Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1999 ggr
Boullan
0

Pubträffar i Malmö

Den andra lördagen i varje månad anordnas en hedniskt och esoterisk pubträff i Malmö. Pubträffen fungerar som en social mötes plats för utövare från olika traditioner och organisationer så väl som för den intresserade allmänheten. Alla är välkomna.

Tid: 19.00 tills ett naturligt slut inträder.
Plats: Bishops Arms vid centralen.

http://www.facebook.com/pages/Hednisk-och-esoterisk-pubträff-i-Malmö/138938919509540?sk=info

[dandamimm]
0

Låter jättekul… Vad händer där? Bara samtal och trevligt umgänge, eller?

Jag bor ju inte så hiskeligt långt bort…

// danda

Boullan
0

I klassisk pubmootstradition är det 100% social verksamhet, dvs en möjlighet att träffa människor från olika traditioner och bakgrunder. Träffarna är inte knutna till någon specifik organisation men av erfarenhet från liknande verksamhet i andra städer brukar de vara en bra plats att träffa människor både i och utanför olika hedniska och ockulta organisationer.

Ahradia
0

Jag hoppas på sjuts dit. Så man kanske får se lite "gamla" ansikten igen ;)

Witches don't get mad, they get even.

OleaViola
0

INtressant hade någ varit av intresse någongång bara 1 timme bort !

Lore
0

Det här har jag väntat på. Äntligen. Vi hade en i lund men vad som hände med den är där ingen som verkar veta ;-) Mig känner man oftast igen på kjolen. Som kännetecken då. Jag menar det kan ibland vara lite kännsligt att gå och fråga runt bland berusade personer om de är okulta. Det är lättare med bara häxor då de flästa bär pentagram.

www.urmoderjord.se

CherryLenore
0

Vad kul! Hade gärna tittat förbi någon gång och ännu hellre slagit följe med någon dit eftersom jag kan vara lite blyg och inte har någon aning om hur någon i pubföljet ser ut.

Lore
0

Då är det Pubmot ikväll om jag förstått det rätt. Jag tänkte gå dit, är där någon anna som har tänkt sig gå idag?

www.urmoderjord.se

Ahradia
0

Jag ligger och är brutalt matförgiftad. Så jag får ställa in för helgen Tyst

[Tunridan]
0

Blev det något av träffen? Kunde själv inte, men är nyfken ändå. :-)

Ahradia
0

Vad jag läst om det på Facebook blev det större och bättre uppslutning än väntat. Och det är ju fantastiskt kul!

[Tunridan]
0

Jaha, vad kul! :-)

Lore
0

Det var väldigt lyckat. Vi var ca 12 pers. Folk kom och gick lite som de ville. Det var härligt att det inte blev som ett styrelsemöte som det ibland kan bli utan det blev mer som en kväll på pubben. Vi satt och pratade om allt möjligt och inte bara inom ämnet. Helhärligt folk också, där var inte någon som störde stämningen. Många kom från olika trosuppfatningar men där var ändå ingen som körde proppaganda. Men jag antar att man inte går till något sådant om man är så pass fanatisk.

Just det ja. Halvt in på kvällen så blev allt svart. Elen hade gått så halva pbben var strömlös inklusive den ena kassaapparaten. Jag och en annan som också hade elbehörighet snackade om att vi skulle hjälpa dem då de inte verkade kunna hitta proppskåpet ens men det blev gnaska mysigt när personalen började hiva fram en massa värmeljus så de fick klara sig själva. ;-)

Jag hoppas vi ses om en månad.

Simon

www.urmoderjord.se

[Tunridan]
0

#12 Men vad kul att det blev så lyckat Simon, låter som att jag kanske får ta mig dit nästa gång. Och festligt det där med elen. :-)

Lore
0

Ska se till att det händer igen nästa gång om du kommer, vet var proppskåpet sitter ;-D

www.urmoderjord.se

[Tunridan]
0

#14 Ja gör det, vore kul, haha. :-)

[Lewell]
0

Bra initiativ detta. Och kul att första träffen  blev av. Inte en dag försent detta! Kollade genast kalendern och oturligt nog är dessa lördagar uppbokade ett tag framöver. Men jag kommer i Juli!!!

Boullan
0

Nu är det snart dags för nästa pubträff. Förra gången var väldigt lyckad; träffen blev större än förväntat och besöktes av långväga gäster. Även denna gång ses vi på Bishop’s Arms på Norra Vallgatan (mittemot centralstationen). Tiden är nästa lördag (den 14:e), klockan 19.00, men det går att ansluta sig senare under kvällen.

Lore
0

I'll be there.

