att hjälpa mig plugga. Koncentration osv.
du behöver inte en koncentration besvärjelse!
Sök lite på Crown of Success-produkter. Finns recept på nätet som du kan pröva att göra själv också.
Bränn bergamottolja eller frankincense och myrra. Gör en trollpåse (med avsikt och syfte) med en mästerrot och lite örter som lagerblad, kanel, myskmadra, femfingerört, citron, citrondoftande örter etc
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax