Rensning av energier...
Jag ska rensa ett hus på kvarvarande tunga energier. Inga andar eller så, utan mer minnen som satt sig i huset och känns av. Nu undrar jag om ni kan ge mig bra och trygga tips på hur detta görs bäst. Jag vet att salvia ska vara bra, men då den luktar en hel del och husets ägarinna är allergisk så behöver jag ett alternativ:-)
Tacksam för svar:-)
*Kram*
Du kan öppna fönster och dörrar, ta med en kvast in, sjung, ropa och stöka ut allt du inte vill ha där. sopa i takhörnen och längsmed väggarnas hörn.
"ut, allt som inet är till gagn… ut! ut, schas och bort allt som inte längre hör här hemma!"
ja, säg vad du tycker passar, lägg intention i det, sopa, skräna skrammla ut allt det gamla…. säg det som passar, bjud in nya positiva energier….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jobba utanför huset och inte inuti.
Jobba expansivt utifrån, men jobba från kärnan och ut.
Driv inte UT minnen och så, dem tillhör huset och gör att huset är det hus det är. Men riv hellre upp för nya skott att sättas. Nya minnen att rotas, och slå blomm - etc.
Hoppas du förstår skillnaden. Människan är så destruktiv i sitt andliga arbete, det ska drivas ut, skickas bort, dödas och skyddas från etc etc - man glömmer att man bara kan vattna det man vill sjka växa så har man det gratis därifrån, och SLIPPER ta tag i skiten med ogräs och dynga.
Jobba utifrån och IN, och expandera utåt, tills du känner att huset luktar gott igen. Med eller utan rökelse.
Och förresten, vem fan är allergisk mot salvia - du borde behandla hennes vanföreställningar och psykomatiska sjukdom efter du är klar med huset ;)
Tack snälla för bådas råd:-) Jag ska ta mig en funderare hurvida jag ska gå tillväga:-)
Trumman, hon reagerar på starka dofter*s*
Trumman, min äldste son är allergisk mot lavor, du kan få gissa hur han ser ut när han varit i skogen.
Båda reningarna verkar kloka på nåt sätt, även om jag tycker de verkar säga imot varandra.
"Jobba expansivt utifrån, men jobba från kärnan och ut"
Det förstod jag inte alls?
Vandra i Ljus å Skönhet
Aha, ok, reagerar på dofter :) tänkte väl jag å!
Alla gör vi väl olika ^^ jag kvastade itne direkt när jag flyttade in, men har gjort så sedan vi bott här ett tag, när dett blitt mycket, då sjasar jag ut det som ska bort. och även om det inte finns nått oknytt ivägen så sjasar man bort det inuti som ska ut och bort…
annars så när vi flytta in så gick jag och rökte emd rökelsen och slängde in katterna det första jag gjorde i lägenheten :D
det sägs att katter skrämmer bort otyg och illasinnade småspöken.
men oftast röker jag ur lägenheten, o har haft god effekt av detta :D Skallrat runt i lägenheten har jag cokså gjort vid något tillfälle, och det funkade finfint det med….tror man har många oändligt många varianter på att rena ett hur både emd och utan rökelse….
Trumman, ditt utifrån in men ändå innifrån resonemang…. jag bidde litet förvirrad där men sen får jag bilden av hur man rengör ett skrubbsår på ett knä… man torkar av grus och smuts runtom, innan man börjar tvätta såret inifrån och ut för att inte tillföra mer smuts utifrån…..
var det ngt så du syftade på?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Något att byta ut salvian mot kan vara en örtinfusion som du kan spraya med, eller kanske använda dig av ljud.
Jag håller just nu på att lära mig en ny teknik där man tar in energin i sig själv och renar den. Men jag får återkomma och berätta mer om den sedan då jag har lärt mig mer.
#7 Jag lär mig gärna, hör av dig när du samlat på dig kundskapen:-)

#8 Det gör jag :-)
#7 Bra, jobba på det - för det är en riktigt god metod. Men som du bara ska köra med då du är riktigt kraft-full, full av kraft, annars sätter sig skiten i dig och du blir sjuk.
Ha 2 hjälpare i munnen, en fram och en bak som hjälper dig då du tar in dyngan i kroppen. De ser till att det förbränns och försvinner och att du själv inte tar skada.
En annan metod är att samla skiten i en bergskristall som du senare lägger på/i en öppen eld (brasa alltså) och rensar på det viset. Eller ta dyngan i ngt annat (jag använder trumman) och far upp med det till solen och far RÄTT IGENOM hela du (jag med trumman framför ansiktet) så rensar Hon skiten för dig.
---
Jag uttryckte mig klumpigt ang det där med huset, det jag menade var att man (om man inte kan vara INNE i huset och jobba) arbetar utifrån, går runt huset, men att man i fokus jobbar innifrån husets kärna, hjärta (det är alltid ett 1 rum som är hjärtat, det måste man hitta först) och expandera utåt, i cirklar eller fyrkanter hur man nu är funtad.
Fortsätt så tills du kommer utanfär ytterväggarna och stanna där och gör en samlad rörelse för hela huset, så att du bildar starkt skydd mot skit och så att du täpper till "glipor" där lycka och sånt kan sippra ut.
Var noga med att jobba NERÅT också om huset har en källare - även om ingen bor, eller håller till särskilt mycket där.
Jag ristar gärna skyddsrunor då jag arbetar med hus eller lägenheter också. På det viset gör jag fysiskt av allt min jobb på Insidan (andesidan) och förbinder Här med Där, Ut- och Insida etc. Det funkar alltid enormt bra.
Lycka till allihop!
-T
#10 Tack för förklarningen.
Vandra i Ljus å Skönhet
Att bränna pors är bra…gjorde man förr här i norden, pors är som vår egen salvia så att säga.
Pors! Jajamen, den och myskgräs - eller sweetgrass som Indianerna kallar den Over There.
Oj, nu får jag riktigt läsa på här bland inläggen så att jag kan komma fram till vad jag kan använda mig av*ler*
Myskgräs ska jag odla iår, hoppas att inte katterna äter upp det, använder det som rökelse då.
Vandra i Ljus å Skönhet
Använd dig av det du KAN, annars får du bakläxa då skiten stannar kvar i huset ;)
*s* Jag är envis som synden, tunga energier SKA ut:-)
Nu var det ju några år sedan den här tråden var aktiv men…
#12 Har du några källhänvisningar på att pors användes som rökelse förr i tiden?
http://brisingasmycket.se
Om du håller på med qabala eller så rekomenderar jag att du ritar de första pentagrammet av Jupiter och de femte pentagrammet av månen (: