Häxor iFokus

Häxor

Etikettwicca
Läst 2155 ggr
katt-
0

era Bos

Hej,

Ritar ni i era Bos? hur ser det ut?
Jag har nämligen köpt olika böcker nu till lite olika kategorier för att inte blanda för mycket och vet inte hur jag skall göra med växt/ötraboken och min grimoire riktigt.

Skulle gärna vilja ha tips på upplägg med ötraboken och lite insperation.

Jag ritar med vanliga färgpennor för att inte förstöra baksidan av pappret.

LMOA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skriver o ritar o målar om vartannat i min BOS/Grimoire.

Jag har lagt den så att de första34 bladen är tomma och fylls på som index, sen har jag delat upp den i olika segment men massor med blanka papper emellan.

Tex några sidor med olika Alfabet - Theban, Runor, Sindarin mm.

Olika visdomsord. Wiccan reed, Liber Al mm blandat från Wicca, Thelema mm

Så har jag listat olika verktyg, hur de görs, används och korrespondanser.

Olika färgkorrespondanser

Om chakran

Olika former av healing

Medialitet

Spells i olika former listade i olika ordningar mm.

Min har 480 sidor så det finns gott om utrymme ändå funderar jag på att skaffa en separat bara för att hålla reda på resultat.

Nått annat du ska tänka på, färgpennor är bra, men vill du använda annat så ska du kolla upp lite vad det är för papper i boken innan du köper den. Nu kanske du är nöjd med din och inte vill börja om, jag började om med min redan efter mindre än 10 sidor men det får stå för mig. Som sagt, använda papper som man kan använda tjockare färker som tex tusch, bläck, vattenfärger osv utan att det flyter igenom och påverkar baksidan.

Det finns en bra bok som kan hjälpa dig med din BOS/Grimoire.

Den heter "A Witch´s Grimoire: Create your own Book of Shadows.

Bright Blessings,

M

dragonstar
0

Jag Har gjort en latmasbos.
Jag skriver slarvigt och söker just nu i så många olika riktigar att jag mos består av en valig bärm jag köpte samt massa plastfickor.

detta gör det lätt att blädra och läsa jag kan sätta in och ta ut vart efter och jag skriver ven ut täxter ovh bilder från nätet och sätter in. Den är presis påbörjad.

Har Satt in sidenband som hänger ut och delar av kategorierna. Varje kategori har en startsida med bild och täxt som itstuerar vad den inehåller.

Högtider- inehåller fackta om högtiderna berättelser tipps och ider sånt jag hittar i mitt sökande och känern är viktigt för mig att spara.

guden Gudinan och Phanion- inehåller legender fackta och anant som jag hittar i mitt sökande.

Ritualer magi och andighet- här sätter jag in tipps på renign, Olika sterotypfackta, Wiccan reide. Fackta om Sommerland och så vidare.

Kitchen Magick- Olika resept och anant som känns bra att ha.

Pyssel skapande- beskrivningar på Sådant som jag kan koppla till ritualer elelr anant tex evil eye, Drömfångmare, skallroroch sångtäxter dikter och anant som känns pasasnde.

Länst bak har jag satt papepr från Witka.

Sen har jag en bok jag skriver tankar och känslor i men är på jackt efter en som känsn mer pasande.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

LinaLj
0

Jag har två BoS. Den första är en vanlig anteckningsbok där jag skriver ner nya saker jag ska prova, hur det gick om det var bra eller mindre bra, saker jag forskar i osv. Bare en enda röra.

Den andra är ett album i rött skin där man kan sätta in och ta ut sidor. Där sätter jag in det jag verkligen använder och behöver och vet att jag kommer att använda igen. Där är det enorm ordning och allt är snyggt skrivet och vackert utsmyckat. Det är den "officiella BoS".