vision
Hej alla visionstydare!
Jag såg ett elfenbensvitt ägg som lystes upp inifrån, en orm kom och ringlade sig runt ägget, vad tror ni att det kan betyda? Jag hade tänkt mycket på problemlösning innan, ville åstadkomma en förändring och sökte vägledning. Googlade men blev inte nöjd.
Tacksam för alla möjliga idéer!
Googla på Typhon's egg, egg of Heliopolis, Phoenix om du inte redan gjort det.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Tack Bappho!
Det blev intressant läsning, och jag ska försöka hitta något som länkar det kosmiska ägget till mitt lilla liv ;-)
Shani Oates länkade just till sitt senaste bloginlägg på facebook där hon åberopar Phanes/Protogonos (Phanes likställs ofta med Eros och Mithras och har skildrats som en gudom som kommit ur ett kosmisk ägg, sammanflätad med en orm). Jag sänder länken vidare till dig utifall du kan hitta något svar där. Måste ju finnas någon anledning till att det där ägget börjar ploppa upp ;-)
Hej igen, och tusen tack igen! Länken var väldigt inspirerande, jag börjar ana vad som krävs av mig.
Mitt ägg var vänt åt andra hållet än ägget i bilden, undrar om det har någon betydelse?
#4 Det visar sig säkert ;-)
Jag ska försöka meditera kring detta, problemet det här gäller är sådant att jag måste handla snart, börjar bli lite stressad… Jag vill göra rätt. Inte bara få tillbaka mitt eget sinneslugn utan rensa bland skiten och få flera att må bättre. Eller så ska jag bara bry mig om mig själv och mina nära och kära, men det känns inte som ett bra alternativ.
Ljusbärare har väl inte för vana att sticka när andra lider?! Då blir frågan hur sprida ut ljuset samtidigt som jag räddar mitt eget skinn? Jag drömde om en orm häromnatten som jag skulle vara tvungen att döda, till slut kom min hund som dog 20 år sen och bet ihjäl den… Jag som bara drömt om trevliga ormar förut :-(
Kanhända att jag redan vet exakt hur jag måste agera, men vill inte acceptera det…
Var det så att du tvekade att döda ormen (det onda) så att hunden fick göra det åt dig?
Hela familjen var närvarande, även mina föräldrar, och först försökte vi fånga ormen levande efter att den tog sig in i huset. Men sedan förstod jag att den var efter mig, den skulle inte ge sig innan jag eller den var död. Det var då hunden sprang in och högg ihjäl ormen.