Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1986 ggr
lord lucius of the dark
0

blir galen!?

hej… j

jag undrar om detta kan ha varit med det som jag har gjort…

jag har nu i 8 dagar haft mardrömmar om en "snubbe" som säger saker till mig med en ganska läskig röst som jag inte förstår vadd han säger…en gång harde jag att han sa någoting som sa "omer" men jag vet inte vad det betyder..

sen har jag små svimmat för att det kommer en stor huvud värk som gör att jag kan börja skrika.. sen i dag såg ja i spegeln att mina ögon var ganska mörka….

ni som har sätt vad jag har skrivit så kommer ni kanske i håg regeln "allt ni gör får ni tre dubbelt tillbaka-

LinaLj
0

Om du har huvudvärkar som gör att du svimmar så ska du se till att du får komma till en läkare. Dessutom tror jag att ditt samvete spökar så jag tror att du skulle behöva prata med någon. Försök hitta en vuxen du litar på och prata ut om det som har hänt på sistonde. Ibland är den enklaste magin den mest effektiva.

lord lucius of the dark
0

jag har varit hos läkaren och dom sa att det inte var någoting…

det som har hänt i sistonde….är jätte stressad för skolan…

LinaLj
0

Då tycker jag du ska gå till en ny läkare, någon som tar dig på allvar. En utredning för kraftiga huvudvärkar tar ett tag och är ganska grundläggande. Jag gick igenom en när jag var i din ålder. Det visade sig att jag behövde glasögon, vilket ingen av alla läkare hade tänkt på.

Det jag främst menar med det som har hänt på senaste tiden är all magi du sysslat med. Om man ser till den stora bilden så verkar du vara någon som skulle behöva prata och reda ut sina kännslor. Huvudvärk kan lika gärna komma från att man spänner sig som att det är något fysiskt fel.

Bappho
0

Bry dig inte så mycket om regeln om tre. Rena dig och ta det lugnt ett tag. 

Vad är det som stressar dig med skolstarten?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lord lucius of the dark
0

det som stressar mig med skolan är att jag vill ha högsta betyg medan alla mina kompisar tvingar mig att vara ute vilket gör mig förbannad!

men jag har sagt ifrån men då säger han att jag är en dum idiot…..Gråter

Bappho
0

Du menar att du faller för grupptrycket. Synd. Det är bra att du strävar efter goda betyg bara du inte pressar dig för hårt.

lord lucius of the dark
0

hmm kan man vara warlock fast man pluggar fysik,kemi,biologi och matte??Skäms

Bappho
0

De flesta magiker och trollkarlar jag känner är mycket pålästa i en massa ämnen.

[MikeW]
0

du ska bara säga till dina kompisar vad du vill göra… du ska inte bry dig så mycket om vad dom vill, om några år så kommer ni aldrig att prata eller ens umgås så skit i dom och plugga!

nu menar jag inte att du ska skita i dom helt o hållet, nu menar jag bara att du ska skita i dom så att du får tid att plugga… när du har pluggat klart då kan du umgås med dom :)

[stass]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grupptryck är ganska osunt.Även om det är svårt att se framåt i livet så kan de flesta säga med facit i hand att de kompisar man känner när man är yngre, och som man redan då känner sig begränsad av, ofta försvinner när man växer upp (man minns dom knappt). Koncentrera dig på det du vill, vill du umgås med dina vänner så gör det men glöm inte bort dig själv och vad du egentligen vill göra. Stå på dig och säg ifrån när du behöver, andra ska inte bestämma åt dig.

[Ackinna]
0

Fall inte för grupptrycket. Det är lätt gjort att det kan bli så. Men du måste tänka på dig själv och på det du vill. Du säger du vill ha högsta betyget. Då ska du sträva efter det… och strunta i kompisarna. Kan de inte acceptera att du vill gå ut med bra betyg.. det är deras problem. Du är ingen dum idiot för det. Snarare du har framförhålling och vill skapa en bra framtid för dig.

