Band Bokmärke
Hejsan alla häxor!
Undra om ni har några bra tips på snygga band bokmärken till min "Book of shadows" ? Alltså "snören" eller "band" som fungerar som bokmärke.
Jag behöver de till min "Book of shadows"/"skuggbok" för att markera ut sidor.
Något åt det här hållet: (namnges som ribbon bookmark)
Rätt snygga men ja vill s eom det kanske går att få tag på billigare. De på den sidan jag har länkat till kostar ungefär 75 kr. Dessutom så lyckas jag inte räkna ut om det bara är ett band eller om det är flera bokmärken i en förpackning.
Det är bara ett band per förpackning, vad jag förstår. Gör ett eget band istället.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jo men vet inte hur man gör
Antar att man får använda sin fantasi
Man kan hitta just såna bokmärken på loppisar också, kanske inte med samma symboler förstås.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Jag skulle absolut försöka att göra ett själv, för att få det mer personligt! :)
Det absolut enklaste sättet att göra ett någorlunda liknande bokmärke är att ta ett vackert band, inföskaffa ett hänge som man använder när man gör smycken (tex: http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=312400 ) sy fast bandet i hänget och så är det klart.
Tack för tipset. Ingen som vet hur man kan få tag på typs såda där gem eller något som man kan sätta fast i övredelen utav bladet med. går ju inte med vanlig gem..
Jag gör (bl.a.) bokmärken.
Först till kvarn dock, jag har inte alltför många av själva bokmärkesdelen. :)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~