Bihålorna igen..!
Nu återigen börja bihålorna bråka. Alltid innan en förkylning känns det som jag fått en boll upptryckt bakom näsan…
Grejen är att jag åker bort på en resa idag och jag vill kunna lindra så gott det går. Jag har hört att man kan skölja med koksaltlösning osv, men finns det någon mer dunderkur?
(jag är inte täppt i näsan).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig fungerar en skål med kokhett vatten i som jag lutar mig över med en handduk över huvudet. Det är mest när jag är snuvig men jag tror med att det kan rensa lite före en irritation/inflamation i bihålorna och på så sätt vara förebyggande och renande.
Ibland har jag rosmarin eller eukalyptusolja i vattnet, beprövat husmorsknep. Men kanske inte det mest händigaste på en resa. Då är nog koksalt bäst ändå =)
Och att parera med mycket C-vitamin.
Koksaltsköljning blev den perfekt lösningen för mej.. även om jag inte är täppt i näsan.
Vandra i Ljus å Skönhet
För att lindra inflammation i bihålorna kan man göra te på altea och groblad. 1 tsk örter per kopp om de är torkade och 2 tsk om de är färska, häll på hett vatten och låt dra i ca 10 minuter. 1 kopp 3 gånger dagligen oftare om det behövs. Men börja med 3.
Hoppas att det löser sig för dig ;)