CherryLenore: Om du vill komma dit så kan vi slå följe. Annars så är de jätte snälla och trevliga där så det är inget att oroa sig för. Som sagt så känner du igen mig på kjolen så vet du i alla fall vem en av oss är :-)

www.urmoderjord.se

CherryLenore
0

Lore, tack vad snällt :) Det är fortfarande lite osäkert hur denna lördagskväll kommer te sig, men kommer jag förbi ska jag hålla utkik efter en kjol! Jag är helt klart sugen för det låter väldans trevligt.

Lore
0

För de som inte varit där förut så har bichopsarms en innre lokal där vi nog kommer sitta som man lätt missar.

www.urmoderjord.se

Nyxgazer
0

Oh, när är nästa?

Kanske dyker upp, om jag vågar, kan vara lite 'blyg' av mig :$

Blessed Be

Lore
0

Andra lördagen i var månad. Och du behöver inte vara blyg i det sälskapet det har varit helt underbart var gång.

www.urmoderjord.se

Nyxgazer
0

Okej, ska försöka se till så att jag är ledig då, hade varit trevligt att träffa andra som delar samma/liknande syn på saker och ting. Eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Såg att du sa att ni kunde vara lätta att missa, finns det några speciella 'teckan' jag ska leta efter? Kan ju kännas lite skumt att gå runt bland folk och tokstirra för att försöka hitta er ;)

Blessed Be

Lore
0

Vi brukar sitta i innre rummet. Det är själva rummet i sig som är lätt att missa. Jag tror inte att någon undgår att se vem vi är ;-)

www.urmoderjord.se

Nyxgazer
0

Okej, ska försöka hitta er då :)
Men om nån av er ser en 19åring tjej med lite 'alternativ' klädstil ch ett pentagram runt halsen (har jag i princip alltid på mig) som ser lite vilsen ut så kan nån väl hojta till? :$

Blessed Be

malla90
0

Hej jag skulle också tycka att det vore jätte kul att komma:) Bor i Landskrona så det är ganska nära!

Amalia

Boullan
0

Nu är det dags igen. Jag kan särskilt rekommendera er som är osäkra att komma. Det brukar vara nya personer på varje träff så det finns fler som inte känner någon. Vi sitter i det inre rummet på Bishop´s. Jag tror att det kommer att vara ganska tydligt vilka vi är.

http://www.facebook.com/pages/Hednisk-och-esoterisk-pubträff-i-Malmö/138938919509540

Alwyn
0

Åh jag skulle så gärna komma Lore, tack för inbjudan….jag hoppas vi kan gå tillsammans nästa gång Glad

Lore
0

Ja vist. Detta kommer inte dö ut i första taget.

www.urmoderjord.se

Airwyn
0

Hm.. jag tror faktiskt att jag ska ta en tur ner till er..

Alwyn
0

#30 Spännande, välkommen.

spindelfot
0

coolt, blir malmö av för mig i sommar försöker jag pricka mötet i juli :)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Alwyn
0

Jaaa gör det vännen, det skulle va så kul att ha dig med!

Airwyn
0

9/7 är jag iaf ledig och kan i teorin komma.. jag ger klart besked några dagar innan..

Är det inne på en pub? Jag har alltid hunden med mig.. hon är lixom min andra hälft.. men hund får man väl inte ha på pub?

spindelfot
0

Äsch, nu ser jag att andra lördagen i juli nog är en lördag då jag har mitt barn och då passar det inte med långresor (och definitivt inte med pub, lol)

Efterlyser gärna ett pubbesök veckan som följer dock då jag gärna skulle vilja träffa flera hif:are från södra sverige, sällan man har chansen till det/rör sig i de trakterna.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Alwyn
0

#35 Vad trist, kan du inte byta vecka med I?

Boullan
0

Gott folk, det är dags igen. På lördag. Tid och plats är desamma.

Alwyn
0

Im ready!Skrattande

OleaViola
0

Funderar lite på att åka ner till Malmö när ni ska träffas i augusti så hojta till här om det blir en träff då hade varit kul !:)

Alwyn
0

Andra lördagen var månad Glad

OleaViola
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

alltså den 13:E tror nog jag kan dyka upp ska till Trollenäs innan och titta på sonen spela fotboll men hoppas jag kommer i från i tid så jag hinner ner till malmö också Glad

Alwyn
0

Kul, vi va menade att komma sist men fastnade på veterinärakuten med misse Rynkar på näsan som tur är gick det bra. Denna gången kommer vi!

OleaViola
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

okej gör ett alvarligt försök att hinna  dit då !Glad

OleaViola
0

Verkar inte som jag hinner komma de behöver min hjälp i kväll i Eslöv men hoppas att det blir av senare i höst :(

Alwyn
0

Haha, blir kanske bara jag och Lore då Flört