Drömmar om att drömma
Jag drömmer ofta att jag drömmer. Till expempel att jag i drömmen inser att jag drömmer. Nån annan som upplever samma fenomen?
Senast fick jag mej ett gott skratt både i drömmen och i vaket tillstånd…
haha, det låter ganska lustigt!
att drömma om att man drömmer xP önskar det hände mig :P måste vara en rolig/trevlig upplevelse :D

(Jag brukar inte skriva här, och kan inte anse att jag är någon häxa eller likanande… men såg rubriken under uppdaterade inlägg och hamnade helt enkelt här! ) Jag drömmer också ibland att jag drömmer. Ibland när det händer riktigt knasiga saker kan jag först tänka att "hur kan det här hända?!" och är helt fast i drömmen. Men sen är det som om jag vaknar upp mentalt och tänker "vänta lite… det här är ju bara en dröm. Skärp dig!". Och så är plötsligt drömmen som en film istället för att man lever i den. Ibland händer det till och med att jag kan styra över drömmen, lite åtminstone ;) Kul att det är ett fenomen som inte bara hänt mig i alla fall! :)
Om jag inte hade vetat att jag var vaken hade jag lätt kunnat tro att jag drömde. Vad snabbt det kom svar!
Kul att nån mer varit med om samma fenomen. Minns inte om jag kunnat styra drömmen, men väl att jag varit "tvungen" att minnas. Förmodligen händer detta när man är nära att vakna men ändå kvar i drömsömn, eller?
Min bror var som barn väldig duktig på att styra sina drömmar. Om drömmen blev för läskig eller om han bara inte ville vara kvar längre så hade han ett rött vingummi i fickan, om han åt de i drömmen så vaknade han alltid. Minns att jag var så avundsjuk på att han kunde göra det, speciellt eftersom jag under hela min barndom plågades av mardrömmar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan styra mina drömmar om de blir för otäcka. Om jag tycker det blir för mycket så kan jag inse i drömmen att det just är en dröm, och därefter kan jag antingen styra drömmen till ett bra slut eller välja att vakna.
Väldigt användbart! Jag jobbade på att få kontroll över drömmarna då jag ofta har väldigt tydliga och ibland otäcka drömmar. Att nypa mig själv i drömmen fungerar inte, men däremot att tänka på det som händer, minnas det jag faktiskt har och därifrån dra slutsatsen att det är en dröm.
Därifrån är steget inte långt till att faktiskt styra drömmen själv. Då ser jag det mer som en dagdröm än en dröm och går in och ändrar efter det utfall jag vill ha. Lite som en film som inte slutar vara obehaglig tills den fått ett bra avslut, så kan det vara med drömmar också.