Jag kan känna döden
Sedan jag var ett litet barn har jag kunnat känna av när människor, djur eller andra levande varelser kommer att dö eller när de är döende ochvarje gång har jag fått en känsla av död, dör inte långt efter det, bara timmar efteråt.
Hur kommer det sig? är jag ond? 
Det är i många fall ej svårt att märka när någon ska dö några timmar innan, nej, är ju sällan någon mår skitbra och sedan bara faller ned död…
Jag vet inte om det är till någon tröst, men jag läste om en hund som bodde eller "jobbade" på ett ålderdomshem, och som gick och la sig vid en gamlings säng eller dörr en stund innan döden.
Personalen började lägga märke till dess beteende och kollade om det kunde vara sant att den visste innan när någon skulle dö. Och det visste den. Alltid.
Och jag tror inte att varken hunden eller du är ond! Det handlar väl om era väldigt förfinade sinnesorgan ;-)
#1 aammE
Jag har haft rätt ett dussin gånger, även om de dog i en olyckabara några timmar senare - det är vad som skrämmer mig. :|
#2 Kuutar
Verkligen? Jag har inte hört talas om den hunden, men det låter intressant!
"Det handlar väl om era väldigt förfinade sinnesorgan" Det är det finaste jag hört på länge! Jag har haft en hel del onda andar omkring mig i perioder, kan det ha med saken att göra tro?
Vad för sorts onda andar? Och, nej, det tror jag inte.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Tror inte det har med onda andar att göra.
Jag brukade också känna när människor skulle dö. Men det upphörde när jag blev lite äldre.
Jag har aldrig haft med en ond ande att göra i hela mitt liv.
Min teori är att själen vet att det dags och liksom gör sig redo, och det är det du känner av.
En själ som packar väskor och flyttstädar ;)
Det är väl ungefär samma känsla man får när man går genom sjukhus och så. Död ligger liksom i luften.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag skulle vilja säga att så länge du inte skadar eller gör någon annan illa så är du inte ond. Döden har väl inte alltid med ondska att göra eller? 
#7 Döden är knappast ond. Det är bara en del av livet som allt annat.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
**#4 Bappho
**Jag vet inte. De har alltid funnits där men det känns bara som om de är onda i jämförelse med de andra. Jag är inte riktigt insatt i denna typ av saker, det bara finns.
#5 Fylgja
Det verkar logiskt.