syndiga förbannelser
Hej! jag undrar om det var ganske dåligt gjort av mig att förbanna och dödsförbanna 2 personner.
den första personen använde jag en "demon" besvärjelse på en kille vars namn jag inte kommer att nämna. jag skickade en "demon" till honom och på 2 veckor har han blivit sämre och sämre nu vet jag inte vad som har hänt honom för det är lov…det gick rykten om att han blev galen..
den andra personen skickade jag en "döds förbannelse" på vars namn jag inte tänker nämna hon blev på körd av en bil 3 dagar senare.
var båda kanske mitt fel?
Såklart det var ditt fel. Du ville förbanna dem och du gjorde det och lyckades! Vad hade du räknat med?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
jag räknqde med att det var jag som gjorde det
tog 2 veckor att komma på förbannelsen…:s
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu förstår jag inte riktigt, du frågade om det var ditt fel, du fick svar -som du redan räknat med? Så vad är den egentliga frågan?
jag förstår inte heller riktigt… först gör du en tråd där du undrar om någon kan lära dig svart magi -och nu påstår du att du lagt förbannelser på flera personer och menar att du fått resultat av det -det verkar lite motsägelsefullt i mina ögon.
#4 den igentliga frågan var att om det kunde ha varit jag för att jag undra om det var jag eller av ren olycka att det hände dom… men jag kände på mig att det kunde ha varit jag.
#5 jag vet att jag skre att jag vill att nån ska lära mig svart magi..men jag kunde inte hitta delete knappen på att ta bort det man har skrivit…
LÄRA I SVART MAGI-jag tänkte fel det var lite vit magi som jag ville lära mig…
Hur mår du egentligen? Du verkar väldigt förvirrade. Ta en paus och fundera över vad du egentligen vill. Börja från början med att läsa och öva lättare magi. Lär nya och gamla trådar här och ha varligt fram. I övrigt är det bara att gratulera till de lyckade besvärjelserna,synd bara att de kom till skada.
Gör hellre fel än inget alls.
tack så mycket!
det har arit rätt så förvirrande när det gäller att lära sig enkla eller svåra besvärjelser! jag vet att det var synd att min första besvärjelse kom till skada….
en annan fråga- vet du eller nån när en wicca eller shaman/trollkarls möte kommer till örebro???

#10 känner en hel del wicca & shamaner i & runtom örebro, men jag tror knappast att de skulle vilja ha med en 14 åring som skickar förbannelser på folk & annonserar om att få lära sej svart magi
You can't spell Bitchy without Itchy
#10hm… jag skulle ta bort den annonsen fast jag vet inte hur!! och vem har inte skickat en förbannelse på nån?? jag har vissa aningar vem som inte har…..
men att vara 14 år gör väl ingeting?

ja jag har du aldrig skickat ngn förbannelse på ngn jag ogillat elle ngn som gjort ngt riktigt hemskt mot mej!
och du är 14 år gammal…du behöver mogna lite innan du börjar syssla med witchcraft anser iaf jag
hmm…. jag ville bli en "wicca" istället vara en satanist men jag vill inte heller vara kristen….
men jag behöver inte hålla på med "forbidden spells" jag kan lära mig om vit magi som healing eller kärleks dryck istället….
eller så blir jag satanist igen och börjar offra djur osv…

ta & läs på lite om satanism innan du häver ur dej om att du ska börja offra djur…
#14 Ska jag tolka det som om du varit satanist och att du redan offrat djur?
Om du med det menar att Satanister inte offrar djur så är det snarare du som bör läsa på lite:)
lord lucius of the dark:
Jag har läst de andra posterna av dig också så det här slåss lite samman…
Jag utgår ifrån att du skriver är sant. I alla fall tycker det skulle vara mycket olämpligt om du skriver något sådant om det inte är sant, även för en 14 åring. när det gäller såna allvarliga saker.
Du kastar förbannelse utan att verkligen ha en aning om vad du håller på med. Sedan har du "mage" till att fråga om var du som orsakade det. Så klart det var. Du velar i olika former, ena gången si och andra gången så. Nästan oavsett hur jag resonerar ditt agerande och magiarbete så finner jag mest anledning till att du inte borde syssla med magi. Inte än i alla fall.
Att kasta en formel som direkt skadar en person så allvarligt, eller till och med en formel som kan döda. Så kanske den som man kastar på dör. Jag kan bara tala för mig själv. Sånt stödjer jag inte!
Nu vet jag inte hur det gick med den som blev påkörd.. dog h*n eller blev h*n allvarligt skadad?
Har den som kastat den formeln, i detta fall DU gjort det helt medvetet med just den önskan om effekt då är du fel uti i magiutövandet. Reält ute på fel farvatten. Detta har nu i såna fall lett till en ppersoners skadan (kanske även död)
Om formelkastaren, återigen DU gjort det utan att riktigt veta vad det leder till, du sysslar med magi som du inte vet hur det fungerar. Reält bristande kunskap. Man måste lära sig gå innan man cyklar.
Du sa i en tråd att du ville lära dig svart magi. Som du sedan ändrade att du ville lära dig vit magi. Det intressanta i inlägget är att du skrev "något du vill lära dig … så du kunde använda dig det till dina fiender." (poängen var det)
Hur många fiender tror du inte du får när du har varit upphovet till att en person har blivit allvarligt skadad, och en persons död/kan ha dött?
Läs på lite mer om magi… eller en hel del. Man kan inte dra en hel åldersgräns nu men i ditt fall 14 år.. du är för ung och för omogen. Du är inte mogen och redo för ett magiskt liv. Så som det är nu, så som jag ser det. Magi är farligt i dina händer.
#18 Hon dog inte hon svimmade och vaknade samma dag igen…
jag tänker inte hålla på med "the forbidden spells" igen bara små healing formler som jag övar på "om t.ex. ackinna har migrän så tar jag ett fota och ett ljus o tändet den vid midnatt sen säger jag orden (tänker inte säga!) så får jag hennes smärta istället"
jag tänker fakriskr läsa och bryga eller så använder jag "goda formler"
MEN LÄSA SOM HON SA ÄR DET JAG SKA GÖRA FÖRST!
Håller med #18. Har blivit otroligt illa berörd utav att läsa vad personen i fråga har skrivit.
Och att dessutom komma med dolda hot: "men jag behöver inte hålla på med "forbidden spells" jag kan lära mig om vit magi som healing eller kärleks dryck istället….
eller så blir jag satanist igen och börjar offra djur osv…
"
Själva informationen i meddelandet tycker jag säger att personen har ytterst och isf väldigt liten kunskap och förståelse i ämnet.
Med dolda hot, menar jag att det låter som att 'jag är villig att lära mig vilken sorts magi som hälst. Men någon annan måste lära mig. Och om ingen gör det så kan jag lika gärna bli satanist och döda djur..'
Det kanske verkar nytt och coolt. Men man kan inte leka med sådant man inte har tillräckligt med kunskap och förståelse för. De flesta ägnar sig åt noggranna studier, som ibland kan ta år, innan de praktiserar det hela.
Avslutningsvis vill jag säga att jag säger allting i välmening, och jag hoppas att det kan bidra till att framtida problem inte blir aktuella.
tack miss acerventus…
jag tycker att det verkar som att du faktiskt bara är ute efter att väcka reaktion i den här tråden, jag har läst det du skrivit innan och helt ärligt.. du är 14 år och letar efter en identitet. That's it. Sluta lek med saker du inte riktigt förstår vidden utav och fokusera på saker som är mer hanterbara, som skola, vänner etc..
Det skiner främst igenom i det du skriver ovan, att om vi här på sidan inte lär dig svart/vit magi så tänker du bli satanist och offra djur.
Jag låter kanske riktigt elak när jag skriver såhär, men jag blir irriterad på hur du håller på, och det vet jag att andra som läser det du skriver också blir.
I'm just sayin.. Det finns andra vägar att hitta sig själv än igenom det du håller på med just nu. Jag har också varit 14år och vet hur det är. Trust me, det är bättre för dig om du lägger ned spåren du är inne på just nu helt, innan du får folks liv på ditt samvete.
(Som sagt, skriver detta för ditt eget bästa. Inte för att hacka på dig.)
Vad är det för fel att vara 14 år? är man för ung? det tycker jag inte.
jag är 14 år, tycker ni att jag är för ung? jag har läst mycket om magi och högtider, ritualer, kristaller, tarot och massa mer… jag började för ca 1 år sedan…
Och om ni tycker att jag är för "omogen" för att hålla på med magi, då säger jag bara: Va med mig i några dagar och se vad du säger då.
Jag är väldigt mogen för min ålder…
Tycker ni att jag ska sluta med magi, för att jag är 14?