Som Bappho sa: akta bara så du inte pressar dig för hårt. Jag vill tillägga att du inte får vara för slapp så du kommer in i en "ond cirkel" och blir att strunta i studierna.

lord lucius of the dark
0

:D

scheindel
0

#7 de flesta som håller på med magi som jag känner är förhållandevis högutbildade, så det finns inget som hindrar en att göra båda delarna. min personliga erfarenhet är att ju mer man vet om den "vanliga" världen, desto bättre förstår man även magin. men det är min personliga upplevelse och jag vet inte om andra skulle hålla med.

månsken87
0

Håller du på med svartkonst?…Prova detta…

Tänd 3 vita och 1 svart ljus, sätt dig och andas lungt, be gud fader vår och töm ditt sinne, be det "elaka" att försvinna, du är starkare och kraftigare än det, säg högt att han ska försvinna ur dina drömmar och ur ditt sinne, sen ber du gud fader vår än en gång..

annars gör du en vanlig reningsprocess med cederträolja, en handduk i din älsklingsfärg och badkar och källvatten:)  och ljus jag brukar använda 2 vita och ett svart.

må sanningen och lyckan vägleda dig även genom de mörkaste snår.

lord lucius of the dark
0

hmmm jag vet inte om jag ska använda svartkonst..

bappho sa att det inte är bra att använda det..

men det magi som jag håller på med nu handlar om att lägga t.ex att lägga en annans person smärta i mig.

den verkar bra som healing.

det är väl vit magi?

[stass]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fasdt att lägga en annan persons smärta i dig kan också tära på dig, det är fint att hjälpa andra, men kanske kan du hitta ett annat sätt att göra det på utan att du ska känna smärta.

Att rena sig är bra oavsett =)

lord lucius of the dark
0

:DD

lord lucius of the dark
0

tror att det är värt det.

Bappho
0

#15 Jag vet inte om det var jag som sa att det inte var bra att använda det som en del kallar svartkonst (som i sig själv kan innefatta en väldans mycket beroende på uttolkare). Däremot kräver det kunskap, eftertanke, etik och moral etc.

Och att ta någons annan smärta i sig själv låter inte heller som en bra idé. Jag kände en klok gubbe en gång i tiden och när jag pratade med honom sista gången, när han låg på sin dödsbädd i cancer så sa han till mig att jag aldrig får slarva med rening efter att ha helat någon. Han var själv övertygad att han fått sin sjukdom efter att en lång tid ha helat en annan cancersjuk.

lord lucius of the dark
0

WHAT!!!!?

alltså då menar jag typ om man har migrän osv

Whiskery
0

**Hej Lucius!
**Jag har läst lite utav dina andra trådar där du vill kunna ta kontrol av demoner och använda mörk magi mot dina " fiender. " När jag blev sur på någon eller någon var riktigt elak så brukade jag ibland göra en besvärjelse, som mardrömar eller ensamhet. De kom trefaldigt tillbaka, jag blev trött och jag kunde inte sova på nätterna. Vilket ledde till att jag var sömning i skolan, där jag blev helt avskild från mina vänner och jag fick ont i huvudet. Men det har inte varit så extremt som du beskriver det, jag blev väldigt rädd och fick en ny inblick på magi och fick väldigt stor respekt för de. Jag slutade med magi, helt och hållet. Nu börjar jag igen med att hänga på forum så som detta. Anywho, min poäng är att om du slutar använda magi på ett tag så bör de nog gå över. Och när du är redo att använda magi igen, fokusera på ljus magi och gör renings ritualer och skicka ut lycka istället för hat och ondska.

**
#7 Du har fått hel fel inblick på ordet Warlock enligt mig. Vissa säger att Warlock betyder Oath Breaker, någon som bryter en ed. I forna tider var detta ett hemskt brott. Andra anser att det är de manliga ordet av Wicca. En Warlock är inte som i rollspelens värld någon som kontrollerar demoner och trollar fram starka ljus och gröna eld bollar.**

lord lucius of the dark
0

O_O

[NeferNefer]
0

Att ta upp andra människors smärta är en teknik som används i vitt skilda traditioner. Det är bland annat en andinsk teknik och en tibetansk buddhistisk teknik. Enligt de tibetanska buddhisterna renar du såväl den andra personens karma som ditt eget. Enligt den andinska traditionen tar du in smärtan eller den tunga energin i dig själv, och där omvandlar du den till lätt energi och sänder den tillbaka till den andra personen.

För att läsa om den tibetanska metoden vill jag rekommendera den utmärkta "Den tibetanska livs- och dödsboken" av Sögyal Rinpoche. Den vill jag förresten rekommendera ändå, för den innehåller så mycket visdom! Köp den, läs den! Eller låna på biblioteket och läs den, det går lika bra.

För att få reda på mer om den andiska traditionen finns det ett antal utövare och organisationer som undervisar och ger behandlingar. Här är en av dem: http://www.inkaspirit.com/