Book of Shadows?
Jag har precis skaffat mig min första läderinbundna BoS!
Min förra bok är väldigt rörig med dagboksanteckningar, formler, ört tillverkning, texter och poesi…
Har ni något bra tips hur jag ska struktuera upp allt? En mall? Vad bör finnas med in en BoS och vad kan man lämna ute?
Hur har ni gjort? 
(ingen aning vilken grupp detta ska postas i.. ber om ursäkt om jag postat fel..)
Jag har gjort en massa BoS, jag binder dem själv, men den här gång så använde jag en vanlig pärm som jag klär med skin eller något fint. Det var så krångligt med de vanliga bäckerna eftersom man inte kan flytta sidorna. Eftersom man kan sätta in och ta ut papper så gör det att det går att ordna den när man vill. När man växer och utvecklas så ändras man och det är ens BoS också, det här underlättar förändringen. Och man kan skriva ut jättevackra bilder och texter att sätta in. Jag har ett dånt där index som man sorterar papprerna med, funkar jätte bra.
Testa att ordna någont slags index/innehållsförteckning. Bestäm vad för nått du vill ha i och jobba efter det. Jag har jobbat jätte mycket de texter jag vill ha i min BoS och skriver ut dem sen, det lite tråkiga är bara att jag bara har tillgång till svart-vit skrivare.
Ja det är just det där med index som jag vill ha hjälp med.. jag vet inte vad jag ska välja och välja bort..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag delar in det i "tillbedjan", ren värdnad av gudomligheter.
Spells ligger för sig.
Mer "indexerat" han bli jobbigt. De bästa jag funnit är att
bara skriva in sådant som absolut måste finnas dokumenterat.
"
"
Hummm, jag håler inte med jag tycker man ska skriva in mycket, allt man jobbar med det visar sin utveckling. Fast man kan juhoppa över småsaker som är irrelevanta.