#23 Enligt min mening har mognad egentligen inte så jättemycket med åldern att göra. Det finns ju unga personer som trots sin ålder är väldigt förståndiga och omvänt så finns det ju också personer som trots sin höga ålder är väldigt barnsliga och oförståndiga. Men barn brukar ju ofta med ålderns rätt vara barnsliga och göra saker utan att tänka sig för, i de fallen är det nog bra om de inte kan utöva magi
Men om du är mogen för din ålder och kan använda magin på ett klokt sätt så finns det väl ingen anledning för dig att sluta?
själv tycker jag väl inte det spelar någon roll om man är 14 eller 64. det som spelar någon roll är hur moget man beter sig. TS i det här fallet beter sig på ett ganska omoget sätt. det är helt ok i en viss ålder -man måste få tid på sig att växa upp. men då bör man också åtminstone försöka agera så ansvarigt man kan och ta reda på fakta innan man börjar hålla på och experimentera med saker man inte förstår.
att häva ur sig än det ena och än det andra om magi, wicca, satanism och allt vad det nu är och (åtminstone enligt vad ts själv påstår) experimentera vilt med magi i ett försök att skada andra utan att själv riktigt förstå vad man håller på med är mycket oansvarigt och inte ok oavsett ålder.
jag skulle vilja påsta att vad ts behöver är att andas djupt, räkna till 10, göra sina läxor och sedan besöka närmsta bibliotek och läsa alla böcker vederbörande kan få tag på om både wicca, satanism och magi i allmänhet för att få en lite klarare bild av vad dessa saker i själva verket är.
oavsett om satanister offrar djur eller ej så accepterar de inte att folk håller på och påstår sig vara satanister utan att veta vad satanism egentligen är, på det sätt som ts ger intryck av. man säger helt enkelt inte saker som:
"jag ville bli en "wicca" istället vara en satanist men jag vill inte heller vara kristen….
men jag behöver inte hålla på med "forbidden spells" jag kan lära mig om vit magi som healing eller kärleks dryck istället….
eller så blir jag satanist igen och börjar offra djur osv…"
blir man satanist så blir man det för att man sympatiserar med satanismens världssyn -inte för att man inte hittar någon som kan/vill lära en om wicca och wiccansk magi.
#25 Letar efter Gilla-knappen…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag för min del kan inte hitta den logiska röda tråden i TS reflektioner och tankesätt. Det verkar svänga hej vilt åt vilket håll som helst, utan någon begrundan, samvete eller kunskap.
Jag är inte så säker på att det har med åldern att göra…
Jag hoppas TS att du hittar dig själv, på det bästa vis du kan och håller fast vid det, växer utvecklas och finner en plats där du är nöjd med dig själv =)
Ibland har man kanske bråttom och vill en massa på en gång, nu!, genast!! ;-) Vi är alla olika, och det som uppfattas som omoget idag, kan visa sig vara ett bra personlighetsdrag senare i livet. Vem vet.

Jag tänker inte döma en person utifrån ett forum, frihet är viktigt. Var satanist om du vill det, var wiccan, var hedning, läs Crowley, läs Cassandra Eason, judika Illes, Cat Yronwode, Faust, bibeln. Det rör väl inte mig i ryggen. Däremot någonting som jag tror många missar är att ni får själva ta ansvar för era egna val och vägar i livet. Välj att utvecklas, välj att stagnera, välj att älta, välj att gå vidare, välj sabbat, välj äta chips. Hur människor väljer och beter sig - så får de själva skörda, vad de lär och vilka känslor de väcker. Ansvaret ligger alltid hos dig själv.
Diskussioner om moget och omoget spelar ringa roll på ett forum där man kan vara relativt anonym. Man får det bemötandet man förtjänar själv, utifrån sin skicklighet att föra en kunnig och intresseväckande debatt. Här på Hif har vi olika åldrar och är i olika faser av livet, det håller forumet intressant. Och gör du bort dig i en debatt är risken nog inte att du gör det pga din ålder, utan pga din debatt och kunskapsnivå. Det är ett ansvar som man får ta själv på ett forum.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
hmmm…..

Inte för att vara elak eller så, men sluta för fan… Jag har sett fina trådar där du inre ens vet hur man ritar andra pentagram, och att du är nybörjare i magi och inte vet så mycket. Men sen så har du ju studerat i ett år, och offrat djur som Satanist… Enligt the Bible of satan offrar man inte ens djur .
#31 Tänk på språket 
Kära lord lucius of the dark!
Du består av mycket energi med inget tålamod, så börja om från början och koncentrera dig på avslappning och tålamodsövningar. Jag vet hur det känns, jag har också varit en 14-åring som inte riktigt var som alla andra, det kan bli påfrestande till slut.
Utan tålamod och eftertanke innan du gör något kommer du inte långt, och slösar bort din energi, till slut vet du inte längre vem du är. Bejaka din energi genom att gå tillbaka till naturen, ta långa skogspromenader med öppna sinnen eller trampa barfota på en myr. Låt Moder Jord tala till dig, du behöver din Stora Moder nu!
stor lugnande kram från en randig tigermamma med svans
Lord lucius of the dark
Jag älskar Paulo Coelho och har lästa alla hans böcker. Jag har lite läsning till dig, tyvärr hittade jag bara den engelska verisionen tillgänlig online.
http://diasworld.files.wordpress.com/2011/02/4-the-valkyries.pdf
Gå till sidan 55 och börja läsa den kursiva texten med början "When he woke up, he found a note on…"
Läs hela kursiva texten fram till sidan 62.
Om du hellre vill läsa på svenska så börjar texten på sidan 91 och boken heter Valkyriorna på svenska.
“It's too bad that stupidity isn't painful.”
tack alla! :D
men by the way ni behöver bara säga lucius tack! :D
#33 tack för det du sa seriöst! :D det kan vara så att jag går för långt ibland men "the temptation" blir för stor…..
#34 jätte bra bok!
#37 Paulo Coelho blev tränad hos en häxmästare och hans sista uppdrag var att gå Pilgrimsfärden, som han även gjorde en bok utav. Det mesta han skriver är baserat på sanna historier, "Brida" handlar om wicca ifall du vill läsa mer av honom.
Men jag blev lite orolig när jag läste att du skickar demoner efter folk. Var försiktig och tänk på att vad människor gör emot dig är deras karma, hur du reagerar tillbaka är din karma. Kanske är bättre att du fokuserar på att hjälpa andra så du ligger plus på ditt karmakonto? :)
“It's too bad that stupidity isn't painful.”