Fundering!
Jag har slängt ut den här frågan på övernaturligt men eftersom jag inte fått något svar så frågar jag här på häxor, kanske ni vet.
Vad är skillnaden på en tvillingsjäl och en själsfrände? Nån som har en liten aning, skulle vara jättetacksam om nån ville förklara 

Hej!
Personligen så ser jag ingen skillnad.
För mig är det samma.
MEN då frågar jag er VAD ÄR EN SJÄLSVÄN?
I så många fall hör jag att det ska handla om att det är just HAN/HON.
Något som jag inte tror på.
Jag har hittat min själsvän i detta livet. _[ ja det är då så att alla inte finner sin i detta livet utan kanske i det andra osv]
_Han är en man, vi har varit tillsammans många många gånger i detta livet när vi var yngre, men det var inte rätt tid för oss.
I dag träffas lite då o då.
Men jag vet alltid hur han mår.
Han har drabbats av hjärtattak i väldigt ung ålder, detta kände jag, jag kände när han mor gick bort osv osv.
Så för mig är en själsvän ditt andra jag.. om man nu kan säga så.
i vissa fall är det meningen att man ska vara ett par, men det är sällan så.
för det finns många som har sin själsvän i samma kön och är bästa bästa vänner som känner av saker o ting med varran.
Hur är DIN tanke till detta.?
Lev väl
/Tekla

Jag har förstått det så att en själsfrände är när själarna "följs åt" och man på något sätt har med varandra att göra i flera liv.
En tvillingsjäl är när två själar är så lika som tvillingar.
Kan ju ha fel men de e så jag har tolkat det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack för svaren :)
#2 Mina funderingar kring en själsfrände överenstämmer med det du skrivit :)
För mig är det samma sak, en person som tänker på samma sätt som en själv, eller en person som verkligen förstår hur du kommunicerar.

Jag tolkar det på samma vis som biobio.